overenthousiaste oma's

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Klaartje78, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    oei,

als ik dit zo allemaal lees, mag ik van geluk spreken

mijn schoonouders zijn natuurlijk dolblij datze oma en opa worden
    en ze hebben me wel al een kleinigheidje cadeau gedaan(eeen zwangerschapsboek)
    maar ze houden zich wijselijk op afstand
    ze vragen wel hoe het was bij de gyn en hoe ik me voel, houden rekening ermee tijdens het koken enzo alswe uitgenodigd worden

maar ze beseffen wel dat wij de ouders zijn en wij uiteindeljj de beslissing nemen :)

ze heeft ook een boel gekocht (de titel ontsnapt me) met tips enzo voor aanstaande grootouders :)

xx

2. WendyTr

WendyTr Lid

8 mrt 2009
    18
    0
    0
    Dordrecht
    Hier nog zo een toekomstige oma!
    Ik woon zelf een uur rijden bij mijn familie vandaan.
    Ik heb zelf nog niet eens een ledikant enzv, terwijl mijn eigen oma, moeder en zus alles al hebben staan!
    Iedereen heeft zijn eigen ledikant voor de nieuwe aanwinst.
    Nu zijn ze al aan het ruzie maken (mijn moeder en oma) ove wie de kinderwagen gaat geven.
    Pff als ik oppas nodig heb, dan moet ik een keuze maken tussen 3 adressen.
    Weet zeker dat er straks een strijd gaat komen bij wie de kleine is!
    Ik ga ook graag naar defqon, nu vroeg mijn moeder al wanneer het is zodat ze die dag kon vrij houden om op te passen terwijl mijn zus dat ook graag wilde.
    Wordt er af en toe heel moe van.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn ouders werken beiden nog, gaan op stap, hebben 4 dagen carnaval gevierd en zijn echt de meest niet standaard opa en oma die er zijn. (ze zijn ook nog heel jong, mam is net 48 )

nu vinden ze het superleuk opa en oma te worden, maar omdat ze nog zo jong zijn moeten ze er ook aan wennen :)
    als mijn kind pubert gaan zij pas met pensioen!

dus van hun kant geen overenthousiaste dingen, wel heel erg betrokkenheid.

misschien heb ik daarom wat moeite met de dingen van mijn schoonmoeder, ik ben heel erg zelfstandig en ben al die "bemoeienis" niet gewend.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

lekker samen uit laten vechten wie er gaat oppassen meid, jij hebt nu wel wat anders aan je hoofd ;) en als het straks zover is dan beslis jij en dan heeft iedereen zich daar maar bij neer te leggen! wat ik er wel heel fijn aan vind is dat het kindje in ieder geval zeer welkom is in de familie :)

5. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Als ik dit allemaal zo lees valt het bij ons heel erg mee.
    Mijn moeder heeft wel al van alles aangeschaft, maar heeft ook nog heel veel van toen ik zelf klein was (ledikant, box enz) dus dat wil ze nu weer gebruiken. Ze heeft wel echt een tik wat betreft het sponseren van ons. Als ik zeg dat ik iets graag wil, dan stort ze het geld daarvoor op mn rekening. Dus hou meestal wijselijk mn mond dicht.

Mn schoonmoeder daar in tegen is precies het tegenover gestelde. Die vraagt nog net hoe het is en daarmee houdt het eigenlijk wel op.
    Heb vorige week voor het eerst wat gekregen voor de kleine.
    terwijl ze bij mn zwager en schoonzus winkel in en winkel uit liep toen die zwanger waren, dit steekt toch ook wel een klein beetje hoor :oops:

ach jah wanneer doen ze het goed he...hihi

6. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Moest meteen aan mn moeder denken toen ik dit topic las. Vanaf de eerste dag heeft ze het over haar kleinkind. Ik vind die bemoeienis helemaal niet leuk, zeker aangezien ik niet echt een leuke jeugd heb gehad. Ze wil ook graag mee naar echo's, dat zegt ze ook de hele tijd. Nou mooi niet, dat is iets van mij en mn vriend. En ze heeft al aangeboden om voogd te zijn, nog een keer: mooi niet! Daar vraag ik wel iemand voor die qua opvoeding meer met mij op 1 lijn zit.
    En ze heeft al een zithoekje van een vriendin gekregen (voordat het kind aan een tafeltje kan zitten zijn we volgens mij wel weer een paar jaar verder). En wat me zo ontzettend irriteerd: al die idiote opa en oma kaarten die ze van haar vriendinnen krijgt.
    Mn schoonmoeder daarentegen gedraagt zich perfect.

7. Marieke1983

voogd? bedoel je voor als jullie iets overkomt?

8. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

9. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik heb t zelfde probleem , helaas leeft mn moeder niet meer , maar heb wel een schoonmoeder die haar rol graag wil overnemen helaas.
    Ze is ook erg bemoeierig , en wil graag het beste voor haar kleinkind.
    Helaas is het niet van haar , en zit het in MIJN buik.
    Ik heb hier al een topic over geopend.. ;)

Iets waar ik heel erg mee zat was het bemoeien met de babyuitzet.
    Ze wist wel wat het beste was voor ons kind en was daar ook heel duidelijk in , ik heb me er vanaf gezet , en aangezien ze het nu weer druk heeft met weet ik veel wat heb ik dr goddank al 3 weken niet meer gezien.
    Lekker rustig , ik trek me er niks meer van aan.

10. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Mijn moeder is ook zo lekker enthousiast. Maar ik heb zoiets van ; beter enthousiast dan dat er niks gevraagd word.
    Ik laat ze ook maar lekker genieten van hun eerste kleinkind!
    En als het op een gegeven moment echt uit de klouwen loopt als de kleine er is, dan zal ik ze er dan op wijzen. Alles wat ze nu kopen is mooi mee genomen en tegenhouden doe ik ze toch niet ;)

11. Klaartje78

3 mrt 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik moest om sommigen ook heel erg lachen want het is ergens ook wel lachwekkend.
    Ik heb ook zoiets van laat ze maar praten en doen, als hij er is moeten we gewoon duidelijk onze grenzen aangeven.
    Het is wel "fijn"om te lezen dat ik niet de enige ben!

12. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Mijn moeder is erg enthousiast, had niet gedacht ooit nog een 3e kleinkind te krijgen. Maar ze bemoeit zich nergens mee. Als ik haar advies vraag, geeft ze het wel, maar ze zal nooit ongevraagd dingen doen.

Ze is wel bezorgd voor me. Ze woont ruim 100 km bij me vandaan maar ze komt iedere week 2 daagjes hier om het huis op te poetsen en me een beetje te ontlasten met mijn 2 oudsten, die echt energie vreten.
    Dat vind ik wel lief.

Na mijn scheiding heb ik 1,5 jaar met mijn 2 oudsten bij haar in huis gewoond. Zij zorgde altijd voor de kinderen als ik moest werken. Dat deed ze ook heel goed vind ik. Ze voedde ze op volgens mijn regels en zodra ik thuis was, werd zij weer oma en ik weer opvoeder.

Mijn schoonmoeder leeft al ruim 30 jaar niet meer. Mijn man mist haar wel op dit soort momenten.
    Mijn schoonvader vraagt als hij ons ziet wel hoe het gaat, maar daar houdt het ook wel mee op. Ach het is zijn 17e kleinkind, dus het zal wel gewenning zijn ofzo...
    Maar als er wat is, staat hij wel meteen klaar om te helpen!

13. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mag ik misschien wat bemoeienis van de moeders en schoonmoedersw, wat jullie teveel is?
    hier is het echt onder het nulpunt.

van mijn ouders hebben we een kinderwagen gekregen toen ik zwanger was van de eerste. kids hebben daar nog nooit gelogeerd, zowel bij mijn vader als moeder niet. terwijl het dochtertje van mijn zus daar wel logeert.
    mijn moeder pas ook regelmatig op het meisje van mijn zus, en als ze op mijn kids moet passen , bijvoorbeeld als we op crematie moeten, dan ist haar al te veel, nou naar een crematie ga ik ook niet voor de lol, dus een beetje meewerking zou fijn zijn.

mijn schoonmoeder doet ook niks op oma- gebied. ja de kinderen van haar dochter zijn alles, daar gaan ze veel naartoe en die kids zijn daar altijd welkom, ze logeren daar zelfs de hele week als het vakantie is en ouders moeten werken.
    als onze kids daar logeren, en we halen ze de volgende morgen op, dan is het een gemopper dat het zo'n zware nacht was. terwijl onze jongens slapen als rozen.....

kan nog wel even zo doorgaan,
    maar met andere woorden, ik ben gewoon jaloers op de dames hier waarvan de moeders en schoonmoeders TE erg bemoeien met de kleinkids.

14. Marieke1983

te erg valt bij ons op zich nog wel mee, maar zoals ik al gepost had moet ik er super erg aan wennen omdat ik best wel op mezelf ben.

ik zou het fijn vinden als mijn schoonmoeder zich realiseerde dat haar zoon vader wordt, en niet alleen spermadonor is. ze had hem moeten feliciteren. mijn vriend zweeft nog erger op een roze wolkje dan ik en ze doet net alsof ik de enige ouder te be ben. (niet expres hoor!)

daarnaast zou ik het op prijs stellen als ze onze beslissingen niet in twijfel zou trekken.. ik kan geen dure spullen kopen die ik niet nodig heb alleen omdat zij het wil.

maar zo komt het te negatief over. iedereen moet goed begrijpen dat mijn schoonmoeder in tegenstelling tot sommige schoonmoeders hier het heel goed bedoelt en echt een lief mens is!

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ts ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is, maar het is ook niet leuk als er totaal geen interesse is. hier is mijn dochternooit in beeld en ook et volgende kind zal dat waarschijnlijk niet zijn.(bij mijn schoonmoeder)

16. babs81

babs81 Niet meer actief

WAT HERKENBAAR.. wens je VEEEL succes ermee!!! ;)
    mijn exschoonmoeder had een 10x mooiere babykamer dan ons!
    Toen eenmaal de kleine geboren was... wer ik GEK!werkelijk met ALLES bemoeien!
    als ik daar was.. en hij huilde.. MOEST ik blijven zitten.. en kwam ik boven.. en lag MIJN zoon op haar buik te slapen incl zei...
    als zei er was.. bij mij of ik bij haar.. moch ik me eigen baby niet aanraken of aankomen! :rolleyes: :evil: Maar goed.. na 10jaar ben ik wel dolgelukkig met haar.. en kan ik erom lachen.. tot op de dag van vandaag is ze ECHT een geweldige oma... als mijn zoon naar haar toe wilt.. kn dat.. op iedere moment van de dag! als is het snachts!

17. babs81

babs81 Niet meer actief

En mijn moeder... daar moest ik het van weghalen
    Is nooit meegeweest naar de vk.. het interesseerde haar geen reed!
    Na de bevalling dag 2 kwm ze eens aanschijten...
    Toen mijn vriend zei.. ERUIT!
    Ze heeft nooit geen donder om haar klein(kinderen) gegeven! Ja om die van mijn zus...
    Mijn kinderen hoeven daar ook niet te komen! En heeft ze er niets mee..

Dus de andere kant van het verhaal over MIJN moeder!

Nu willlen we weer zwanger worden (met een nieuwe vriend) en weet dat ZIJN moeder het liever niet wilt! Met mijn moeder heb ik geen contact!

En hoop stiekem (en doet ze ook) dat mijn exschoonmoeder weer een geldige oma word! En hoop dat het precies weer word zoals bij haar 2 kleinkinderen!

Heb haar ruim een jaar geleden gevraagd, zou jij de oma van ons kindje ook willen zijn? en meteen met een BIG SMILE ANTWOORDE ZE JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

18. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Hoe meer ze interesse tonen in mn zwangerschap, des te meer ik ervan geniet! Ik vind het juist heerlijk dat mijn moeder me steeds tips geeft (ook al volg ik ze niet altijd op) ik geef haar wel het gevoel dat ik daar heel dankbaar voor ben. Ze maakt zich zorgen, maar is ook dolblij en heel enthousiast en dat is de reden dat ze me steeds vraagt hoe 't gaat en zegt wat ik wel en niet kan doen.

Stel dat jullie moeders of schoonmoeders totaal geen interesse zouden tonen?

19. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Helemaal geen interesse is een ander uiterste...
    En als je ze niet meer hebt lijkt het me ook wel lastig als mensen klagen over "al die aandacht".

20. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Goh, hier is het een beetje apart.
    Mijn moeder is ook enorm jong, nog maar 38 als ze oma wordt en haar vriend is nog maar 31 (3 jaar jonger dan mijn vriend) en ze was eerst niet bijster enthousiast, omdat ze zich dan zo oud zou voelen. Ze komt af en toe wel aan met kleine dingetjes voor ons kindje, die kan ze gratis krijgen bij haar werk, nou ja ze bedoelt het goed. Verder houdt ze qua eten geen rekening met mij. En laatst waren we in Amsterdam, vrijgezellenfeestje met z'n allen en uiteindelijk draaide het erop neer dat iedereen stomdronken was, inclusief mijn moeder en ik zat daar iedereen in de gaten te houden. Ik had me toch een zere rug die dag!
    Mijn schoonmoeder is al wat ouder. Zij maakt creatieve dingetjes voor ons kindje, maar blijft verder op de achtergrond. Als ik een afspraak heb met de vk, vraagt ze hoe het was, maar verder gewoon low profile. En ik heb daar geen problemen mee.

Deel Deze Pagina