Dat is persoonlijk denk ik, Ik zou me er echt niet druk om maken en denken 'ga lekker op vakantie! we zien mekaar later wel weer'... maar ja iedereen is anders.
Ik vind het enorm overdreven. Ik ga echt niet van mijn broer en schoonzussen verwachten dat ze rekening houden met de verjaardagen van mijn kinderen. Mijn zoon is vrijwel altijd in de krokusvakantie jarig en dan zijn er dus veel mensen op wintersport. Jammer dan.
Ts, zie nu na mijn post dat ik 1 van de weinigen ben die je wel snapt en vind dat zeker opa/oma en de ooms en tante's daar rekening mee moeten houden. maar eigenlijk maakt het ook niet uit wat wij vinden, jij voelt je er rot bij en daarom moet je het bespreken. En als jouw zus dan nog reageert van:maak je niet druk dan weet dat je er zo iemand toch niet eens bij wil hebben. Of zij het nu begrijpt of niet, ik vind dat je begrip moet tonen als je in je familie/vrienden iemand kwetst met een opmerking/actie.
goh als het elke keer opnieuw zo zou zijn dat ze op vakantie moet, dan zou ik het ook wel jammer vinden maar ik heb het vorig jaar zelf meegemaakt, ik wou met man een citytrip doen naar Barcelona en de enige datum dat ons beide uitkwam (man werkt met wachtdiensten) was toevallig ook in een weekend dat mijn nichtje (3 jaar) verjaart... en dus hebben mijn man en ik ook haar verjaardagsfeestje moeten missen
Daar ben ik het mee eens! Ik probeer altijd op 1e verjaardagen te komen, dat vind ik zo bijzonder. De rest probeer ik ook, maar soms lukt dat gewoon niet. Jitte's verjaardag valt vaak in de meivakantie, mijn nichtje is altijd in de zomervakantie jarig en zo heb ik er nog meer. En eerlijk is eerlijk, als ik een weekendje weg wil, dan wil ik best rekening houden met verjaardagen, vooral als iemand in dat weekend jarig is. Maar als de verjaardag op een doordeweekse dag is, dan ga ik op die dag wel (als dat uitkomt bij de jarige, natuurlijk) en ga ik lekker mijn weekendje weg. Mijn zusje is ook niet op mijn verjaardag geweest omdat ze een weekendje weg was. (ok, dat is een volwassen verjaardag) Dat is dan jammer maar helaas. Volgend jaar een nieuwe poging en dan vraag ik gewoon 2 cadeau's...
Je kan van anderen niet vragen om rekening te houden met JOUW kinderen in zo'n situatie. Je verwacht van haar een trotse tante te zijn terwijl ze dit misschien helemaal niet zo voelt. Dat kan je haar niet kwalijk nemen. En misschien is ze wel mega trots maar heeft ze gewoon geen zin om rekening te houden met de verjaardagen van de kinderen. Ook dit is haar goed recht. Het is haar leven.
Het ligt helemaal aan de onderlinge band denk ik..Ik zou de verjaardag van mijn neefje en nichtje gewoon nooit missen. Mijn neefje is 6 dec jarig en mijn nichtje midden in juli. Maar no way dat ik dan op vakantie zou gaan bijv. En na de Sint viering, maken we er de 6e weer opnieuw een speciale dag van! Maar dat ben ik en je zus is hier weer anders in. Ik zou uit mijn ervaring zeggen: je overdrijft niet. Maar iedereen heeft andere ervaringen, vindt andere dingen belangrijk, enz. Bespreek het en ik hoop voor jou dat je zus er dan anders tegen aan gaat kijken.
Ik zou het ook niet kunnen wardeeren als mijn zus niet kwam Als ze echt niet zou kunnen is het een ander verhaal, maar voor de eerdte verjaardag van mijn neefje zou ik mijn vakantie wel uitstellen
jullie zien de invulling van Tante anders... dit uitspreken, open op tafel leggen, je verwachtingen uit spreken en kijken of je aan ieders zijn verwachtingen kunt voldoen. En anders je verwachtingen aan passen.. want hier blijf je tegen aan lopen.. en anders krijg je er in derdaad ruzie om. En het leven is te kort meid, om elkaar te moeten missen..
Ik begrijp je best hoor! Ik denk dat je haar gewoon eerlijk moet vertellen hoe je, je voelt. Het is misschien voor haar ook lastig om een vakantie te plannen, maar je kan wel zeggen dat je het erg jammer vind, en gewoon je gevoelens uiten zonder boos te worden. Want anders blijft het vaak toch wel bij je hangen, en krijg je z'n rare sfeer.
je vind haar geen trotse tante schrijf je. Hoe had je het voor je gezien? wat is in jou ogen een trotse tante? ik heb het idee dat ze niet aan jou (te hoge?) verwachtingen voldoet en dat je daarom boos bent. Dat het nog niet eens op die verjaardag alleen gaat. Ieder vult de rol als tante/oom/opa/oma in op de manier die bij hem/haar past en dat kan/mag je ze niet kwalijk nemen vind ik. Ik denk dat je jou verwachtingen los moet laten, houd de eer aan jezelf en nodig haar uit voor na de vakantie. we zijn nou eenmaal niet allemaal het zelfde en hebben niet allemaal dezelfde prioriteiten. mijn vakantie gaat ook voor verjaardagen van neefjes/nichtjes/broers/zussen etc.
Ik vind ook dat je overdrijft, sorry.. Ik snap dat je het jammer vindt dat ze niet komt, maar om dan weken boos te zijn.. Als ik je zus was zou ik dan voorlopig helemaal niet meer komen! Als ik een vakantie boek, ga ik echt niet kijken naar allerlei verjaardagen, want dan kan je bijna nooit op vakantie..
Dus laat t voor wat het is en geniet lekker van je knulletje zijn 1ste verjaardag. Daar gaat t toch om en niet om wat je zus doet. Lekker belangrijk
Ik snap je wel een beetje... Hier een schoonzus die het meer dan belangrijk vind dat je daar op de verjaardagen bent, mailt al 2 maanden van tevoren de datum, zodat we er echt zijn en niet per ongeluk al iets afgesproken hebben staan, maar hier laat ze het om de haverklap afweten.. Nu het om een vakantie gaat bij je zus, snap ik haar ook wel een beetje. Want soms kan je niet anders dan die periode op vakantie. Dan zou ik ook gaan, ongeacht verjaardagen. Hier heeft schoonzus het 1 keer gepresteerd om niet te komen, kort van tevoren afbellen, want ze hadden zoveel te doen dat weekend, feestje op kdv etc, dus verjaardag van neefje hadden ze besloten te laten vallen en de rest van de dingen te gaan doen... Kijk, dat vond ik echt niet leuk...
Ik snap het wel, want sjonge, ze zou die vakantie toch ook heus op een andere datum kunnen plannen, zou ik denken. Maar: als het voor jou zo belangrijk is dat zij er ook bij is, zou ik de verjaardag een week verschuiven.
Misschien heel moeilijk maar accepteren dat de band voor haar niet hetzelfde is als die voor jou betekend. Als ze vroeger ook al vaker in je jeugd zo reageerde zoals je zegt. Zou ik de band al anders zijn gaan zien en zodra je dat doet ben je niet meer zo snel teleurgesteld in haar. Je kunt dan evengoed leuke dingen doen samen maar emotioneel is het anders als je er minder van verwacht
Ik ging (volgens mij...) wel naar alle eerste verjaardagen van mijn neefjes en nichtjes.. de opvolgende verjaardagen keek ik wel of ik kwam of niet.. lag er aan of ik er zin in had of niet, vaak heb ik geen zin in de hele familie er bij haha, maar ach.. ik zie ze vaak zat en anders wel op de verjaardagen van de papa's of mama's. Ik vind het wel jammer van je zus dat het nu voor de tweede keer gebeurd dat ze een eerste verjaardag mist..
Tsja, ik snap je probleem. En het is volgens mij niet eens zozeer het probleem dat ze op vakantie gaat maar dat ze verder helemaal geen interesse toont (zo van: ach jee, nu mis ik de verjaardag. Ik kom het weekend nadat ik terug ben langs om het alsnog een beetje te vieren). Ik vind best dat je tegen je zus kan zeggen dat je vindt dat zij weinig interesse toont en dat je dat niet zo leuk vindt. Misschien was ze zich van geen kwaad bewust. Of ze zegt dat ze nou eenmaal zo is en dat het van haar allemaal niet zo hoeft (iets in die trant). Ik zou er in het laatste geval geen ruzie over maken maar het, hoe moeilijk ook, proberen te accepteren. En ja, als zij haar verjaardag een keer viert en het komt jou niet zo goed uit dan sla je haar een keer over. Zo werkt het dan ook
Hoi! Ik snap je gevoel maar al te goed! (Helaas). Maar zou mijn energie er niet aan spenderen om er wekenlang boos over te blijven. Mijn broer heeft ongeveer hetzelfde gedaan. Hij is ook niet op de verjaardag van mijn zoontje geweest. Terwijl ik altijd op hun verjaardagen kom. Hij had een lunchmeeting, waarvan hij in mijn ogen ook had kunnen vragen of het op een ander moment had gekund en niet precies op die zondag (de dag dat mijn zoontje ook echt jarig was). In eerste instantie zouden ook mijn schoonzusje en hun dochter niet komen omdat hij de auto mee had. Maar de dag ervoor hebben mijn ouders met ze afgesproken dat zij schoonzusje en dochter op zouden halen en dus zijn zij 2 toch geweest. Zonder cadeau, want daar hadden ze natuurlijk geen tijd meer voor gehad......nu zou je denken is niet erg want het gaat om de aanwezigheid. Is ook zo, maar het steekt omdat ze dan zeggen het komt nog wel, maar weet wel beter, dat komt niet. Heb namelijk ook nog steeds geen kraamcadeau van hun gehad.... Toen waren ze ook op bezoek, 2 dagen nadat ik bevallen was en hadden ze ook geen tijd gehad om wat te kopen. Cadeau zou ik nog krijgen.....tot op heden niks. Steekt me wel dat ze niks voor mijn kleine overhebben. Maar ja, is hun loss denk ik dan maar. Blijkbaar hecht ik meer waarde aan de familieband en bij elkaar op verjaardagen etc. komen dan zij. Dus de verjaardag van onze kleine hebben we dan ook alleen gevierd met mensen die het wel belangrijk vonden om er te zijn en daar gaat het om toch?! Gewoon lekker genieten van de verjaardag van je kleine en je niet laten beïnvloeden door dit!! En als ze toch nog later op visite wil komen, dan moet het vanuit haar komen en niet vanuit jou. Zo ben ik dan ook wel weer. Mijn broer en schoonzusje hebben ook al meerdere keren gezegd dat we dan maar een andere keer moesten afspreken, maar zijn nog niet met een voorstel gekomen. En vanuit mij komt dat ook echt niet, daar ben ik te trots en koppig voor...
Zou het ook niet leuk vinden! Hier met schoonbroer en schoonzus zo'n verhaal. Vorig jaar gingen ze liever zwemmen want het was te warm. Vervolgens worden tig foto's op fb gepost. Dit jaar was zij zgn ziek. Echt laf. Voor je neefje/nichtje maak je tijd.