Ik las in een ander topic van je dat je over 2 maanden bij hem en zijn ouders wil gaan intrekken. Waarom wil je dit überhaupt als je weet dat ze blowen en roken in huis? Dit is hun huis, je zal het hun niet kunnen gaan verbieden. (Ik heb overigens geen problemen met roken en blowen) maar ik voorzie wel problemen gezien de houding die je vriend nu al aanneemt.
Ja ik zit op het moment in een lastig pakket waardoor ik met spoed ergens anders moet wonen en daar wonen is de beste optie ja naast het gerook enzo Daarom probeer ik nu dus zoveel mogelijk ermee te doen en ja vrij weinig keus verder had echt veel liever me eigen huisje gehad hoor maar ja tijd zit niet echt mee op t moment.
Ik zou hem wel verplichten buiten te roken, moet hij straks ook lijkt mijn. Hij zou je kunnen helpen door rookwaar te verstoppen maar vind dat niet persee nodig. Jij stopt en jij zult het op moeten brengen niet er naar te grijpen. De ultime test en dat ga je nog zovaak krijgen. Zelf ben ik een jaar voor stoppen met De pil gestopt met roken . Van 1 pak shag per dag / 1,5 dag naar niks. De eerste week was erg zwaar en iedereen thuis rookte en op mijn werk mijn vrienden ook. Ben dus gewoon in de rokershok gaan zitten omdat ik anders mijn vrienden niet zag in de pauze. Mijn vriend stopte ondertussen ook de een op andere dag ( rookte pakje sigaretten per2 dg) en even later stopte mijn vader ook . Mijn zusjes volgde ook en allemaal zijn we nu nog rookvrij. Zusje heeft een terugval gehad maar al snel stopte ze weer. Het niet roken werd zo wel makkelijker door de steun en het zien dat andere het ook kunnen. In het rookhok heb ik nog lang gezeten en al snel was de drang na roken over. Nu na 8/9 jaar niet roken blijf ik doe peuk na het eten missen . Heb ondertussen ook veel stres gehad waaronder mk, dierbare mensen verloren, 3 operaties etc. Toch hield ik het vol. Dit kun je ook. Houdt je sterk en weet dat jij sterker bent dan die sigaret. Denk je het niet meer vol te houden ga dan afleiding zoeken. Stukje wandelen, zoek een leuke hobby zoals breien . Geef niet toe aan de verleiding
Ik denk dat je hem gewoon niet de keuze moet geven, maar dat vind ik. Of hij houdt rekening met jou en rookt buiten of je komt niet bij hem wonen , zo had ik het aangepakt. Ik vind de manier waarop hij met jou omgaat respectloos en als jij blijft toegeven zal hij daar mee door blijven gaan. Ik zou vast polsen of je bij andere familie, vrienden etc kan verblijven en je vriend gewoon voor het blok zetten, want het gaat zoals andere ook al zeggen niet alleen over de sigaret die hij op steekt maar met de manier waarop hij met jou omgaat. Ik weet zeker dat als jullie niet samen op 1 lijn komen hiermee dat je het straks zwaar gaat krijgen. Een baby eist namelijk alle aandacht op. Wordt snachts vaak wakker, huilt, poept, spuugt.... Daarin zullen jullie ook goed in moeten samenwerken en dat ontbreekt nu nog tussen jullie (in ieder geval vanuit zijn kant) Heb je het er met zijn ouders over gehad? of zij zouden willen stoppen met binnen roken als je daar komt wonen? hoe staan die daar tegen over? als zij dat begrijpen kunnen zij misschien met je vriend praten. In ieder geval zou ik altijd eerst zorgen dat ik mij 100% op mijn gemakt voel voor ik ergens zou intrekken.
houd er ook rekening mee dat mocht de verloskundige er lucht van krijgen dat je zelf geblowd hebt en of veel in die rookomgeving zit ze je doorsturen naar de gyn en een urinetest kunnen eisen en melding maken bij jeugdzorg. zal ook inhouden dat je in het ziekenhuis moet bevallen en je kindje na de geboorte al snel meegenomen word om aan de monitoren te worden aangesloten. maakt dan niet uit hoe goed je kindje het doet na de geboorte. ze willen dan dat hij voor zoveel uur op de kinderafdeling ligt met allemaal plakkers. na de geboorte zal dan jeugdzorg langs komen en bekijken of in ieder geval 1 ouder "clean" blijft en er niet in bijzijn van kind geblowd wordt. kan zijn dan je verplicht mee moet doen met een soort programma van het CB, hier heet dat stevig ouderschap. dit bij bekenden van dichtbij meegemaakt en maakt het er niet makkelijker op. maar zal voor mij wel een stimulans zijn om op je strepen te gaan staan en blijven doorgaan met het opkomen voor je kindje. je bent zo goed bezig nu. laat dit door niemand verpesten en geef je grenzen aan. je bent niet onredelijk en kijk of er andere oplossingen zijn om te gaan wonen want de verleiding word daar alleen maar groter als de stress rondom het roken ook nog eens hoger wordt.
ik heb ook geblowd in het begin van de zwangerschap van mijn 2de zoontje, omdat ik nog niet wist dat ik zwanger was, heb dit ook gewoon aan de vk verteld, was inmiddels wel gestopt, maar ik heb nooit naar een gyn gehoeven hoor, en bureau jeugdzorg is ook echt nooit ingeschakeld. ook geen urine test gehad oid... weet wel dat een kennis van mij die op feestjes harddrugs gebruikt had toen ze nog niet wist dat ze zwanger was wel urine moest inleveren, maar heb dit voor alleen blowen echt nog nooit gehoord... zoontje is overigens ook gewoon thuis geboren...
Maar weet je zeker dat je bij hem wil wonen? Ik zou daar toch nog maar even heel goed overnadenken. Zijn er echt geen andere opties. Ik bedoel het getuigd niet van respect. En ja roken is slecht voor een kind. Maar een vader nul komma nul respect heeft voor de moeder van zijn kind en daarom ook niet voor zijn kind is nog veel en veel erger.
Je kunt niet van hem verwachten dat hij stopt, aangezien dat zijn eigen keuze is. Maar je kunt hem wel verbieden in jouw huis.... of zelfs maar in jouw / jullie bijzijn te roken of te blowen. En je kunt hem ook vragen om de shag of wiet in zijn jas te laten zitten of in de auto, zodat jij er niet steeds mee geconfronteerd hoeft te worden. Ook dat kun je eisen trouwens. En als hij dat niet voor je over heeft moet je je wellicht afvragen wat hij dan wel voor je over heeft... geef hem geen keuze maar eis je recht op. Serieus... als ik het hem verboden had en hij stak toch een sigaret op dan vloog hij meteen naar buiten! Geen spelletjes met mijn gezondheid of dat van mijn kind! Hier hoeft de vader ook echt niet te roken in ons bijzijn en dat doet hij overigens vanuit zichzelf al niet. Dus nooit ruzie erover.
Ja nouja ik heb er net zelf nog even flink over na zitten denken en ja ik weet ook wel ik kan het hem niet eisen want het moet toch uit hem zelf komen ... Ik ga het proberen vooral bij me zelf te houden maar ik zal wel vertellen dat van blowen en jeugdzorg omdat het woord jeugdzorg wel vaker is gevallen de laatste tijd lijkt me het erg belangrijk dat het toch ook wel daar thuis word neergelegt. Ja ik heb zoiezo geen andere plek waar ik heen kan en dit is het enige wat me echt dwars zit en ik hoop dat ik hier toch nog iets mee kan bereiken maar zoals ik al zei ik probeer me iets minder druk te maken en het wel vooral bij mezelf te houden want constant druk leggen heeft denk ik al helemaal geen zin.
als je echt wilt zijn er altijd andere opties! vind dit wel heeel makkelijk gezegd. Je wordt geacht het beste voor je kind te zorgen en dat ik dus samenwonen met die vent en zijn ouder niet. Dat je misschien ergens anders moet wonen is voor jouw zelf misschien niet leuk/fijn maar waarschijnlijk wel beter voor je kind!
Het feit dat hij rookt of blowt kan je niet verbieden vind ik, het verbieden van roken of blowen in jouw huis kan je wel verbieden. Ik zou er alleen nog eens goed over nadenken of je wel met hem wilt samenwonen, je kan dan namelijk niet verwachten dat je schoonouders zich gaan aanpassen in hun eigen huis.
Het roken en blowen kun je idd niet verbieden, maar wel bij jou in de buurt.. Mijn man blowt ook wel eens, maar nooit in mijn bijzijn. Hij doet dit ook buiten, ook al voordat ik zwanger was. Hij vind namelijk, omdat ik wil blowen hoeft mijn vrouw daar nog geen last van te hebben. Vind hij met roken precies het zelfde. Wilde hij wel een kind? Oprechte vraag hoor. Misschien dat hij daarom juist moeilijk doet?