Hij heeft veel meegemaakt? Wisseling van baan? Nee, een keizersnede is dan zeker peanuts.... Alsof jij niet veel hebt meegemaakt... Ik zou hier ook zeker niet blij mee zijn, vind het persoonlijk erg respectloos.
Ik zou woest zijn. Hier zou m'n man 't gelukkig zelf niet eens willen. Een paar uurtjes, mwah. Zou ik ook niet tof vinden na een keizersnede maar wellicht in overleg zodat ik hulp kon regelen oid. Maar dit?!?!
Mijn man is na 2 weken en 2 dagen weer gaan werken, 2 weken op, 2 weken af. Bij zowel de 1e als de 2e. Ik begrijp dat je boos bent, en ik zou het niet tof vinden als mijn man me buiten onze gemaakte afspraak om alleen liet, maar als je je punt gemaakt hebt zoutje het ook kunnen laten rusten. Gewoon de volgende ochtend om half 6 zn nest uit trappen met de kinderen en je weer omdraaien.
Ik vind ook niet dat je overdrijft hoor. Hoezo hij heeft veel meegemaakt... Jij bent nog aan het herstellen én hebt de zorg voor 2 kids... Je hebt hem ook niet verboden om te gaan maar zo zonder enig overleg meerdere dagen gaan feesten en je vrouw alleen laten... Echt respectloos
Ik zou ook boos zijn. Zou het niet leuk vinden dat hij hele dagen weg is. Maar vind het vooral respectloos dat hij het gewoon doet zonder te overleggen
Dit. Maar mijn bek valt regelmatig open van hoe partners met hun vrouwen omgaan van wat ik hier lees.
Ik was ook boos geworden. Ik zou zeggen:"leuk idee mop, waar gaan we heen? Ik heb het ook nodig namelijk. Veel meegemaakt. Keizersnee enzo he? Dus de kids parkeren we bij opa en oma en dan gaan we gezellig samen drie dagen los!" (Sarcasme uiteraard). Nee? Niet goed? Waarom jij wel en ik niet dan? Anders doen we om en om? De ene dag jij en de andere dag ik? Ook niet? Wat geeft jou het recht om mij hier met de kinderen achter te laten dan? Bizar hoor. Je bent vader. Gedraag je ernaar.
Wat mij betreft had de keizersnede er niks mee te maken gehad. Ik herstelde vrij snel en kon na 3 weken prima alleen zijn met de kinderen. Maar zonder overleg met jou dagenlang gaan carnavallen. Daar zou ik wel even giftig om worden. Zulke dingen overleg je. En dan zit er wat mij betreft ook nog wel verschil tussen om toestemming vragen en overleggen. Want toestemming vragen vind ik ook weer wat overdreven.
Ik zou ook nier tof vinden. Zelf was ook heel zwak na ks met heel veel pijn. Viel zelfs regelmatig flauw. Dus dan had ik echt een back-up gewild. Zeker omdat hij als hij terug kwam vast niet fris en fruitig in de nacht paraat staat en/of de volgende ochtend. Als zo ging... Pfff ik zou hem doodleuk mededelen dat ik weekendje ging shoppen en chillen ergens aan de kust jij red je wel he met de kinderen he! toedels. Nee zo communiceer je niet in een relatie. Als mijn vent zoiets wil dan praten we er over en dan mocht ie van mij zelfs wel gaan als ie iemand regelt die beetje hielp in huis ofzo.
Als ik er goed aan toe zou zijn om voor de kinderen te zorgen zou ik hem laten gaan. De afgelopen weken zijn toch al zwaar genoeg geweest voor iedereen? En 3 weken na mijn bevalling zat ik niet op een feestje te wachten dus dan kan hij net zo goed gaan toch . Een beetje overleg zou wel fijn zijn hoor. Daar geef ik je wel gelijk in, maar ga alsjeblieft. Desnoods had ik mijn moeder gevraagd of ze wil komen logeren oid. Vind ze nog leuk ook! Nu zijn wij ook wel feestbeesten en stond ik zelf na 2 maanden ook weer op een festival.
Oooh wat een droplul, dat hij zonder enig overleg of inbreng jou aan je lot over laat! Zo voelt dat namelijk wel, zo kort na een keizersnede. Ik ben 12 dagen geleden bevallen dmv een keizersnede, en we hebben ook nog een dochter van 3 rondlopen. Ik zou er niet aan moeten denken om een paar dagen achter elkaar alleen te moeten zijn. Hopelijk is hij thuis gebleven of heb je de nodige hulp gehad. Sterkte!
Ik zou 't ook echt niet leuk vinden. En als je alleen de baby hebt, je redelijk okay voelt en je kunt netflixen, kan 't misschien nog meevallen (en dit later gebruiken om zelf je voordeel mee te halen ), maar je hebt er nog één rondlopen. Das toch andere koek. Je stelt je zeker niet aan! Zou hier op ruzie uitlopen (kan niet voorstellen dat mijn man dit zou doen) Het gekke is dat je zegt dat je dit gedrag ook niet gewend bent van je man. Missch is er meer aan de hand? (wat hem geen excuus geeft voor dit aso gedrag natuurlijk)
Ik zou van de manier waarop niet blij worden. Als mijn man ergens zo kort na de bevalling heen zou willen gaan zou hij toch wel iets van overleg plegen en alle randvoorwaarden in orde maken: alle boodschappen in huis, eten voorbereiden en wellicht ook wel een vriendin vragen mij te komen entertainen. Heeft hij dit soort dingen niet besproken?
Ik kan me er werkelijk geen voorstelling van maken dat zoiets zonder overleg gaat maar gewoon even wordt medegedeeld. Ik geloof dat mijn man ons beide kon opvegen na zo'n mededeling. Zoiets zou hier alleen bij wijze van grap worden gezegd nl.
Wat een flapdrol. Wat ben ik blij met mijn begripvolle, zorgzame en respectvolle man. Die zou mij zo nooit behandelen.
Oh de manier waarop is echt niet ok, daar zou ik ook boos om worden. Zit je dan 3 weken na een keizersnede, ook al voel je je goed , je mag niet tillen kan vervelend zijn als je je dreumes in bed moet tillen, je mag nog niet rijden, hij naar het feesten waarschijnlijk ook niet dus wat als je toch b.v naar de huisarts moet. En dan kun je naast je dochter en pasgeborene ook nog eens voor het kind van je schoonmoeder gaan zorgen ( neem ik wel even aan dat hij alcohol zal nuttigen tijdens het carnavallen)
Ik snap best dat hij er ook even uit wil, maar de manier waarop (zonder overleg en niet aangeven hoe lang hij weg blijft) is écht niet oke en dat hoef je zeker niet te pikken. Ik ben zelf niet zo van het wraak nemen (buitensluiten, weekendje weg boeken oid) maar hij mag wel even weten dat hij hier fout zit. Hoe is het gegaan? Hebben jullie nog met elkaar gesproken?
Een kind van juni 2012 is toch geen dreumes meer die je tillen moet? Maar ook ik vind dit niet kunnen. Totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel.