ingeleid worden 37 weken

Discussion in 'De bevalling' started by Mijn kindje, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mijn kindje

Mijn kindje Actief lid

Jan 21, 2013
    227
    162
    43
    Female
    Huishoudelijk Medewerkster en Administratief medew
    Almere
    Goede avond dames,

ik moet even mijn verhaal kwijt, lig nu al een week in het zkh en mag nog zeker een week volhouden.
    ik word volgende week woensdag, donderdag of vrijdag ingeleid. natuurlijk vind ik dit ontzettend spannend, maar na een week zkh weet ik nu wel waar ik aan toe ben en kan ik de dagen gaan aftellen tot ze op mijn buik ligt.

ik ben volgende week vrijdag 37 weken.
    ik heb last van pre-eclampsie, ofwel zwangerschapsvergiftiging.
    dus losstaand van dat ik dus dan ingeleid word. moet ik nog 2 of 3 dagen blijven na de bevalling om te kijken of de dreiging voor mij wegvalt.

los van dat ik dus net iets eerder ben dan 37, loopt mijn kindje 3 tot 4 weken achter op de groei. ze is dus erg klein. een echte dysmatuur. we weegt vandaag 1876gram(35+5). en zal waarschijnlijk krap aan 4 pond worden. maar waarschijnlijk hoeft ze net niet in de couveuse omdat ik tegen de 37 weken aanzit.

maar wat zouden jullie nou doen? ik mag het zelf aangeven wanneer ze gehaald word namelijk. tenzij er zich voor die tijd natuurlijk een noodsituatie voordoet... ze wordt volgende week vrijdag 100% gehaald als we niet besluiten eerder te halen.

waar zouden jullie voor gaan?

1. op woensdag bevallen, wetende dat ik vrijdag thuis ben, lekker voor het weekend. mijn man halve week vrij(zijn toch maar met bevallingsdag 2 betaalde verlofdagen voor do+vrij)

2. of op donderdag, maar dan is dit een tussen dag en lijkt mijzelf het minst aantrekkelijk.

3. of op vrijdag bevallen, dat mijn man de week erop vrij kan krijgen als verlof van zijn baas(welliswaar maar 2 betaald verlof)

2. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    Wat vervelend. Heb zelf bij mijn eerste zwangerschap ook pre eclampsie gehad. Maar was gelukkig al 38 weken en had toen geen keuze, werd direct ingeleid. Inleiden duurde bij mij 2 dagen. Dus helaas kun je er niet vanuit gaan dat wanneer je woensdag ingeleid wordt, je ook dezelfde dag bevalt. Over het algemeen is je lichaam met 37 wk nog niet klaar om te bevallen, dus duurt inleiden vaak wat langer. (Hoeft niet natuurlijk).

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Ik ben met 37 weken precies ingeleid om dezelfde reden als jij (pre eclampsie) maar ondanks dag mijn dochter 2900 gram woog moest ze toch in de couveuse.

Ik heb medicatie gehad waar baby's erg suf van worden maar dit moest ik hebben om de bloeddruk te stabiliseren.

Krijg je ook medicatie? Mag je lopen of moet je in bed blijven?

Mijn dochter heeft een week in het zh gelegen en ik ook, ik mocht 2 dagen voor m'n dochter naar huis (werd 2 dagen voor m'n bevalling opgenomen)

Ik wil je best alles vertellen en kijken of dit je helpt, pb me anders maar (anders vervuil ik je topic helemaal;))

Edit; ik zie dat je in almere woont, ik ook! Een heel prettig zh om te bevallen maar ik zou er dus niet vanuit gaan dat je met 2 dagen naar huis mag (als je in hetzelfde zh ligt dan)

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik ben spontaan bevallen met 37 weken en net 3 dagen, in 2,5uur tijd was ze er. Van helemaal niets geen voortekenen ineens 2,5uur later was ze er al. Ze woog 2920gram, ging helemaal prima met haar en mochten meteen door naar huis.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Van de 1e met 37 weken ingeleid. Ze woog 1920 gram en lag een uur in de couveuse en mocht er toen al uit omdat ze het erg goed deed. Ze heeft nog wel een kleine week in het z'huis gelegen maar in een gewoon babybedje.

6. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Ik heb drie keer zwangerschapsvergiftiging gehad, en drie keer is de kleine gehaald...
    Ik had hier niet heel veel keus in moet ik eerlijk bekennen...
    Mijn eerste is met 38weken geboren en woog 2405gram.. hoefde ook niet in de couveuse, maar moest wel 5 dagen blijven omdat hij te geel zag, en zijn suikerwaardes niet goed waren...
    Mijn 2de is met 32weken geboren en woog 1190gram, heeft bijna 7 weken in het ziekenhuis gelegen
    en mijn derde is met 36 weken geboren en woog 2240gram... Die heeft 5 dagen op de couveuse afdeling gelegen ivm monitoring omdat ik medicatie kreeg tegen mn bloeddruk...

Ik mocht in alle gevallen al na 2 dagen naar huis, maar de baby niet... Je moet er echt niet vanuit gaan dat je kindje ook maar 2 of 3 dagen hoeft te blijven... kleine kindjes hebben vaak moeite met hun temperatuur, zien vaker geel, last van hun suikerwaardes e.d.... zijn simpele kleine dingetjes, niks ernstig die makkelijk te verhelpen zijn, maar waardoor ze nog niet mee naar huis mogen...
    Misschien jouw kindje niet, maar misschien ook wel...

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ik zou laten inleiden wanneer de gyn zegt dat het tijd is.
    Verder zou ik je plannen voor thuis zijn heel snel vergeten...dit valt niet te plannen. Je hebt geen idee hoelang het inleiden duurt, hoe de bevalling verloopt, hoe het herstel gaat en hoe de kleine het doet.
    Hoe vaak ik heb gehoord..nee morgen mag je denk ik wel naar huis...ehh nee sorry je waardes zijn nog niet goed. Krijg je alleen maar frustraties van

8. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    en??het is vrijdag...

Share This Page