Dat ze graag dingen willen geven en kopen daar ontkomen we niet aan denk, zo zijn mijn schoonouders nou eenmaal maar ze zullen zich niet zomaar overal mee bemoeien. Ik wil mijn schoonmoeder juist wat meer betrekken bij mijn zwangerschap, een keer mee voor een echo bijvoorbeeld. Zij heeft 2 zonen dus van een eigen dochter zal ze het niet mee maken en mijn schoonzus heeft haar juist heel erg afgehouden toen ze zwanger was, vond ik soms best zielig. Van mijn eigen moeder weet ik echt niet wat ik kan gaan verwachten...ik denk dat ze eerst een week moet bijkomen van het nieuws want die verwacht het heel zeker niet haha. Ik was altijd een beetje anti-kind.. Ik ben benieuwd hoe ze zich gaat ontpoppen haha...zij is trouwens pas 42 dus....mijn jongste broertje is bijna 14...word leuk!
totaal geen interesse is het andere uiterste maar ik begrijp TS heel goed, als mijn schoonmoeder of moeder zou zeggen ik ga je baby 3 keer per dag een massage geven dan zou mij dat ook benauwen en dan zou ik wel zeggen, hey ho! het is mijn kind en niemand anders dan mij of mijn partner masseert hem/haar. ik heb allebei, een opdringerige schoonmoeder (geloof me, die is ECHT opdringerig) en een moeder die nooit wat van zich laat horen, dus ik begrijp allebei de kanten.
Mijn moeder toont veel interesse en is heel enthousiast maar is niet opdringerig, gelukkig! Scheelt denk ik dat ze een beetje hetzelfde is als mij, dus ze weet dat ik daar niet van houd Mijn schoonmoeder is niet overenthousiast, we hebben aan het begin van de zwangerschap ruzie gehad en elkaar pas in de 21e week weer gezien. En vanaf toen 3x op ons initiatief, niet opdringerig en overenthousiast dus. Maar de keren dat we haar (en mijn schoonvader) zien laat ze wel duidelijk blijken dat ze vind dat ze nogal veel rechten heeft als oma. Logeren, mee op vakantie nemen, dagjes mee uit nemen, oppassen etc. NO WAY
écht wel dat ik dit herken! mijn moeder o help ik word soms zo gek van haar. Zij gaat in april verhuizen en heeft nú ál de babykamer zo'n beetje klaar voor haar nieuwe huis straks..wij als ouders van de baby hebben nog niet eens de kamer klaar! en zij heeft commode ledikantje en kasten al helemaal ingepakt om straks neer te zetten. en als ik haar dan over de telefoon spreek dan gaat het altijd over hoe zíj de baby zou gaan opvoeden, dit zou zij doen als.. en dat zou zij niet doen als.. ik snap je heel goed dat je 'hebberig' word van dat gedoe want ik heb hier precies het zelfde! mensen aan mijn buik.. dat is denk ik tot nu toe wel het ergste van alles! wij hebben eind deze maand jaarlijks weekend uitje van mijn schoonfamilie en speciaal voor dat weekend heb ik buikband gekocht met: DONT TOUCH! in knal rode letters haha Weten ze meteen dat ze van me af moeten blijven succes meid!
Hier ook enthousiast. Denk dat het er ook wel een beetje bij hoort. Al weet ik zelf dat ik niet zo'n oma zal worden, haha... Mijn moeder moest ook perse een bedje hebben, maar mijn zoontje heeft er nog nooit geslapen. Voel me er soms schuldig over, maar ik heb nooit gezegd dat hij daar zou gaan logeren. Voor mij hoeft dat ook nog niet en het is ook niet nodig geweest. Mijn schoonmoeder had al bedacht dat ze 1 dag per week ging oppassen. Dat was al zo "bepaald" toen mijn vriend met zijn ex met kindjes bezig waren. Zij hebben nooit kinderen gekregen, dus toen ik zwanger was, ging ze er automatisch van uit dat ze nu ook kon oppassen. Nu klikt het niet zo tussen ons, ook omdat ik vind dat ze zich overal mee bemoeid. Ik ben op mezelf, loop bij mijn ouders ook niet de deur plat, dus hoeven mijn schoonouders zich ook niet met ons leven te bemoeien. Haar enthousiasme is in iedere geval gedaald, vind het soms ook sneu voor haar, maar ik moet ook mijn eigen gevoel denken. Helaas voor haar heeft ze mij als schoondochter, die niet zo makkelijk is met het loslaten van haar eigen kindje.
Mijn schoonmoeder was in het begin wel een beetje opdringerig. Maar haar eerste kleinkind dat is ook spannend voor haar! Ik heb het meteen op een aardige manier afgekapt. Maar nu vind ik het zo lief! Had echt problemen met mijn schoonouders maar nu ik kan ze wel op vreten. Zo lief denken overal aan. Ze is al aan het breien enzo. En zelfs mijn schoonvader.. zit je zo wel goed.. mag je dat wel eten anders halen we wat anders.. ben je moe?.. En dat voor een man van 72. Mijn moeder daar in tegen vind ik minder. Zij gaat straks oppassen maar zie dat niet zo zitten. Ik had meer van haar verwacht. Heb het idee dat het meer is wat kan dit kleinkind voor mij doen ipv wat kan ik voor het kleinkind doen. Oppassen wil ze graag doen maar ik heb het gevoel dat ze het meer voor het geld doen dan voor de baby. Ook heeft ze het steeds over wandelen met de baby maar dat is ook meer om gezien te worden dan dat ze de baby leuk vindt. Ik kan het mis hebben maar zo'n gevoel geeft ze me de laatste tijd wel.
Hahaha leuk idee van die buikband... Ik heb zelf ook vaak de neiging gehad om te vragen of ik iemands buik mocht voelen maar nooit gedaan, maar goed ook als ik dit nu zo lees hihi. Nu heb ik strax mijn eigen buik op te voelen.
ik denk dat het vaak gewoon is dat de oma's te graag een kleinkind willen en zovaak willen oppassen en ermee bemoeien, omdat hun eigen kinderen groot zijn en het daar niet meer nodig is dus. misschien heimwee naar die 'vroegere oude tijden' ?
ik herken dit probeem zo goed.. mijn moeder is op eht moment zo met de baby bezig dat ik het er gewoon benauwt van krijg.. mijn andere moeder stief moeder is bij de bevalling..maar nu begint ze toch jaloers te worden.. ze loopt nu al ja als het kindje er is dan ga ik eerst een half uur knuffelen kijken hoe het eruit ziet.. dan heb ik alleen maaar aandacht voor de baby,, als ik eraan denk ga ik al huilen.. het is toch verdome mijn kind.. ik wil dat ze afstand neemt.. ik het haar al een x aangesproken op haar gedrag aangezien ik echt een zwangerschapsloopje heb,, ze noemde me katrien duck dat deet me zo ontzettend pijn.. had noit van me eigen moeder verwacht ze zo zou veranderen
Mandytjuu.. ik heb dat ook mijn moeder is echt verandert. Op een niet zo'n leuke manier. Mijn moeder heeft allemaal dingen op hyves over de baby. laatst zei ze tegen me ik noem de baby ikke. Ik zeg wij noemen het samen vaak kleintje. Dan zegt ze steeds hoe is het met ikke. Dan kan ik zo boos worden. Ik kan niet echt de vinger opleggen wat ze echt verkeerd doet. Maar bij haar heb ik meer het idee dat om haar gaat dan om de baby. Dat mijn baby wordt gebruikt om aandacht voor haar te trekken. Mijn schoonouders zijn wat meer oprecht bezig met de baby.
Mijn ouders weten het nog niet, maar als we de baby krijgen zullen ze vast komen logeren voor een aantal weken aangezien we 6000 km van ze vandaan wonen.
nada83 ja hier ook dat probleem ze noemt het kindje lientje.. waarom geen idee... maar ze wil gewoon graag aandacht voor zichzelf.. en ik herken heel me moeder hier niet in.. ze is zo ontzetend anders... ook geeft ze me steeds een kus op me buik opzich kan ik daar mee leven.. maar dan gaat ze vaak heel hard tegen me buik praten zodat volgens haar het kindje haar hoort,.ik word daar .... van
dat is bij mijn schoonmoeder in ieder geval zeker waar. ze heeft 2 zoons en had supergraag meer kinderen en dan vooral een meisje gewild. ze heeft mijn beeb al 1x keer haar kind genoemd en als het een meisje is zal ze helemaal door het dolle heen zijn denk ik....
Hier ook! Wordt soms echt gek van me moedertje. Als ik ga zwemmen...pas je wel op... Als ik boodschappen ga doen... Niet te zwaar heh... Als ik de baby-kamer ga aankleden... Doe dat nou niet... ZIJ: jullie zijn echt nog niet van me af...zoveel leuke ideeen... Ik wordt er soms echt GEK van! Me schoonmoeder...toppie... vraagt gewoon hoe t gaat that's it...heerlijk!
Ik denk dat als iemand het vraagt je meestal wel 'ja' zult zeggen. De irritatie zit (denk ik) vooral in het ongevraagd je buik betasten; alsof je er zelf niets over te zeggen hebt ofzo!
Ja, dat denk ik ook! Als iemand het mij zou vragen zou ik er geen moeite mee hebben, maar het gaat er vooral om dat mensen nu denken het recht te hebben je zomaar ongevraagd aan te raken. Dat zouden ze toch ook nooit doen als je niet zwanger bent? Ik herken het gelukkig niet wat betreft mijn eigen moeder, maar wel mijn schoonmoeder. Maar ja, daar had ik al nooit een goede band mee. Ze heeft het de vorige kraamtijd zelfs zo verpest dat ik haar dit keer de eerste week niet hoef te zien.
Ja en zeker als je weet dat ze beide min of meer een drankprobleem hebben en dus iedere avond onder invloed zijn... Toen ik vertelde dat wij van plan zijn naar Indonesie te gaan als de kleine een jaar of 2 is zei ze ook doodleuk: 'Mijn kleinkind gaat echt niet naar zo'n ver, akelig land. Dan neem ik haar wel mee naar een camping in Europa.'
wat zei jij: 'helaas voor jou heb je niets over je kleinkind te zeggen en nemen WIJ de beslissingen?" vind dat echt niet kunnen zo'n opmerking..ben blij dat de oma's hier nooit zoiets zouden zeggen.