Overgaan naar peuterbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roetje08, 10 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    Hier nog een ledikant maar wel met een deel open sinds ze 2 is. Erg ondernemende dochter dus de eerste week werd uiteraard heeeeeel de kamer geplunderd en troffen we dr in de ochtend aan al slapende bovenop een grote beer met een dekentje over zich heen en alle knuffels om zich verzameld. Heb er niks over gezegd en heb dr lekker laten gaan. Wel tiewraps op dr commode (dubbele deurtjes) om de voorraad luiers te beschermen. Na een paar nachten bleef ze zelf gewoon liggen. In de ochtend bergt ze alle knuffels op in dr kast (iedere knuffel een ander vakje). Speelt dr eigen spelletjes met dr knuffies of verteld ze verhalen of zingt liedjes (ook midden in de nacht). Dr grote kamer had al klaar moeten wezen maar zoontje liep t verkeerd mee dus daar doen we wat langer over. Dr nieuwe bed (1 persoons) staat al klaar. En dr super dikkie dik ligt verborgen op zolder, die krijgt ze met dr nieuwe kamer.

    Aangezien ze al dr knuffeltjes meesleept in dr bed kan 1 persoonsbed geen kwaad, hebben we ruimte genoeg. Ene deel de knuffels, andere deel ligt zij.

    Nu ook een oplossing voor verlichting gevonden (klik aan, klik uit wandschakelaar met in te stellen uit signaal). Los nachtlampje gaat vliegles krijgen en stekkers trekt ze er uit (ook de babyfoon staat nu op de gang). Bij dr bed zit nog een wandcontactdoos die een blindplaat gaat worden (contactdoos met kindersluitingen en genoeg tijd m te bestuderen...nope). Dus gordijnen nog afmaken, wat plintjes afwerken, 1 rolgordijn nog op maat en dan is t klaar.

    Peuterbed deden wij doelbewust niet, man is aan de zware kant en de "bang in t donker" fase en de nachtmerries gaan nog komen. Vind t dan wel zo fijn dat we naast dr kunnen liggen (ons bed is 80cm hoog) zodat ze geborgenheid heeft in dr eigen kamer en eigen bed.
     
  2. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    @Vero0504 ledikant aan 1 kant openmaken wilden we juist niet. Want over 6 maanden gaat de baby er in, dus dan moesten we 2x het ledikant verstellen en moest dochter 2x wennen aan nieuwe slaapplaats, zo krijgt ze ook zeker niet het idee dat ze haar bedje moest afstaan. We hebben een meegroeibed gekozen, zo gaat die nog lang mee, maar ligt ze er voor nu niet verdwaald in (ze is nog maar 17 maanden). Mijn vriend wil absoluut niet slapen bij E. omdat hij bang is haar plat te drukken, en met zijn 1m89 is een 1 persoonsbed sowieso al te krap. Hier staat de babyfoon in de hoek achter de deur met het stopcontact in de gang, was ook al bang dat ze die er ging uittrekken en met de kabel of stopcontact ging spelen.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    Snap t, hier ging ze alleen ineens klimmen en 2x er uit gekieperd te zijn die avond weerhield haar niet van poging 3 vandaar dat zaag t snelste was toen aangezien haar nieuwe kamer nog niet klaar was. Wij wilden nieuwe kamer en groot bed tegelijk doen. We hadden toen nog een zoontje op komst, bedoeling was dat die haar wieg en daarna haar ledikantje zou krijgen en zij ruim voor die tijd naar haar nieuwe kamer en groot bed, maar dat liep uiteindelijk helaas anders. Plan gaat nog wel door maar met wat vertraging.

    Man is ook bang voor verdrukking, wij hebben daarom een bed met onderschuifbed.
     
  4. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Fijn dat alles goed was gegaan, wij willen ook binnenkort overstappen naar een peuterbed. Al vind k het super spannend en weet zelf nog niet of dochter en ik er klaar voor zijn. Ik kijk het nog even aan, mag ik vragen voor welke bed jullie uiteindelijk zijn gegaan?
     
  5. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Sundvik van Ikea, de witte. In de Ikea kun je ook meegroeimatras een kopen, dat is een matras met nog 2 extra stukken die je erbij kan steken als je het bed gaat uittrekken.

    Ik weet niet of ik er wel echt klaar voor was, maar m'n buik zat wel erg in de weg met haar in bed leggen en eruit halen, en het werd ook lastig met mijn bekken. Rekening houdende met alle argumenten, leek dit het beste moment :)
     
    Marbloempje vindt dit leuk.
  6. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    #26 Marbloempje, 14 sep 2019
    Laatst bewerkt: 14 sep 2019
    Ik zal dan maar eens binnenkort een bezoekje brengen aan de ikea.
    Ik heb zelf rugklachten en bekkeninstabiliteit, mijn man tilt haar heel vaak uit bed.

    Bedankt voor de info.
     
    Roetje08 vindt dit leuk.
  7. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Mwah, wij hadden een peuterbed van 70 euro van ikea. Eerst heeft de middelste er 2,5 jaar in gelegen en nu ligt de jongste erin. Dus ik vind het geen geldverspilling hoor.
    Wij hebben voor een peuterbed gekozen omdat de middelste een kleine kamer had in ons oude huis. De oudste ging wel meteen in een groot bed en dat ging ook meteen goed.
     
  8. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    We hebben een meegroeibed gekocht :)
     
  9. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Oeps, niet alles gelezen! Leuk bed!
     

Deel Deze Pagina