Overdrijf ik?

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 13 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Nee, sorry, dat zou niet kunnen. Kunnen ze niet met 2 auto's gaan?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn kinderen zouden niet meegaan. Fijn dat het vroeger anders was, maar ik wil het gewoon niet hebben. Ze gaan zelfs niet zonder autostoel mee, dus gewoon in de gordel ook niet.

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee je overdrijft absoluut niet. Iedereen in een gordel of op een andere manier naar de dierentuin. Het is nogal een lange rit ook en op deze manier zijn ze niet verzekerd.

Dan maar een discussie of ruzie maar geen denken aan

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Weet niet of je op mijn reactie doelde over vroeger. Hier zouden ze ook absoluut niet zo mee mogen hoor.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ow nee in het algemeen...opa's en oma's roepen dat zelf toch altijd: ja maar vroeger....;)

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nee ze zouden absoluut niet mee mogen.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Voor een klein stukje zou ik het niet zo'n ramp vinden, al is dat ook erg afhankelijk van de leeftijden van de kinderen. Voor een stuk van 2 uur rijden zou ik idd zeggen openbaar vervoer of 2 auto's. Als opa en oma dat niet willen zouden mijn kinderen helaas niet mee mogen.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als het een klein stukje was had je nog kunnen overwegen om een kind op schoot te laten zitten bij de bijrijder maar 2 uur is echt te lang. Je kunt er ook nog een bekeuring voor krijgen als de politie het ziet.
    Is het geen idee dat bijv oma achterin (zonder gordel ) gaat zitten en een kind voorin op een verhoger oid in de gordel of past dat niet?
    Wat voor auto rijden oma en opa want ik vind het ook wel opvallend dat er 4 kinderen achterin passen want dat zou hier nooit passen als ze allemaal in een verhoger of stoel zouden moeten zitten.
    Anders een extra auto erbij of zelf meegaan maar ik zou er geen ruzie over maken.
    Zal vast wel een oplossing voor zijn.

9. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Veiligheid boven alles, ik vind niet dat hè overdrijft:).

10. susy26

susy26 Niet meer actief

Nee, moet wel veilig zijn. Zo rij ik volgende week mee naar de kinder boederij bij de jongste op de psz. Kan 2kindjes meenemen in een stoel. En daar zijn ze ook streng in, wat normaal is. Het is maar 10 min rijden mis, maar ook dan miet het veilig zijn.Het is wel iemand anders z'n kind.

Zou er wat van zeggen.

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Achterlijk! Natuurlijk niet mee!

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Zelfs geen 5 minuten zonder gordel/ autostoeltje. Veiligheid gaat voor ons echt boven alles. Een ongeluk kan heel snel gebeuren.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Oke :)
    Dat is idd zo.

Ik ben benieuwd of er een andere oplossing komt. Hopelijk kunnen de kinderen van ts veilig mee.

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Precies dit.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Inderdaad, gewoon rustig en geduldig uitleggen.

Toen wij kinderen waren stond de comfort in de auto voorop, bij mijn ouders dan. Ik had kussentjes, dekentje op de achterbank, kon lekker gaan liggen enz, en dan 800km gaan rijden op vakantie.
    Nu draait het om veiligheid, auto's zijn sneller, de wegen zijn drukker. Ik heb mijn ouders ook wijs moeten maken dat ze onze kinderen echt niet zonder stoel of gordel mogen vervoeren.

16. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Dan vraag ik mij of opa en oma voorin ook zonder gordel zitten..

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik heb een tijdje terug hetzelfde gehad met mijn schoonouders.
    Die wilden mijn kinderen ook vervoeren zonder autostoel, wel met gordel, maar ze waren 2 jaar toen.
    Ik wilde het absoluut niet hebben, maar mijn schoonouders begonnen ook over vroeger.
    Vroeger waren het hele andere tijden en totaal niet vergelijkbaar met nu.
    Ik ben zuinig op mijn kinderen en ik hoop dat anderen dit ook zijn.
    Als ik jou was zou ik het ook niet accepteren.
    Je hoeft natuurlijk geen ruzie te maken, maar leg het ze rustig uit hoe het zit mbt veiligheid.

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Uh! Nee!! Geen gordel = niet in de auto.

19. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Eens! Sterker nog... mijn moeder vind ik zo beroerd en gevaarlijk rijden dat de kinderen geen lange stukken met haar mogen rijden. Dat weet ze. Klinkt misschien erg lullig, maar ik ben daar heel stellig in.

20. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Dat zou hier absoluut onbespreekbaar zijn.

Kennen zij of jullie misschien iemand met een 6/7 persoons auto? Hier zou autoruil met vrienden in dit geval een oplossing zijn. Anders zou ik voorstellen dat ze voor een dag een ruimere auto huren.

Deel Deze Pagina