Jeetje meid toch, hoe kan hij zo keihard voor je zijn, na zo'n lange relatie. Hij lijkt wel compleet in zn hoofd geflipt. Hij kan jou toch niet op straat proberen te zetten zonder een nieuwe woning, en meneer zeker lekker verder feest vieren in jullie huis. Hoe ziet hij het voor zich met de kinderen dan? Laat je er niet weg praten, je hebt geen andere huisvesting en je hebt recht op je eigen huis! Vandaag zou de mediator komen toch? Heel veel sterkte, hopelijk is die onafhankelijk, zou anders zeker een andere mediator regelen iemand die voor jou belangen staat! Heel veel sterkte
Dat lijkt mij niet nee dat dat wettelijk gezien zomaar kan. Het is tenslotte net zo goed jouw huis! Succes met de mediator vandaag....hopelijk is die goed onpartijdig en kan hij ook jouw man even op zn plek zetten ivm hoe hij met zn vrouw omgaat.....die notabene net bevallen is Laat hem lekker wieberen en tijdelijk ander onderdak zoeken, gaat ie lekker bij zn nieuwe scharrel tijdelijk inwonen toch (heb echt t idee dat daar sprake van is hoor).... Zodat jullie op t gemak alles uit kunnen werken en uitzoeken ook qua hypotheek (hoe zeker is t dat hij idd de hypotheek alleen kan krijgen, daarbij is dacht ik ook de huidige waarde van t huis van belang en niet alleen de hypotheekwaarde die jullie nu hebben) en dat jij andere huisvesting kunt zoeken. En hij moet jou uitkopen, laat ze je alsjeblieft niet wijsmaken dat jij nergens recht op zou hebben.
Nee dat gaat idd niet zomaar wettelijk. Jij hebt net zoveel recht op de woning als hij. Ik raad je aan om een advocaat in de hand te nemen en niet de woning te verlaten. Laat hem maar ergens anders heen gaan en laat de rechter uitspraak doen. Het is voor 1 persoon makkelijker (tijdelijk) te wonen dan een moeder met kinderen. Het is jullie huis en daar zitten nogal wat regeltjes aan, als hij er wil blijven wonen zal hij jou uit moeten kopen als er overwaarde is. Maar zolang er wettelijk niks is geregeld, heb jij evenveel rechten. Laat je niet gek maken en onderteken NIKS zolang je geen eigen advocaat hebt die voor jou belangen opkomt.
Nee dat gaat niet zo maar, het is jullie gezamenlijk huis dus jullie hebben beide even veel recht om er te wonen en beide ook evenveel verplichting om te zorgen dat de hypotheek betaald wordt, het is dus verstandig dit goed te overleggen. In principe is het zelfs zo dat je via je advocaat voorlopige voorzieningen aan kan vragen dit houd in dat gezamenlijke dingen tijdelijk toe worden gewezen/verdeeld tot alles definitief geregeld is, in dit geval zou het waarschijnlijk in gaan houden dat jij en de kinderen het huis toegewezen kregen als voorlopige voorziening totdat alles definitief geregeld is, ook zal daarin opgenomen worden hoe het gaat qua betalingen. Dus laat je niet wat wijs maken, jij hebt ook rechten ondanks dat je op de lange termijn dit huis niet over kan nemen.
Ik volg je topic al een tijdje. Heb geen tips oid maar wil je heel veel kracht en sterkte wensen. Zo heftig.... Hopenlijk heb je een goed gesprek gehad met de mediator.
Even de rest van het topic lezen. Helaas voor catheny heeft alles een hele nare wending gekregen waardoor jouw opmerking niet meer gepast is.
Ik reageerde inderdaad op de OP. Ik vind het dan weer ongepast om iets ongepast te noemen wanneer het kennelijk duidelijk is dat iemand niet alle 11 pagina's heeft gelezen. En zo ongepast is het zeggen van 'afspraak is afspraak' ook weer niet, lijkt mij? Net alsof ik zat te schelden ofzo, kom op zeg.
Ik denk dat het een taalfout was van @LisbethSalander en dat ze ‘niet van toepassing’ i.p.v. ‘ ongepast’ bedoelde
In ieder geval mijn excuses, of het nou niet van toepassing was of ongepast... Heel veel sterkte, TS. Wat een heftige situatie!
Wat zal jou toekomst op dit noemt git zwart zijn, wat een loodzware tijd!! Wat kan ik zeggen elk woord van troost en sterkte lijkt zo tekort.
Sterkte. Hoop dat de mediator ook wel aan jouw kant staat. Om de dingen in harmonie te kunnen regelen zal hij moeten beginnen met een beetje in te dimmen.
Ik snap het echt niet hij verbreekt jullie relatie op een behoorlijk nare manier op een nog naarder moment... en dan wil hij eigenlijk ook nog graag dat jij met de kinderen het huis uit gaat? Wat is er aan de hand met die man
Jeetje zeg... Net bevallen en nog herstellende, twee kleintjes en dan ineens dit nieuws. Wat een klap. Na zolang bij elkaar te zijn? En dan jullie ook nog het huis uit willen hebben. Bah, geen woorden voor die man. Ik wil je echt heel veel sterkte wensen.
Dat denk ik ook idd. Helaas moet ik zeggen, hoop toch dat hij ergens gewoon met zichzelf in de knoop zit.
Ja. Maar goed vluchten in een andere relatie kan daar een uiting van zijn. Behoefte hebben aan vrolijkheid om je heen. Met TO heeft hij tropenjaren. Het praat overigens niks goed want hij zou toch wel moeten snappen dat dit niet de manier is om met mensen om te gaan
En het wordt nog erger. Hij heeft inderdaad een ander.... een meisje van 23! Hij zegt dus (tegen een vriend, ik ben bevriend met zinn vrouw) dat hij haar 1.5 week geleden heeft ontmoet. Uiteraard geloof ik dat niet een daarbij zijn we nog steeds getrouwd. Hij is echt helemaal gek geworden.