Mja ik snap je irritatie wel. Maar ze mogen er staan ja. Als je je echt zo erg irriteert kun je overwegen om contact op te nemen met de gemeente. Leg de hele situatie voor en stuur foto's mee van een geparkeerde auto voor de schutting en de lege plekken op datzelfde moment en vraag of zij hier iets aan kunnen doen. Bijvoorbeeld door een simpele gele lijn of een parkeerverbodsbord. Maar realiseer je wel dat de hele buurt weet/vermoed dat dit jullie actie is geweest als de gemeente ook daadwerkelijk maatregelen neemt. Is een afweging die je moet maken
Ik snap parkeer irritatie op zich wel, maar zou er zeker niet wakker van liggen. Hier hebben we 17 huizen en 9 paarkeerplaatsen 4 van deze huizen hebben een eigen plek, 1 heeft zijn tuin tot een rimboe daar kunnen zijn 2 auto's niet staan dus die staan op de parkeerplek, zijn er al 2 minder, hier 2 deuren verder vorig jaar een eigen plek aan laten leggen voor 2 auto's maar zetten ze op de openbare weg weer 2 minder dan hebben we een buurman die het nodig vindt zijn ford focus te parkeren alsof het een mega vrachtwagen combi is meestal 2 plekken ook weg aan 1 auto dat vindt ik dan weer zonde, maar om er wat van te zeggen gaat me te ver, mijn man is meestal eerder thuis en kan die hem voor de deur zetten, zo niet tsja moeten we wat verder lopen. In het vorige huis hadden we een buurman die hem voor de deur wilde hebben, maar dat was ook voor onze deur en op een gegeven moment ging je er echt op letten, wij hadden een maxicosi met een baby dus ja als het dan vrij is zet je hem daar neer, maar hij ging op vrijdag zijn auto altijd wassen en als er dus plek was, rende die serieus in zijn onderbroek over straat om zijn auto te gaan halen, hilarisch zeker omdat de hele buurt het had gezien.
ik vind overigens dat je niet overdrijft (tuurlijk er zijn anderen dingen om je druk over te maken) maar feit blijft dat het A geen parkeerplek is, en B er genoeg parkeerplekken zijn (als ik je goed begrijp) dus het is onnodig om daar dan te parkeren.
Maar als dat ding niet ingeschreven/verzekerd is, mag hij niet op de 'openbare weg' staan. Oftewel, in de tuin/schuur/garage en anders weer dokken.
In ons vorige huis zat er een bedrijf tegenover ons waar veel klanten met de auto kwamen. Wij hadden dan de auto op de oprit staan en zelfs dan zetten ze de auto gewoon voor de oprit neer zodat ik niet weg kon rijden omdat er geen parkeerplek was. Ik kon echt elke dag naar buiten om er tegen iemand wat van te zeggen. Dan kreeg je een reactie van 'ja maar, er is geen parkeerplek'. Sorry hoor, maar dan ga je toch niet de auto voor een andere oprit zetten waar ook nog een auto opstaat. Ik heb me daar echt heel erg over verbaasd. Ik snap je wel TS, als er voldoende parkeerplek is op echte parkeerplaatsen dan hoeven ze de auto daar niet te parkeren. Als het contact met de buurman goed is dan zou ik hem gewoon eens vragen waarom hij dat doet? Jij zet de auto toch ook niet daar neer terwijl het recht voor je schutting is. Ik heb eens de auto in de straat van mijn ouders geparkeerd (ik was daar op visite). Het was druk in de straat dus ik moest de auto zo'n 5 huizen verder bij iemand anders voor het huis parkeren (is openbaar). Toen ik weer weg ging zat er een briefje achter de ruitenwisser of ik de volgende keer de auto op een andere plek wilde zetten en niet op hun parkeerplek. Het briefje was niet ondertekend.
Snap je irritatie ook hoor! Wel mooi dat hij het niet voor zijn eigen tuin wilt zetten! Dan maar voor de jouwe.... Hopelijk heb je er van de winter minder last van.
Als die plek naast jouw eigendom (schutting) is, dus niet jouw eigendom, dan overdrijf je wel vind ik. Zolang ze niet in je tuin parkeren, kan je er niks van zeggen...
Tsja, ik snap het wel. Het is ook meer van: buurman wil hem blijkbaar niet voor zijn eigen schutting hebben maar buurvrouw mag die auto dan wel voor haar schutting hebben? Beetje vreemd idd. Helemaal als de uitgang zo nu en dan (deels) geblokkeerd wordt. Wij hebben hier ook een straat zonder parkeerplekken en de meeste mensen hebben 2 auto's. 1 auto op de oprit en 1 voor je eigen huis. Lijkt me ook te gek voor woorden dat ik tegen de auto van de buren aan moet kijken omdat zij van het vrije uitzicht willen genieten. Gelukkig snapt iedereen dat hier.
Ik vind dat je een punt hebt als: * de auto in de weg staat * de auto je uitzicht bederft Volgens mij is dit allebei niet aan de hand, dus ik vind inderdaad dat je wat overdrijft. Maar ik kan niet goed inschatten hoe de situatie precies is aan de hand van je verhaal. Wellicht is het echt heel vervelend.
Hier ook vaak een parkeerirritatie! Overburen hebben een eigen bedrijfje en daar komen gemiddeld 10 bezoekers op een dag. Parkeerruimte zat! Vooral tussen de blokken, maar waar zetten ze hun auto neer? Midden in de bocht/of strak tegen mijn hekje/strak tegen hekje van overburen.. Dus dan wordt deze weg een eenrichtingsverkeer weg. En als je z dan vriendelijk vraagt of zij hun auto even willen parkeren dan krijg je vaak een antwoord; "over 10 minuten ben ik weer weg! / Ben hier niet bekend /Zeur niet. Ik heb het maar opgegeven.. Maar kan er nog steeds gefrustreerd van raken!
Ik zou iig een bordje op je poort hangen met "uitrit vrijlaten" zo kan je wel je tuin uit. Verder kan je er dek ik weinig aan doen. Heb zo'n soort situat u e bij mn oude huis ook gehad maar mensen blijven het doen. Snap wel dat je je er druk om maakt, het irriteerd gewoon. Liefs doris
Ik vind het heeeeel bijzonder dat je je irriteert aan het feit dat er een auto staat die je alleen door de spleten van je schutting kunt zien. Dus ja: je overdrijft. Zou eens nagaan waar dit nou over gaat bij jezelf: dit gaat duidelijk niet over het parkeren zelf, maar raakt ws aan een groter thema bij jezelf.
Best wel smal inderdaad. Vraag me af of er in geval van nood een brandweer/ambulance langs zou kunnen. Als dat zo is zou ik me niet zo druk maken en lekker laten gaan.
Oh, ik begrijp precies wat je bedoelt hoor. In ons vorige huis parkeerden ze ook altijd tegen onze schutting. Niet zichtbaar vanuit ons huis trouwens, maar bij ons reden ze steeds tegen de schuttingpalen aan. Met als gevolg dat er op een gegeven moment eentje omging. Tja, toen hadden wij ook zo'n haast niet om het te maken hoor, want niemand had het natuurlijk gedaan. Liet 'ie nu net de straat op gevallen zijn. Irritante lui, plek zat, maar altijd op de net niet plek gaan staan. Er stond op een gegeven moment ook wel eens een bus van de overbuurman. 3 meter hoog en 8 meter lang. Het mocht na 6-en niet eens in het dorp geparkeerd worden, daarvoor is aan de rand v/h dorp een speciale parkeerplaats gemaakt. Ons straatje was doodlopend, heel irritant als hij dan 's ochtends half 6 achteruit met dat lange gevaarte rakelings langs onze geparkeerde auto's reed. En asociaal dat hij denkt dat hij wel in het dorp mag parkeren buiten de vastgestelde tijden om. Sommigen houden gewoon geen rekening met ook maar iemand om zich heen. Helaas vind je zulk asociaal volk overal.
Ik snap werkelijk waar niet waar je je druk over kunt maken... Ik zou hier niets over zeggen in elk geval
ehm, oké, duidelijk een psycholoog in de zaal? Nee, helaas. Ik heb een goed leven. Een leuk gezin, fijne familie/vriendenkring, goede baan, mooi huis en geen zorgen op welk gebied dan ook. Ik zit niet in een hoekje te huilen of te kniezen over een auto die voor mijn schutting staat. Er zijn geen dieperliggende thema's die ik met dit probleem wil aankaarten, of nog niet bij mezelf ken. Er zijn slechts twee redenen waarom ik me aan die auto irriteer: het feit dat er voldoende (echte) parkeerplaatsen zijn op minder dan een minuut loopafstand en dat deze persoon blijkbaar het niet nodig vindt om zijn/haar auto voor zijn/haar deur te zetten, maar wel bij iemand anders. That's all. De irritatie komt daar uit voort en uit niets anders, dus ik vraag me af waar je die wijsheid vandaan haalt dat het een groter thema zou zijn, zeker ook omdat er meer mensen hebben aangegeven dit soort 'irritaties' te ervaren. Dat ik overdrijf, mag je zeker zeggen, maar daarmee lijkt me je reactie dan voldoende. Maar goed... Ga er verder geen woorden meer aan vuil maken. Wel bijzonder dat de meningen toch verdeeld zijn en dat het toch bij meer mensen voorkomt. Tuurlijk, het is (zoals ik ook al eerder aangaf) geen halszaak en zolang die auto mijn poort niet blokkeert, is er ook geen probleem gaande. Het is alleen mijns inziens een stukje fatsoen om je auto niet voor iemand anders zijn eigendom te parkeren, zeker (nogmaals) als er voldoende andere mogelijkheden zijn. Ik ga geen actie ondernemen naar de gemeente toe o.i.d. Het is immers gewoon openbare weg waar je mag parkeren. Ik vind het alleen niet handig voor hulpdiensten e.d. maar goed, als het is toegestaan, is het toegestaan. Ik ga ook niet aan mijn man vragen om onze auto voor hun huis neer te zetten, want dat is nou juist hetgeen waarvan ik vind dat je dat niet hoort te doen, dus zelf doen is echt geen optie. Ik heb een beroep gedaan op het 'goed fatsoen' van de buren. Omdat ik niet weet wie t is, heb ik een briefje achtergelaten met de vraag of ze auto voortaan niet meer voor onze schutting willen parkeren. Ik hoop dat de eigenaar daardoor zijn auto niet meer voor onze schutting zet. Scheelt ons ook nog een hoop gedoe als we binnenkort de tuin moeten laten doen. Dan zit je toch met aanvoer van spullen e.d. Als ik had geweten wie het was, had ik het liever persoonlijk gevraagd, want dat is netter, maar helaas. Bedankt allemaal voor jullie reacties!