Ons mannetje van 7,5 maand slaapt al heerlijk door vanaf een maand of 4. Sinds 3 weken komt hij weer 4/5 keer per nacht voor zijn speen. Niet van de honger want dat krijgt hij pas rond 8 uur. Kan iemand mij vertellen of dit een leeftijdsgebonden fase is of wat ik kan doen om dit te doorbreken? Laten huilen ben ik geen voorstander van
Het kan van alles zijn, meestal is het een fase, tandjes, te koud in de nacht, het kan echt heel veel wezen maar meestal is het met een week of 5/6 wel weer over Hier begon het met 8 maanden, en heeft 13 maanden geduurd, alleen bij ons bleken het haar oortjes neusamandelen en keel amandelen te wezen, let dus goed op dat je kindje geen pijn heeft.
Het lijken me geen tandjes of andere pijn want dan zou die onrustig moeten blijven en niet zoals bijna elke x na de speen weer even te gaan slapen lijkt mij of niet? Hij voelt heerlijk warm daar ligt het ook niet aan. Heb dat wel een tijdje gedaan om hem warmer aan te kleden maar maakte geen verschil. Overdag is hij verder bijna altijd vrolijk en slaapt goed.
Tja, onze peuter wordt ook opeens 3 à 4 keer per nacht wakker. Dat zul je de komende jaren wel vaker hebben helaas. Het kan vanalles zijn natuurlijk. Tandjes, dromen etc. Weet je zeker dat hij niet nog wat melk wil? Misschien even een groeispurtje. Je zou hem even kunnen aanleggen/klein flesje geven.
Als ik hem een flesje geeft drinkt hij hem zowiezo op want daar is die gek op maar als ik hem dan uit bed ga halen is hij helemaal klaar wakker natuurlijk. Als hij echt honger zou hebben laat hij dat altijd wel merken. We houden het maar op een fase die weer over zou gaan want kan geen echte oorzaak/reden vinden.
Tandjes hoeft niet voortdurend onrust te geven hoor. Je kunt eens kijken of hij op een paracetamol beter slaapt. Zoja, dan weet je zeker dat hij ergens pijn heeft.
Ok ik dacht dat hij er dan heel de tijd last van zou moeten hebben. Ik zal hem voor de nacht eens een zetpil geven. Als het niet uitmaakt met slapen heeft hij waarschijnlijk geen pijn.
Bedoel je dat hij in zijn slaap de speen verliest en er dan om gaat huilen? Want daar is niet zoveel tegen te doen vrees ik, behalve dan de speen weer in zijn mond stoppen. Net zolang tot hij oud genoeg is om dat zelf te kunnen, maar dat kan nog wel even duren. Bij sommige kinderen helpt het om een knuffel(doekje) aan de speen vast te maken zodat hij hem makkelijker kan vinden, maar ook daar is hij nu nog te jong voor. Je kunt na een tijdje half slapend de speen terugstoppen, kindje weer toedekken, welterusten schat zeggen en weer je bed inrollen. Ik spreek uit ervaring...
Hier sliep dl al vanaf het begin door en werd na toen ik begon met afbouwen van bv (rond 7 maanden avondvoeding eraf) ook opeens s nachts te komen. Bij ons hielp alleen een klein flesje en bij ons is het een combinatie groeispurt (in 1.5 maand 5.5 cm gegroeid) en sprongetje geweest. Heeft ruim een maand geduurd daarna ging ze weer gewoon doorslapen. Ik zie dat het bij jou wel meer dan 1x is en dat hij tevreden is met zijn speentje. Gaat hij zelf al op zoek naar zijn speen? Anders kan je er wellicht meer in zijn bed neerleggen zodat hij er makkelijker er 1 kan vinden?
Zohra: hij heeft al 3 maanden elke nacht doorgeslapen zonder wakker t worden om een speen MamaLe: hij loopt alleen te spelen met zijn speen en stopt hem met goed geluk in zijn mond. Om in slaap te komen leg ik hem ook op zijn zij waardoor ik hem dan 's nachts ook weer goed moet leggen als die eenmaal wakker is geworden en dan zijn speen ''vast'' leggen met knuffeldoekje.
Ook dat klopt niet helemaal. Als een zetpil wel werkt, is er pijn geweest. Maar als een zetpil niet werkt, kan die ook onvoldoende sterk zijn. Is niet direct teken dat er dan dus geen pijn is.
Hier sliep dochter door vanaf 5 weken en rond de 7 maanden begon het gedoe. 'S avonds laat of 's nachts wakker worden en dan duurde het anderhalf uur voordat ze weer op bed ging. Er zaten avonden bij dat ze om 22.30 uur wakker werd en pas tegen 2 uur in de nacht weer ging slapen. Blehhh wat was ik moe. Ineens was het ook weer over. Rond die leeftijd hebben veel baby's een grote sprong en die duurde hier zo'n 6 weken. Moet zeggen dat de ontwikkeling ook heel, heel snel ging hoor ineens. Binnen een week tijd kon ze zo 4, 5 dingen die ze eerst niet kon. Het was een hele intensieve leerperiode voor haar. Wat hier werkte was 's nachts eerst haar weer goed in bed leggen, speentje weer te geven en dan weer weg gaan. Heel soms ging ze direct weer slapen. Meestal niet helaas. Bij 2e keer huilen was het er uit halen en beneden even laten spelen. Zo haal je ze uit de situatie (in bed/slaapkamer huilen). Daarna schone luier en bedritueeltje doen en weer op bed stoppen. Werkte vaak, niet altijd. Bleef ze aan de gang dan kreeg ze ook een flesje. Een enkele keer was ze inderdaad wat hongerig en ging ze na de fles lekker slapen. Na de sprong kon ze ook zelf haar speen in de mond doen dus dat scheelt nu ook weer. Succes ermee en bedenk dat het een fase is. Het gaat weer over.