Hallo, Mijn zoontje is nu 13 weken oud. Hij woog vorige week 6330 gram. Ben de borstvoeding af aan het bouwen en nu drinkt hij Nutrilon forte (in overleg met cb) met een schepje johannesbroodpitmeel tegen het spugen. Borstvoeding krijgt hij nog 1 tot 2x per dag, tot het helemaal afgebouwd is (ligt eraan hoeveel ik gekolfd heb, maar begint nu te weinig te worden). Dit is ong ons schema: 7:30 150cc +5 schepjes 10:30 150cc +5 13:30 150 cc bv 16:30 150 cc +5 19:30 150 cc bv 22:30 120 cc +4 Ong 4:00 120/150cc +4/5 Nu is mijn vraag; wat als de bv helemaal op is (verwacht na dit weekend al) en hij nog om de 3 uur komt. Wordt dat niet teveel voeding? 180+6 aanbieden hebben we al eens geprobeerd maar krijgt hij niet op. Hoe zorg ik ervoor dat jij om de 4 uur komt? Rekken hebben we geprobeerd maar dan huilt ie zich zo overstuur dat jij in slaap valt onder het drinken.
Beste Wondertjenr2, Als je de borstvoeding laat vervallen zou je misschien toch om 5 flessen per dag te geven van 180/6. Dit is ook een goede richtlijn voor een baby van 13 weken om te geven per dag en kan er voor zorgen dat je kindje pas na 4 uur voor de volgende voeding komt. Zeker het proberen waard dus. groet, Anne
Hoi! Heb gisteren nog 180+6 geprobeerd en vandaag ook tot nu toe. Dit krijgt hij nu meestal wel op alleen blijft hij dan na 3 uur weer krijsen voor een voeding. En om dan een uur te rekken dat lijkt echt een eeuwigheid voordat dat uur voorbij is, hij is dan helemaal overstuur..
Beste Wondertjenr2, Wat vervelend. Misschien dat je je vraag toch ook moet voorleggen aan het consultatiebureau. Zij kennen jouw kindje en kunnen samen met jou goed naar het voedingsschema kijken en ervoor zorgen dat je kindje niet zoveel hoeft te huilen. groet, Anne