Hallo, Per 18 april jl ben ik vanuit mijn ww uitkering (na 1 juli 2015) begonnen in loondienst voor 16 uur per week. Omdat het salaris per maand meer bedraagt dan mijn bruto uitkering wilde ik deze stopzetten. Maar ik werd gebeld door het UWV dat ik nog een tijdje mijn salaris moet doorgeven en dat daarna besloten wordt of het stopt. Nu heb ik in april een 1/2 maand gewerkt en kreeg ik nog een aanvulling. In de maand mei heb ik volledig salaris ontvangen en heb ik dit doorgegeven op mijn uwv. Nu heb ik opnieuw een aanvulling ontvangen. Wanneer stopt dit? Prima die aanvulling maar ik krijg gewoon salaris per 18 april dus het lijkt mij dubbel op? Ben ik op deze manier ook die maanden ww recht kwijt? Mijn huidige contract loopt tm december 2016. Ik moet toch minimaal 26 weken gewerkt hebben als ik weer opnieuw recht op ww heb, anders geldt mijn voorgaande ww periode? Als ik dus na 1 juli nog steeds deels ww krijg loopt dit spaak. Ik hoor het graag
Beste kriskras86, Fijn dat je weer aan het werk bent. Je vraagt je af wanneer je WW-uitkering beëindigd wordt nu je weer aan het werk bent. Ben je langer dan 2 maanden werkloos geweest voordat je ging werken? Dan wordt 70% van je inkomsten uit werk van je WW-maandloon afgetrokken. Zijn je inkomsten uit werk meer dan 87,5% van het WW-maandloon, dan stopt je WW-uitkering. Er wordt nog 2 maanden gevraagd naar je inkomsten via het formulier Inkomstenopgave. Daarna wordt beoordeeld of de uitkering definitief beëindigd wordt. Zolang je nog een uitkering krijgt loopt je huidige recht door. Word je opnieuw werkloos binnen 26 weken, dan kan je huidige uitkering herleefd worden. Ben je langer dan 26 weken aan het werk dan bouw je een nieuw recht op. Deze periode is begonnen op het moment dat je weer bent gaan werken. Het maakt hierbij niet uit dat in deze periode je WW-uitkering nog gedeeltelijk aanvulde. Actuele informatie over werken met een uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team