Ok, het zit dus zo. Mijn broer heeft sinds kort een nieuwe relatie. Ik heb haar maar 1 keer even vluchtig gezien dus oordelen kan ik niet echt over haar. Nu is mijn zoontje bijna jarig en hij vroeg aan mij of zij ook mee mocht komen.. Nou heb ik gezegd dat ik daar nog liever mee wacht.. Nu zag ik al aan de reactie van mijn ouders dat ze dat niet zo leuk vonden. Maar goed ik heb gewoon nog liever dat ik ermee wacht tot ze wat serieuzer zijn samen. Nou neemt mijn broer het goed op hoor, en geeft zelf ook aan dat hij nog geen serieuze relatie met haar heeft of op korte termijn wilt aangaan. Ben ik nou bot? En hoe zouden jullie reageren?
Tja waarom zou je moeten wachten? Dan leer je haar nooit kennen. Zou er geen problemen mee hebben in ieder geval.
Ik zou daar niet zo moeilijk over denken hoor en haar ook gewoon uitnodigen voor de verjaardag van je zoontje. Stel dat ze toch snel serieuzer worden en dit is de vrouw waar hij de rest van zijn leven mee gaat delen.. en jij krijgt er ook goed contact mee straks.. dan is het achteraf eigenlijk heel jammer dat ze niet op de verjaardag was.
Ik had het ook niet gedaan. De verjaardagen zijn het voor Familie en vrienden die dichtbij staan anders niet. Misschien lullig maar so be it. Ik wil geen vreemde op de voor ons bijzondere dagen
Voor een verjaardag zou ik er geen probleem van maken. Liever haar dan ook wat vaker te gaan zien en dat ze op visite komen zodat je haar ook leert kennen. Mijn broer had net een paar weken voor onze bruiloft een vriendinnetje die van ons dus niet mee mocht. Vind ik wel wat anders dan een verjaardag..
Tuurlijk mag ze van mij meekomen, je broer vraagt het niet voor niets, dus hij ziet er vast wel toekomst in.
Van mij had ze mogen komen. Het gaat toch niet om een ex die een nieuwe vlam heeft?? Dan kan ik me het nog voorstellen.
Wisselend dus.. Het is niet zo dat ik haar niet wil leren kennen hoor.. Absoluut niet zelfs maar zie daar mijn zoons verjaardag niet de juiste gelegenheid voor. Ook heeft mijn broer hiervoor gewoon een klote relatie gehad, en zijn er door die relatie veel ruzies ontstaan waarbij ik gewoon wat meer de kat uit de boom wil kijken met deze nieuwe "relatie".
Ik ben daar niet zo moeilijk in, als ze maar gezellig is ... Maar als jij het niet wilt, dan is dat toch goed? En stel je broertje word echt serieus in zijn relatie dan zal hij vast nog wel met haar op bezoek komen bij jullie toch? Alvast een fijne verjaardag!
Ik zou daar geen punt van maken. Als hij nou zou verwachten dat je zoontje haar gelijk 'tante' zou noemen, snap ik je "eerst kijken of het langdurig is" argument helemaal. Maar om gewoon langs te komen, zou ik niet te moeilijk doen.
Als de relatie echt wat serieuzer wordt is ze van mij van harte welkom! Alleen is dat nu dus niet zo. Het kan zo zijn dat het volgende week weer een ander is.
Zou bij mij een beetje liggen aan de voorgeschiedenis. Mijn zwager heeft op korte tind verschillende vriendinnen gehad voor een paar maanden steeds en onze oudste was altijd wel gek op hen..maar vond het ook niet leuk dat zij ze steeds niet meer terugzag na een paar keer. Dus bij vriendin 4 hebben we eerlijk gezegd dat we haar nog even niet wilden voorstellen aan onze dochter. Wel zijn wij zelf even kennis gaan maken. Laat dat nu met degene zij waar hij nu heel gelukkig mee is en een ontzettende lieve tante voor onze kids
Zou eerlijk gezegd niet eens in me opkomen haar te weigeren, zou het ook niet echt waarderen als broer of vriendin zijnde...
Ik zou er geen big deal van maken, zeker niet op een verjaardag. Zou ik zelf juist het liefst hebben, gezellig met z'n allen en als er een stilte valt, vult iemand anders die wel op
Huh? Het is een verjaardag toch? Ik vind het.... bijzonder dat ze niet mag komen. Ik zou me ook knap lullig voelen als ik haar was. Ik vind het eigenlijk best sneu.