Eerlijk? ik vind dat je overdrijft. de vakantie is dan misschien nog niet geboekt, maar ze hebben waarschijnlijk al lang geleden vrij gevraagd op het werk, lang voordat jij de verjaardag plande. als het zo belangrijk voor je is dat ze erbij is, check dan dat ze kan voordat je een datum vastlegt. ik heb al eens de verjaardag van mijn neefje gemist ivm een zakenreis (en hem vanaf schiphol een kaart met een vliegtuig gesturd), en we hebben het risico gelopen de geboorte van een nichtje te missen ivm een langer verblijf in het buitenland - uiteindelijk was ze een week oud toen we drie maanden weggingen. Jammer, maar soms loopt het zo. naar de laatste verjaardag van nichtje zijn dochter en ik niet geweest omdat nichtje de vijfde ziekte had (en babyzusje grote kans had op dat moment infectieus te zijn). overigens is mijn schoonmoeder anderhalve week na de geboorte van mijn dochter voor een maand naar het buitenland gegaan, omdat ze dingen moest regelen met de familie. niet leuk, maar nogmaals, soms loopt het zo en ik kan me er niet te druk om maken.
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Mijn zus is een super tante twee handen op een buik ze zou er altijd zijn en andersom ook. Nu hechten wij wel veel waarde aan samen zijn binnen onze familie. Maar wekenlang boos is misschien ietwat overdreven, maar snap je gevoel wel. Praat het uit, zeg eerlijk hoe je je voelt.
Ik vind dat je overdrijft.. Wij zouden in eerste instantie ook niet op de eerste verjaardag van ons neefje zijn omdat we op vakantie zouden zijn. Tja wij hebben nu eenmaal maar 1 keer per jaar vakantie en zijn afhankelijk van anderen die ons bedrijf over kunnen nemen.. Mijn zus was ook boos maar dat is haar probleem en niet het mijne sorry..
Ja je overdrijft. Ze is op jou nooit als een trotse tante oergekomen? Wat voor band heb je met haar dan? Klinktniig niet echt super goed... Als je echt een goede band hebt zou het niet leuk zijn, maardan zou ze het ook niet doen denk ik. Nu moet je er gewoon geen probleem van maken. Ik ga ook op vakantie wanneer ik wil ennja, dat was nu ook een keer tojdens de verj van t neefje van manlief. Helaas pindakaas! Kadootje kreeg hij naderhand wel!
Ik vind echt dat je enorm overdrijft. Ik bedoel teleurgesteld zijn kan, maar wekenlang niet praten???? of het contact hierdoor definitief verbreken????? Je kan toch eerlijk zeggen dat je teleurgesteld bent en hoopt dat ze na de vakantie nog even uit haarzelf komt. Ik zou haar daar weer niet apart voor achter de kont aan lopen.
Ik denk dat het vooral ligt aan de band met je zus. Ik heb zelf een hele goede band met mijn zusjes, ik zie ze sowieso elke week. En een van mij zusjes is ook mijn beste vriendin, die zie ik bijna elke dag wel. Wij doen ook echt alles samen (op vakantie enzo). Als zij niet op de verjaardag zou komen, zou ik dat haar echt niet in dank afnemen. En andersom zou ik er ook alles aan doen om op de verjaardag van haar dochtertje (en van haar en haar vriend) te komen. Maar zoals ik het een beetje lees in je berichtje, is jullie band niet zo heel sterk. Ik denk ook niet dat je dan kan verwachten dat ze d'r vakantie verplaatst.
Jouw zus staat dus blijkbaar anders in het leven dan dat jij doet. Is niets mis mee volgens mij. Dat wil niet zeggen dat jij je daar niet teleurgesteld over mag voelen. Mijn broer is nog nooit op de verjaardag van een van mijn kinderen geweest. Dat is niet om mij een hak te zetten of vervelend te doen maar omdat dat gewoon niet in hem zit. Zo is hij gewoon! Het is niet zijn ding. Is prima voor mij. Ik denk dat je je zus haar keuze moet accepteren hierin. Ik vind het overdreven daar weken boos over te zijn. Je kan haar zeggen dat je het jammer vind dat ze er niet bij zal zijn en aangegeven dat je haar hopelijk gauw wel ziet.
Ik zou het echt niet leuk vinden, maar dat komt omdat mijn oudste stapelgek is op haar tante. Ze had het erover dat ze volgend jaar misschien weg is met haar verjaardag, en ik heb tegen haar gezegd dat ik het niet leuk vind voor mijn meisje, maar dat het natuurlijk haar eigen keuze is of ze gaat of niet. Heb er niets meer over gehoord, ben benieuwd qat het gaat worden. Overigens is dit voor mij geen reden om geen contact meer te willen.
Ik zou er zeker iets van zeggen, doe je dat niet en het volgt nog een aantal keer lopen de irritatie nog hoger op, gewoon eerlijk zijn. Gewoon vragen of ze daarna wel nog een stukje taart komt eten.
Ik snap je heel erg goed. Allen zou ik het iets meer loslaten. Als ze na haar vakantie komt om je kind 100% aandacht te geven zou ik er persoonlijk niet veel moeite mee hebben.
Kan je haar niet gewoon vragen om dat de week daarop gezellig langs te komen? Ik zou hier eerlijk gezegd niet zo'n punt van maken. Zelf kan ik ook weleens een keer niet naar een verjaardag en niemand die daar moeilijj over doet. Als ik wel kan kom ik wel. Dus ja, je overdrijft in mijn ogen wel een beetje.
Ik zou tegen je zus zeggen dat dit iets belangrijks is voor jou en dat je het jammervindt dat ze er niet bij is. Maar ook dat je hier misschien overgevoelig op reageert... dus niet alleen beschuldigend naar haar. En nu al een afspraak maken voor een 1op1 bezoekje.
Ik denk dat dit niet om de verjaardag gaat, maar om het algehele gevoel dat je zus niet echt een "fanatieke" tante is. Mijn vader vond het ook niet nodig om bij de eerste verjaardag van mijn jongste dochter te zijn. En mijn schoonzus sloeg zelfs de (door haar gemaakte) kraamvisiteafspraak af. Ik ben daardoor ook gekwetst, en daar heb ik van geleerd dat ik mijn kinderen het belangrijkst op aarde vindt, maar dat anderen dat niet vinden. Sterkte in ieder geval!
Het is kennelijk heel belangrijk voor jou. Dat zou ik op z'n minst met haar bespreken. Nu boos zijn terwijl zij niet weet hoe jij je voelt vind ik niet zinvol. Persoonlijk had ik geen broers en zussen overgehouden als ze zo hadden gereageerd omdat ik niet naar de verjaardagen van hun kinderen ging...