Daar zou ik ook niet achter staan. Ik zou dan samen kijken naar een andere oplossing. Een uitstapje in de buurt waar ze met de trein of bus heen kunnen of dat iemand even mee rijdt om te helpen met het vervoer... Je hoeft er natuurlijk geen ruzie over te maken. Met een uitleg lijkt het mij dat ze het wel begrijpen.
Ik zou mezelf aanbieden om mee te gaan; of desnoods gewoon met de halve familie. Dan heb je meerdere auto's, genoeg zitplaatsen en een leuk uitje en dergelijke. Maak je er meteen zo'n cheasy familiedag van. Dat valt in elke familie bijna wel te waarderen.
Geen denken aan dat mijn kind zo mee ging! Zelfs niet voor 5 minuten. En ook niet op de schoot of weet ik wat (nee ook niet voor 5 minuten) En iemand zei dat oma of opa dan maar op de achterbank moet zonder gordel, maar al eens bedacht waar die naartoe vliegt als je een ongeval krijgt? Dan krijgen de kinderen een volwassene naar zich geslingerd en overleven ze het misschien nog niet. Nee, was voor mij echt geen optie. En als ze daar ruzie over moeten maken tja dan is het maar zo. Maar de veiligheid gaat voorop, het gaat hier wel om JOUW kinderen. Wat zij vroeger allemaal deden, staat daar compleet los van. Jij wil dit niet, zij horen dat te respecteren. Al mocht het wel van de politie, maakt allemaal niet uit. Zeggen de ouders nee dan is het nee!
Nee, ik vind niet dat je overdrijft. daarentegen zijn ze zich er waarschijnlijk helemaal neit van bewust. Ze zijn opa en oma, dus schat ik ze rond de 65. Mijn ouders zijn ook van die leeftijd, en "vroegah" heb ik ook zonder zitverhoger en gordel in de auto gezeten met mijn broer en zus en altijd wel een vriendje mee. Ook naar Zwitserland/frankrijk/oostenrijk. Maar de regels zijn tegenwoordig veranderd en zij realiseren dit waarschijnlijk niet. Ik zou inderdaad zeggen, ga met de trein, kinderen zijn gratis (geloof ik ook als ze met opa en oma mee gaan, maar weet ik niet zeker) en een deel van de kosten van de treinreis hebben ze al terug omdat ze geen parkeergeld hoeven te betalen. Ik zou ze in ieder geval niet met 4 kinderen achterin laten zitten.
misschien voorstellen dat ze met de trein/bus gaan? of met 2 auto's als dat een mogelijkheid is er hoeft toch niet gelijk een ruzie te ontstaan ik neem aan dat ze wel begrijpen dat dit niet echt veilig is en dat op de snelweg voor ruim 2 uren
Inderdaad! Ik ben blij dat mijn ouders en schoonouders niet zo denken en zelf ook altijd een autostoel mee willen als onze dochter komt, ook als ze niet eens zeker weten of ze de auto wel gaan gebruiken.
Twijfel je nu serieus aan jezelf of je overdrijft? Ik vind het nog zacht uitgerukt dat je dit "niet prettig" vindt. Natuurlijk kan dit echt niet! Je zegt dat je geen zin hebt in ruzies, maar dat hoeft toch ook helemaal niet? Je kunt uitleggen hoe de huidige regels zijn en dat jullie willen dat de kinderen EN in een kinderzitje EN met autogordel vervoerd worden. Dat kan niet met 4 kinderen op de achterbank. (Overigens kunnen dan ook geen 3 kinderen vastgezet worden, want de verdeling van de 4 kinderen is dan zo dat ze niet precies bij een gordel zitten.) Jullie zouden kunnen helpen om een andere oplossing aan te dragen: een grotere auto lenen, met 2 auto's rijden of gezellig met de trein. Dat laatste is nog hartstikke leuk ook voor alle partijen. Bovendien kunnen opa & oma tijdens de treinreis veel meer aandacht aan hun kleinkinderen besteden dan tijdens een autorit. Ze kunnen samen een spelletje doen, een boekje lezen, etc. Een win-win situatie. Kinderen reizen gratis (kids vrij abonnement) en opa en oma kunnen vast wel ergens een goedkope dagkaart scoren. Iedereen blij!
Waar is de rest van dit verhaal. Je overdrijft niet maar hoe zit het verder? Is het een grote auto is er een vierde zit plek je hebt auto.s die dat wel kunnen natuurlijk. Hebben ze twee auto.s of alleen echt maar een? Met de trein met vier kleine kinderen echt niet haha. Welke oplossingen kun je zelf ook bieden. In sommige auto.s zouden best vier kinderen achter in kunnen zitten.( uitvinding vierde gordel zit plek verlengde achterbank bestaat nog niet maar wie weet maar wel erg kostbaar wie neemt nu vaak vier kinderen te gelijk mee kan wel. Vierde voorrijders stoel? Wel verhoging en stoeltjes ect maar waar is de rest van het verhaal.
De rest van het verhaal doet er toch niet echt toe. De situatie is dat ze in 1 auto willen met 4 kinderen en 3 gordels. Nou ook met 4 gordels gingen mijn kinderen niet mee. Alleen als er ook 4 stoeltjes waren.
Dat doet er wel toe. Als het een zes/zeven persoonsauto is veranderd dat de zaak en dat bedoel ik wat is de rest van het verhaal! Hoe oud zijn de kinderen alles telt mee. Je kind 16 dan zou je het 4 de kind met de trein laten kunnen gaan alles maakt oplossingen makkelijker. T.s zet wat neer er komen reacties maar reageert nog niet terug wat krijg je dan speculatie.s! Over het hoe en wat. Als ze het er niet mee eens is draag optie.s aan aan opa/oma en stel dan pas een definitief antwoord op!
Wie zijn er de ouders? Als jullie het niet willen dan gaat het niet gebeuren! Ik zou dus niet toestaan dat mijn kind los mee zou gaan in de auto! Nog geen 5 minuten laat staan 1 uur. En geen zin in ruzie wat is er nu belangrijker.?.
Mijn kinderen komen niet zonder autostoeltje in de auto. Laat staan zonder gordel. Als ze niet met 2 auto's kunnen of willen dan zouden mijn kinderen niet mee mogen.
Als het een 6 of 7 persoonsauto was hadden ze toch ook meerdere gordels gehad En ik denk als er een kind 16 was geweest dat ts dat vast vermeld had.
zijn alle 4 de kinderen van jullie? Dan hebben jullie misschien wel een auto waarin 4 kinderen, opa en oma veilig vervoerd kunnen worden? Dus dan zou ik voorstellen dat zij onze auto meenemen en anders met het o.v. te reizen. Succes. Hopelijk komt er een oplossing en hebben de kinderen met opa en oma een leuke dag.
Nee, hier word mijn kind niet vervoerd zonder stoel, al helemaal niet los op de bank of zonder gordel. Ontdek ik dat iemand dat ooit wel doet zonder dat ik het weet (moet wel anders gebeurd het niet), heeft deze persoon een heel, heel, heel ernstig probleem. Ik ben mijn zus met nichtje al verloren en die droeg een gordel, amenooitniet dat mijn kind onveilig vervoerd word.
Nee je overdrijft niet! Geen gordels geen kinderen mee! Mijn schoonouders vonden ook dat ze onze jongste op 1 jarige leeftijd wel op schoot konden vervoeren. Ik zei: dat gaat niet gebeuren. Zegt mn schoonmoeder: maar ik ga met hem achterin zitten hoor! Ik: mijn kinderen zitten in hun stoeltjes en anders gaat het feest niet door. Nooit meer gezeur over gehad
Wat voor speculaties? TS zegt..4 kinderen op de achterbank, 3 gordels aanwezig. Lijkt me duidelijk zat.