Mijn dochter heeft de afgelopen maanden een helmpje moeten dragen, maar dit is er door ziekte, weer ed te weinig van gekomen. In de zomer veel te warm voor haar, zweten tot en met en plassen ho maar, vaak ziek geweest. De helmis lange tijd te klein geweest en dus niet kunnen dragen, maar van het bedrijf was niemand beschikbaar om hem groter te maken en met slapen draagt ze hem niet omdat ze op haar buik slaapt...... fysio zei ons de helm dan met slapen niet op te zetten. Maar nu komt het......zaterdag wordt ze alweer 1jaar en hoeft ze de helm dus niet meer op, maandag co fysio. Maar haar hoofd is nog niet helemaal mooi rond Als je goed kijkt zie je nog steeds die afplatting, vooral als het nat is. Het ziet eruit alsof ze straks een dikke bos haar gaat krijgen, maar in hoeverre blijf je dat dan nog zien? Of kan zich dat nog wel verder herstellen??? Wie weet dit toevallig, ik maak me er toch meer zorgen om dan ik dacht!?
Heeft de fysio al een meting van haar hoofd gedaan? Zo ja valt het dan binnen de norm. Bij onze zoon viel het binnen de norm. Je ziet het nog wel bij nat haar een beetje. Bij droog haar alleen als je het weetr zie je het Naar mijn idee werd zijn bolletje ook nog wat ronder tot zijn tweede verjaardag.
Rond 10 mnd heeft ze een meting gedaan, en een van de waardes viel toen binnen de norm en de andere net niet, maar ze zei dat ze nu ook nog weer een meting zou doen. Vond ik persoonlijk wel fijn.... Maar binnen de norm zou dan betekenen dat er nog verbetering zou kunnen zijn dan??
Ik weet niet tot welke leeftijd het hoofd nog verandert maar bij mijn zoon leek het tot ongeveer zijn tweede verjaardag nog te verbeteren. Heb dat niet laten meten maar puur eigen gevoel en interpretatie. Fysiotherapeuten zei tegen ons maar onze zoon was jonger dat als het binnen se norm valt het vanzelf ook nog wat bij trekt. Een perfect rond bolletje wordt het niet maar het is redelijk onzichtbaar. Zou het even bij je fysio navragen. Ze kan wel haar nekje goed links en rechts draaien?
Ik zou bij de kinderarts laten controleren of de fontanellen al dicht zijn. Dat gebeurt tussen de 10 en 13 maanden. Je hebt dus misschien even tijd. Totdat je een arts hebt gesproken zou ik dat helmpje niet meer opdoen. Het is heel slecht om een helmpje met dichtgegroeide fontanellen te dragen!!
hoi, Neem aan dat je tussenafspraken hebt bij de helmenmaker en in het ziekenhuis bij de KA en ook een eindafspraak? Zo was dat bij ons iig. Hidde heeft ook nog steeds wel een milde afplatting maar ze verwachten dat dit nog beter wordt in de loop der tijd. Succes
Ik hoef alleen maandag nog langs de fysio en veer niet meer. De helmenmaker heb ik alleen gezien bij het aanmeten van de helm en tussendoor 2 keer, waarvan een keer voor niks, en een keer toen ze uiteindelijk wel aannamen dat de helm toch echt te klein geworden was. de fysio heeft een keer tussendoor gemeten en volgende week gaat ze dat weer doen, verder geen afspraken hoor...... Je ziet het echt nog wel voor ons als ouder zijnde, maar iemand die haar nooit gezien heeft zal het niet zo gauw meer zien denk ik, de afplatting. Maar toch nog echt wel aanwezig, ben benieuwd wat er uit de meting komt maandag. Maar ik ben allang blij dat er hier gezegd word dat het tot 2 jaar zelf nog wel wat kan bijtrekken! Thanx voor de opbeuring dames, maakte me er toch wel zorgen om eerlijk gezegd
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde, door het warme weer in de zomer niet opgehad. De meting was goed, onder de 103%. Wij zien het nog wel, maar mensen die het niet weten zien er niks aan! Het veranderd ook nog wel hoor..
Mijn oudste dochter had een extreme afplatting zoals het genoemd werd Ook een helmpje gehad maar die heb ik nauwelijks bij haar omgedaan omdat het of te warm was of ze kon er nietmee slapen...noem maar op.. en na een jaar zag je het nog iets en nu...je ziet er niks meer van Mijn mening over haar hoofdje is dus uiteindelijk geweest dat we het gedoe rondom het helmpje beter niet hadden kunnen hebben...want het kostte een hoop stress voor ons kleine meisje Maar goed allemaal goed gekomen dus ondanks ze het helmpje nauwelijks op gehad heeft
Hier ook een helm gehad. Wij zijn blijven steken op 107%. De komende jaren zal sit nog bijtrekken. Het eerste jaar groeit het hoofdje het snelst. En kunnen ze een grote verbetering realiseren. Na het 1e jaar groeit het hoofdje nog wel, maar een stuk langzamer. Wij zien z'n afplatting nog wel, maar andere mensen niet. Inmiddels 4 maanden verder en wij hebben het idee dat het alweer mooier is.
hier bij eerste zoon ook helm gehad maar nooit opgehad... we waren er laat bij met zo helm en zo helm help het alleen omhet te versnellen wnt natuurlijk zonder helm word het ook rond... alleen duurt het wat langer maar bij onze zoon was het vrij snel weer rond zonder helm en je zag het ook alleen als de haren nat waren of mensen moesten het weten anders zag je he niet... Ik zou zeggen helm aflaten en gewoon de natuur ze werk laten doen als men het niet weet zien ze het ook niet...
Gisteren hier de laatste controle-meting gehad en de resultaten zijn goed. De scheefheid (odi) was nu 101 (normaal tussen 100-104) en de platheid (cpi) was nu 88 (normaal tussen 70-90) De fysio was hier erg tevreden over. Zelf heb ik nog altijd in mijn hoofd dat haar hoofdje veel schever is dan deze metingen laten zien, maar de fysio legde ook uit dat dat aan de bovenkant zit. Zij meten het breedste deel en alles darboven, dus was nu nog best plat lijkt, kan zich nog aardig goed herstellen. En zowieso zit het er al veel beter uit dan het was, dus ik ben toch best tevreden!! En vooral opgelucht dat die helmperiode voorbij is en we nu leuke speldjes enzo in kunnen gaan doen
Hier net uit de zone van een helmpje gebleven maar de fysio zei bij ons het volgende: er is een studie geweest onder kinderen met een afplatting en wel/geen helm en zo rond hun 10e jaar is er bijna geen verschil meer en op de 16e helemaal niet meer. Hier nog een lichte afplatting maar dat trekt vanzelf weer bij.