Veiligheidseisen campingbedje op vakantiepark?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Moeten kinderbedjes ed op een vakantiepark ook voldoen aan bepaalde veiligheidseisen?
    Wij waren een lang weekend weg in een vakantiepark met ons dochtertje van 14 mnd. We hebben zelf een campingbedje en hadden dat ook meegenomen omdat je niet weet hoe schoon zo'n bedje daar is. Maar het zag er goed uit dus hadden ons eigen bedje in de auto gelaten.
    Het was volgens mij wel een beetje een oud model, wel stevig, maar aan de zijkanten een grofmazig net wat een beetje bol naar buiten stond.

Mijn dochtertje wilde de eerste avond niet slapen en begon boos te 'springen', door de slappere zijkanten raakte ze uit balans en klapte met haar kin op de harde bovenste stang... Tand door de lip!
    Hebben toen ons eigen bedje uit de auto gehaald...

Nou heb ik wel een beetje de neiging om dit te gaan melden bij het park, ik vraag me namelijk af of dit bedje niet ernstig verouderd is en nog wel voldoet aan veiligheidseisen, als die bestaan...

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Heeft mijn dochter ook eens bij haar ledikant gehad, lijkt me gewoon een gevolg van springen en dan evenwicht verliezen, niet zozeer van een instabiel bedje? Natuurlikk sneu, maar ongelukjes gebeuren nu eenmaal. Overigens nemen wij altijd ons eigen canpingbedje mee, omdat je nooit weet hoe de staat van aanwezige bedjes is, eigen bedje voelt voor mij veiliger en frisser.

Hier trouwens ook in een vakantiehuis gelogeerd waar zogenaamd een kinderbedje aanwezig was; wat een krot :D Viel nog net niet uit elkaar! En heel laag ook, mijn dochter zou er met 5 mnd al uit zijn geklommen. Dolblij dus met ons meegebrachte campingbedje!

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    2 dagen geleden is zoontje van onze vrienden uit zijn eigen campingbedje gevallen met als gevolg een gebroken armpje. Dit was ook uit een ander campingbedje gebeurd dus ik denk dat het meer met je kindje te maken heeft dan met bedje. Denk ook dat het meer met springen te maken heeft dan dat het aan het bedje ligt. Hier word ook regelmatig in gewone bed gesprongen en gevallen door disbalans.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Het had idd ook met haar eigen bedje kunnen gebeuren, ik vond het bedje alleen niet veilig ogen dus daarom vroeg ik me af of zoiets niet aan bepaalde eisen hoort te voldoen, of dat dat volledig naar eigen inzicht en dus verantwoordelijkheid beoordeeld moet worden (wat je natuurlijk ook doet en vanwaar wij toch ons eigen bedje uit de auto hebben gehaald)

Deel Deze Pagina