Welk anti-krab middel voor katten?

Discussie in 'De lounge' gestart door MiniMe81, 19 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wie heeft DE tip?

We hebben 3 katten (2 van een jaar, nog lekker speels). Binnenkort krijgen we nieuwe gordijnen, en we willen voorkomen dat de katten er gelijk in gaan hangen of in gaan krabben.
    We hebben nooit gordijnen gehad (alleen jaloezieeen) dus geen idee hoe ze hierop gaan reageren.
    De bank en stoelen gebruiken ze helaas al vaker als krabpaal...
    Toen de bank net nieuw was, hadden we een anti krab spray die best goed werkte (Wat ik me kan herinneren).

Wie heeft hier goede ervaringen mee en welk merk?

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Plantenspuit en goed richten!

MiniMe81 en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry geen ervaring, mijn katten hebben gelukkig nooit interesse getoond in de gordijnen.
    Helaas wel halen op mijn bank doordat ze achter elkaar aanrennen etc.

Volgens mij werkt zo'n feliway (oid) stekker daar wel tegen zeggen ze (ongewenst gedrag), maar ik ben daar nogal sceptisch in haha

4. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Enige wat hier hielp was dat ze ouder werden en dus rustiger. Inmiddels een nieuwe bank aangeschaft. Gordijnen hebben ze gelukkig nooit aangezeten.
    Je zou idd feliway kunnen proberen, heb er zelf geen ervaring mee. Succes

5. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Inderdaad zoals hierboven beschreven opvoeden met de plantenspuit en zorgen voor een goede, wat hogere krabpaal. Die kan je eventueel aanlokkelijker maken door er wat valeriaan op te smeren. Je kan Feliway spray sproeien op de plaatsen waar je bang bent dat ze gaan krabben of in gaan hangen.

MiniMe81 vindt dit leuk.
  6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Elke keer als ze willen krabben aan iets dat niet mag, de kat oppakken en bij de krabpaal zetten.

MiniMe81 vindt dit leuk.
  7. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik zou juist meer krab middelen inzetten, ze hebben daar blijkbaar behoefte aan.

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    We hebben een hele grote krabpaal,, maar misschien is dat niet voldoende inderdaad.
    Bedankt voor jullie tips!

9. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    De plaatsing van de krabpaal kan ook nog uitmaken. Ze maken er het meest gebruik van als het op hun route ligt en niet bijvoorbeeld helemaal in een hoek, dan moeten ze er speciaal voor heenlopen en dat doen ze over het algemeen niet. Langs de looppaden hebben ze ook meer behoefte om hun geur en markeringen af te geven, dat kan dan mooi op de krabpaal.

MiniMe81 vindt dit leuk.
  10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Consequent zijn en genoeg andere krab opties aanbieden.
    Ik zie de plantenspuit voorbij komen meestal helpt dat wel, helaas heb ik er hier 3 die er dan voor gaan zitten en je zo aankijken lekker ga maar door;).
    Maar als ze er ontzag voor hebben zeker doen!

MiniMe81 vindt dit leuk.
  11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij hadden een kat die ons dure vloerkleed als krabpaal gebruikte. Heb toen een spray gekocht van beaphar Keep off (uit mijn hoofd). Was een sterke citroenachtige geur.
    Ook hadden we een krabplank in de gang gehangen en daar juist de beaphar spray Play op gespoten. Dat plankje heeft de kat nooit aangeraakt. Kleed zat hij wel minder aan, maar heel af en toe deed hij het toch.
    De kat is inmiddels overleden, en we hebben een nieuwe kitten en die gaat nu juist wel zijn nagels scherpen aan het plankje. Kleed laat hij links liggen.
    Feliway kun je inderdaad ook proberen. Maar is best prijzig. Daarom had ik toen destijds voor deze goedkopere variant gekozen omdat dat volgens de dierenwinkel exact hetzelfde zou werken.
    Gordijnen hebben geen van mijn katten ooit aan gezeten.

MiniMe81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina