Ik laat het altijd los bij opa en oma. Last hen dan altijd lekker aanklooien. Thuis gelden mijn eigen regels. Het is niet elke dag dus kan me er totaal niet druk om maken. Zou het alleen niet tof vinden als ze het op deze manier zouden doen. Ze moeten me wel serieus nemen.
Ik ben ook pas wat flexibeler sinds een maand denk ik. Wij willen dingen eerst zelf uitproberen en rustig aan opbouwen. Hier krijgt ze ook maar 1 beker (enorm verdund) diksap oid en de rest water (of thee, maar dat wil ze alleen uit mama's beker een slokje). Maar ik vind het dus niet raar, mijn nekharen gingen ook overeind staan door dingen die mensen ongevraagd aanboden. Nu eet ze met de pot mee. We voegen nooit zout toe, maar als we eens voor het gemak een pot pastasaus oid gebruiken dan maak ik daar geen probleem meer van. Maar dat bepaal ik en niet iemand anders.
Veel reacties zeggen hier dat je niet overdrijft omdat het JOUW kind is. Zelf geef je aan dat je man er niet zoveel problemen mee hebt. Zijn jij en je man het wel eens? Lijkt me dat dat het belangrijkste is! Bedoel hij is de vader en is het dus ook ZIJN kind, en heeft hij toch ook iets te zeggen?? Verder vind ik wel dat ouders en schoonouders zich erbij neer moeten leggen. Het is jullie kleine en jullie bepalen wat er gegeten en gedronken wordt. Zeker als je daar met regelmaat over de vloer komt.
Wij hebben altijd met zout en suikers gegeten, volgens onze huisarts is t ook wel belangrijk. Teveel is nooit goed, op aardappels gooi ik het nooit, maar wij eten wel afwisseld uit pot en vers, ook sausjes uit pakjes etc. Maar dat is ieder voor zich en moeten grootouders en anderen ook gewoon respecteren!
Euh.. ik vind dat je overdrijft ja.. Maar buiten dat, tis jou kind en jij bepaald haar regels. Dus wat maakt het nou uit wat wij ervan vinden verder?? Als ik nee zeg en iemand anders doet ja dan word ik pissig ja..
Je overdrijft niet, je mag als moeder toch je eigen regels hebben wat het eten betreft? Hier ook geen suiker, geen zout. Pas na bijna een jaar mocht mijn zoontje wat gesuikerde slagroom hebben van zijn smijttaartje op zijn verjaardagsfeestje gister, na zo'n 5 minuten heb ik het allemaal weer weggehaald. Mijn familie heeft het maar te accepteren dat ik suiker en zout op dit moment niet tolereer voor ons zoontje, maar ik heb het geluk dat er wél naar me word geluisterd en ik waardeer dat dan ook enorm. Het is wel belangrijk dat je man achter je staat trouwens. Mijn vriend heeft dezelfde mening over het eten voor ons zoontje, dus bij hem hoeven ze het ook niet te proberen.
Ik vind dat het jouw kind is en dat ze naar jouw regels moeten luisteren en handelen. Of het nou overdreven is of niet. Volgende keer toch wat van zeggen hoor! niet over je heen laten lopen. Ik heb hier hetzelfde maar dan op andere vlakken met schoonmoeder. Mijn regels worden echt aan de laars gelapt. Dat gaat er niet zomaar in bij mij. Maar ook ik vind het erg lastig om er steeeeeds tegenin te gaan. Zo lijk ik wel de zeurkous terwijl het MIJN kind is
Om antwoord te geven op de titel. Ja, ik vind dat je overdrijft. Verder is het natuurlijk jou kind, dus wat al eerder is gezegd. Ze moeten je regels wel respecteren. Ik vind het alleen niet raar dat ze zo reageren. Dat je niet wil dat er dubbeldrank gegeven wordt dat kan ik nog wel plaatsen, maar dat verse snert niet mag...