Help bijna 8 maanden en hij lust nog geen fruit/groente

Discussion in 'Voeding' started by Gul, Dec 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Hallo,

Mijn zoon is bijna 8 maanden en hij lust nog steeds geen fruit of groente pap.

Als hij de lepel ziet is zijn mond stijfdicht.
    Uit de fles wil hij wel rijstepap maar uit bord/lepel niet.

Ik heb olvarit, zonnatura zelf gemaakte fruit/groente van alles geprobeerd.
    Maar geen succes.
    Ik moet wel zeggen dat hij vanaf 6 maanden 2 keer ziek is geworden van ieder 1,5 tot 2 weken.

Hij doet trouwens wel alles in zijn mond. Behalve dus de lepel.
    We zijn trouwens bang om een brocolli bijvoorbeeld in zijn hand te geven omdat hij bijvoorbeeld bij een broodkorst al heel snel kokhalst.

Heeft iemand een idee wat ik kan proberen?

Ik dacht dat iedereen wel banaan zou lusten, maar die van onze niet hoor. Ook sapjes zijn geen echt succes.

2. Vennetje

Vennetje Actief lid

Aug 3, 2006
    261
    0
    0
    Sara is ook niet zo makkelijk met eten.
    Gelukkig tegenwoordig wel met melk (was een heel gedoe om haar van BV naar FV te krijgen); dus ze krijgt in ieder geval genoeg binnen. Fruit gaat ook wel goed, maar ze heeft er ook vaak genoeg geen zin in, dan houdt ze ook haar mondje stijf dicht!
    Groente heeft veel langer geduurd, maar begint ze nu ook een beetje te eten. Nog geen volwaardige hap, maar ze eet er tenminste wat hapjes van.

In de tussentijd zorg ik dat ze genoeg melk binnenkrijgt (en ze zit dus nog steeds op 5 melkvoedingen op een dag - 2x BV, 3x FV), en tussendoor probeer ik wat anders te geven. Of melk vervangen voor pap met of zonder koekje. Zodat ze in ieder geval langaamaan ermee gewend raakt.

Op het KDV zeiden ze: ach uiteindelijk gaan ze allemaal eten. Zorgen dus dat ze genoeg voedingsstoffen binnen krijgt en blijven aanbieden. Het lijkt hier dus te kloppen. Ze begint er steeds meer lol in te krijgen.

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    hm moeilijk heb eigenlijk geen idee heb twee lekkerbekjes
    ik denk inderdaad maar gewoon blijven aanbieden maar er geen druk op leggen

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb dat met Britt ook zo gehad. Die wilde ook niets anders dan de flessen. Ik heb op een gegeven mom de lepel gegeven om mee te spelen. Bleef er natuurlijk wel bij, maar zo kon ze hem zelf in dr mondje doen. En ik deed samen met haar fruit hapje op dr lepeltje dan en dan ging die mond wel open.

Je gaat vanalles verzinnen op een gegeven mom.

5. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ja inderdaad de fles gaat er goed in.
    Alleen die hapjes.
    Hij lijkt een beetje afkeer aan de lepel te krijgen. Hij wilt nu alles in zijn mond stoppen behalve de lepel (ook lege lepel wilt hij niet meer in zijn mond).
    Echt dwingen doen we niet, hoe kun je een 8 maanden oude baby dwingen iets te doen, wat hij niet wil? Alleen waar ik een klein beetje zorgen over maak is. Hij was vorige week opgenomen met RS virus in het ziekenhuis en toen hadden we van een van de verpleegsters gehoord dat zijn ijzergehalte laag was. Ik weet niet hoe laag.
    En zolang hij geen groente eet zal die ijzergehalte niet stijgen.
    Dus volgende week bij de consultatiebureau vragen of we iets daarvoor kunnen doen :(.

6. Niet meer actief

Al eens geprobeerd om de melk een paar lepels met de lepel te geven voor je de fles geeft? Gewoon om aan lepel te laten wennen.

7. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik heb geprobeerd om zijn pap fles met de lepel te geven inderdaad. Maar uit het fles wilt hij het dus wel, maar van de lepel niet.

Share This Page