Hoi meiden, Vandaag voor controle naar de gyn geweest, tijdens het luisteren naar het hartje was hij eerst gewoon netjes 152-160 en ineens dipte hij naar 116-120, ze wilde gelijk een echo maken en ook daar was het op te zien, ze heeft alles nagekeken en zag verder geen rare dingen. Als de hartslag dipte, bleef hij wel gewoon regelmatig kloppen. Maandag weer terug, want ik ben nu nog net te kort zwanger voor een ctg. Wie heeft dit ook gehad? Maak me nu toch wel zorgen.
Geen ervaring, maar ik snap dat je het eng vindt. Al denk ik als het echt iets zorgwekkends zou zijn, ze dit besproken hadden. Maar ik begrijp je zorgen hoor! Hopelijk is er niks aan de hand. Sterkte met afwachten.
Ik heb afgelopen maandag een hartfilmpje gehad in het ziekenhuis. Een hartslag tussen de 110 en 160 is normaal. Daarboven mag ook even en daaronder is eigenlijk niet goed als dit heel lang aanhoud. De hartslag van jouw baby valt dus gewoon in het normale gebied; je hoeft je dus denk ik geen zorgen te maken. Onze baby had een halve minuut haar hartslag zelfs op 96 (dus eigenlijk niet goed) maar dat was verwaarloosbaar omdat het zo kort was en in het half uur niet nog een keer gebeurde. Haar hartslag was ook regelmatig rond de 110-120.
Dank je wel meiden, Nee ze sliep niet, want ze ging alle kanten op Jullie antwoorden stellen me enigszins gerust. Ik ben benieuwd wat er maandag uitkomt!
Dat je nog niet ver genoeg bent voor een ctg roepen ze al heel snel, maar ik werd bij onze jongste ook al erg vroeg aan de ctg gelegd. Hebben ze ook dopplermetingen bij je gedaan? Gekeken of de doorbloedingen etc allemaal goed zijn? Zodra de hartslag onder de 100 komt gaan ze zich pas zorgen maken. Maar als jij ook maar twijfelt meis, lekker aan de bel trekken.
Een dipje van 116-120 hoor je wel vaker op deze termijn. Dat komt vaak door de onrijpheid van het hartje. Vaak is er pas reden voor zorgen als de hartslag onder de 100 komt, ons kindje heeft een hartslag van 57. Wel goed dat ze je in de gaten houden en je maandag weer terug mag komen, hopelijk word je dan gerustgesteld!
Ja, de dipjes gaan helaas echt tot 57. Ze laten me niet 'gewoon' doorlopen hoor. Sta onder hele strenge controle.
Bij ons werd de kleine toen met een spoed keizersnede gehaald... vandaar dat ik er niet bij kan met mn hoofd. Wel is het zo als jullie kleine zelf opkrabbelt uit zijn of haar dipjes dat ze niet snel actie zullen ondernemen. Maar onze uk krabbelde niet meer op en moest toen echt gehaald worden. Maar kan het bij jullie te maken hebben dat ze jullie kindje zo lang mogelijk willen laten zitten ivm de hartafwijking?
Ze heeft een 3e graads AVblok, wat inhoudt dat de kamer maar 1 van de 3 signalen oppakt. De dipjes zijn dus te verklaren, en zolang ze verder geen ongemakken in mijn buik laat zien willen ze haar zo lang mogelijk (tot week 38 ongeveer) laten zitten. Heeft inderdaad ook met haar hartafwijking te maken, want waarschijnlijk moet ze vrij snel na de geboorte een pacemaker. Hoe langer ze nu blijft zitten, hoe sterker ze daar dadelijk voor is. Dat is in het kort, was niet mijn bedoeling het topic over te nemen . (En hoop ook niet dat ik je hier bang mee maak, TO. Is totaal niet mijn bedoeling. Meestal zijn dipjes echt geen reden tot paniek, vooral niet als ze boven de 100 blijven.)
Jeetje meid wat een spannende tijd voor jullie! Maar als ik het zo allemaal lees is jullie meisje wel echt een vechtertje hoor! Succes en sterkte de komende weken/maanden! Zal een zware tijd voor jullie zijn en worden. Ik geloof niet dat je to hier bang mee maakt hoor. Zoals je ook al aangaf heeft dit ook te maken met de hartafwijking die jullie kindje heeft. (Ik las dit trouwens ook pas in je onderschrift nadat ik mijn eerste reactie had geplaatstdus misschien kwam mijn reactie niet helemaal netjes/aardig over wat absoluut niet zo bedoeld was)
Dankjewel . Ze inderdaad een vechtertje. In week 28 is het ontdekt en toen had niemand verwacht dat ze nu nog in mijn buik zou zitten. Ik voelde me in eerste instantie een beetje aangevallen door je eerste reactie, maar ik snap dat het erg laag klinkt en normaal laten ze iemand daarmee inderdaad niet doorlopen. Dus ik begrijp het wel hoor dat je zo reageerde, ik denk dan alleen meteen dat ik mezelf moet gaan verdedigen. Geef de hormonen maar de schuld .
Het was absoluut niet aanvallend bedoeld hoor. Ik had gewoon even beter en verder moeten lezen, maar ik schrok er van toen ik las een hartslag 57... even dacht ik nog dat het misschien een type foutje was en dat het 157 had moeten zijn Je hoeft je zelf absoluut niet te verdedigen hoor, al begrijp ik heel goed dat je dat wel zo voelt.
Ik begrijp dat je schrok, je leest het (gelukkig!) natuurlijk ook niet dagelijks dat de hartslag zo laag is!
Geeft niet meiden en maakt me niet aan het schrikken. Het hartje is hier al 4 keer nagekeken en geen grote afwijkingen gezien. Heb zelf wel een gevoel dat het goed komt en mijn partner ook! Robijn: Heel veel sterkte, maar wat al eerder is gezegd volgens mij is jullie meisje heel sterk en jij ook! Ik hoop dat alles goed komt.
Ik heb dit ook mee gemaakt. We kwamen er per toeval achter met de ctg's. Ik had ongeveer rond 30 weken dat haar hartslag steeds tot rond de 70 zakte en soms een halve minuut aanhield. Ook een keer dat het zelfs moeilijk op gang kwam en de verloskundige binnen kwam vallen. Ik voelde ook minder leven, heel de zwangerschap eigenlijk al. Het is belangrijk dat in de gaten te houden. Vertrouw echt op je eigen gevoel en bel het ziekenhuis als je het niet vertrouwt. Ik heb zo vaak gebeld! Voelde me echt een zeikerd. Ze is met 35,3 geboren. Een spoedkeizersnee. Ik lag al 3,5 uur aan de ctg. En hartslag bleef omlaag gaan. Ik had op het laatst 2 ctg's per dag en lag bij elkaar 6 weken in het ziekenhuis. Bij pijn of als je het niet vertrouwt gewoon naar het ziekenhuis of eigen verloskundige bellen. Ik was in het ziekenhuis onder controle door hoge bloeddruk. Ik lag aan de ctg met 23 weken, ze kunnen dan wel een ctg doen. Dus blijven zeuren als je het niet vertrouwd!
Er is trouwens nooit een reden gevonden. Sommige gynacealogen beweerden dat ze met de navelstreng aan het spelen was. Onze dochter is kern gezond. Dus als ik jou was niet te druk maken . Alleen goed in de gaten houden, extra controles of extra ctg's. Er werd altijd tegen mij gezegd als ik 's ochtends een ctg had gehad. '' Ga uit van nu, hoe voel je je? Denk niet aan de ctg van vanochtend, maar hoe je je nu voelt. Voel je je anders gewoon weer bellen en een nieuwe ctg maken.