overdrijven over je bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door NinaBambina, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je oma had natuurlijk helemaal gelijk met "C'est le ton qui fait la musique" :D

2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113

Typfoutje van google (ik spreek zelf geen woord frans, laat staan schrijven :D)

3. Trotsemama31

Trotsemama31 Niet meer actief

#103 Trotsemama31, 11 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 feb 2014
    Had een iets bozige reactie geplaatst, zonder het hele topic te lezen. ik vind het dan wel zo netjes die te verwijderen. Omdat ik niet het hele topic goed gelezen had. Ennuh dit topic lekker sluiten en een gezellig nieuw topic openen :)

4. Trotsemama31

Trotsemama31 Niet meer actief

Snap je nu beter hoor :) En ik denk de meeste dames hier. Niet meer overin zitten. Excuus meer dan aanvaardt

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik snap wat je bedoelt (uiteindelijk;) )

heb dit zelf niet zo ervaren (ja van 1 persoon maar daar verwachte ik niets anders van)

wel kan ik je dit zeggen, werk zelf op adm kraamzorg en krijg alle dossiers in handen en alle verhalen

en het percentage van gevallen dat het echt goed verloopt / volgens t boekje ect. ligt stuk lager dan bevallingen met heuvels, en ook elke moeder ervaart het anders.
    Dus wees voorzichtig in zulke dingen neer te zetten en te roepen, iets langer nadenken over t formuleren wat je echt bedoelt

zelf 2 totaal verschillende bevallingen gehad en beide behoorlijk...
    dit is mn 8ste zwangerschap, de derde die goed gaat en alle 3 de zwangerschappen waren en is verre van een roze wolk voor me.

ook zo'n tricky iets, want je moet maar blij zijn ;)

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Een bevalling ervaart iedereen anders, de een heeft een hogere pijngrens als de ander. M'n bevalling was wel heftig, maar mede de nasleep ervan (3 herstel operaties en tijdelijk stoma), maar goed, daar ging het niet over ;).

Ik ben wel van mening dat iedereen her dus op haar manier ervaart.

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Over heftigheid kan je inderdaad niet discussieren, maar wel over de duur van de bevalling ;).
    Was laatst op kraambezoek en haar bevalling had 36 uur geduurd...geteld vanaf de 1e wee. Sorry hoor, maar als je vanaf de eerst wee gaat tellen duurt iedereen z'n bevalling wel 36 uur, want dan kan het net zo goed nog stoppen.

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik denk dat mensen het soms aandikken (vooral de mensen uit de oudere generatie) om je voor te bereiden, zo van: verwacht het ergste, dan kan de rest alleen maar meevallen.
    Maar dat het soms knap irritant kan zijn snap ik helemaal.

En sorry voor mijn reactie, ook ik begreep het verkeerd :)

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Ja, dat is inderdaad wel een grappig verschil. Ik heb nu 2 behoorlijk snelle bevallingen meegemaakt (maandagavond is mijn zoontje geboren, vanaf een uur of 19.30 serieuze weeën, we gingen om 21.00 met 4 cm ontsluiting naar het ziekenhuis en even voor 23.00 uur was hij er al), maar als ik vanaf de eerste wee ga tellen dan kom ik op een uurtje of 23 :D. Klinkt gelijk een stuk indrukwekkender. ;)

10. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja daar zeggen jullie me wat ;) Nieuw onderwerp hahaha
    Vanaf wanneer reken je de start van de bevalling? Bij mij was het redelijk duidelijk: mijn vliezen braken. Maar wat nu als je begint met lichte weeen, wanneer is dan het begin?

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik dacht dat je begon te tellen vanaf de middenfase (gekopieerd van Wikipedia):

Dit is meestal het moment dat je je VK belt.

12. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Dit

13. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Ow dan was mijn bevalling maar 3,5 uur.
    Ik rekende vanaf de eerste ontsluitingswee en die zijn om 16:00uur begonnen, en vanaf 18:00uur hadden ze 5cm geconstateerd.

Als ik moest rekenen vanaf de eerste wee die ik voelde dan zou ik weken over mijn bevalling hebben gedaan :D:p

14. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

Je bevalling begint officieel ook niet met vliezen breken :D
    Maar wanneer je 2 à 3 uur weeën hebt om de 3/4 minuten een minuut lang...
    (Dus wanneer je in principe de vk belt)

15. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm... Vreemd. Mijn verloskundige rekende wel vanaf het breken van mijn vliezen, maar misschien deed ze dat omdat ik meteen lichte weeen erna kreeg.

Maar als ik jullie theorie aanhoud, heb ik er dus maar 6 uur over gedaan, i.p.v. 12 uur ;) Nu kan ik dus niet meer 'overdrijven' :p

16. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik word juist altijd voor gek verklaard als ik vertel dat ik de bevalling ontzettend gaaf vond, mooiste wat ik ooit heb meegemaakt en echt niet zo vreselijk pijnlijk. Dat ik nu al uitkijk naar mijn volgende bevalling. Gelooft ook niemand, en toch is het zo. Iedereen ervaart alles op haar eigen manier!

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn eerste bevalling heb ik als ontzettend zwaar ervaren met allerlei nare complicaties. Andere dames (vooral buurvrouwen en collegas en andere "kennissen") wilden altijd graag mijn hele bevallingsverhaal inclusief de smerige details horen.

Mijn tweede bevalling was heel makkelijk, was een prachtige ervaring, iets wat ik zo over zou willen doen! Maar gek genoeg wil niemand dat horen! Mensen vinden het inderdaad niet leuk of zo om te horen dat je bevalling geweldig en fijn was… of ze zijn jaloers, ik weet het niet.

18. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Als je niet tegen de verhalen kunt, je hoeft ze niet te lezen!

19. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben het er niet mee eens dat je bevalling pas begint als je ontsluiting hebt. Ik heb namelijk 12 uur lang rugweeen gehad en vond dat echt het allerergste van mijn bevalling, zonder ontsluiting.
    Daarna naar het ziekenhuis, ruggeprik erin en aan de weeenopwekkers. Dat was allemaal wel te doen.
    Maar die rugweeen, die wens ik niemand toe ;)

20. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    @annasskies, dat had ik kunnen schrijven!
    Nog nooit iemand tegen gekomen die de bevalling prachtig vond en uitkeek naar de tweede bevalling!
    Moet er nog niet aan denken dat ik dit wellicht nooit meer mee zal maken. Mijn 2e was een turbobevalling. Volgens bovengenoemde duurde mijn bevalling dan ongeveer 20 minuten, de 'uitdrijving' zelf 1 minuut. Haha.... Dit klinkt ook natuurlijk als een soort overdrijven, maar dan op een andere manier dan bedoeld in dit topic.

Deel Deze Pagina