met pijn in me hart :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lynnetjee, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Eergisteren besloten te stoppen met de bv. Ik heb 4maanden en ander halve week fulltime gekolfd om de 2 uur ( lactatie kundige ook hier gehad maar zodra Sophia aan de borst dronk kwam te veel terug door haar reflux, ze krijgt in de fles 2volle scheppen nutriton op 130cc. Dit was kapot makerij maar had het graag voor mijn wonder over! Mijn dag bestond dus alleen maar uit kolven, Sophia de fles geven en alles uitkoken en omspoelen. Nu maakte het me eigenlijk niet uit, ik wilde perse de 6 maanden halen maar Sophia kreeg ook kv omdat ik te weinig had. Hier is een heel gedoe mee geweest en uiteindelijk is ze 2weken geleden met neocate begonnen waar ze het beter op doet dan op de bv. Dus geen krampen, minder lucht in de darmen, gewoon scheetjes kunnen laten zonder te huilen, gewoon kunnen poepen zodat helemaal rood aan te hoeven lopen ect... ikzelf kon al bijna niks meer eten omdat ze op alles reageerde, geen brood, geen melk, bijna geen fruit ect. Hierdoor neemt de kwaliteit van de bv natuurlijk ook af. Maar ondanks dat ik dit nu voor haar doe omdat dit het beste is voor haar, doet het mij zoveel pijn! Ze is prematuur en dit is wat ik in het begin van haar leven alleen maar voor haar kon doen en zelfs dit is niet meer het beste :( vind het zo erg!

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    ahhhh dikke knuffel! Het is nu heel erg pijnlijk maar hopelijk kun je over een paar weken hier neerzetten wat een tevreden kindje je ervoor terug hebt gekregen! Petje af hoor! 4,5 maand alleen maar kolven, uitkoken en voeden is hartstikke zwaar en zeker als je dan ook nog ziet dat je kindje er alleen maar 'last' van heeft! En je HEBT toch ook gewoon het beste gedaan voor haar?! Gezorgd als een echte moeder en uiteindelijk voor haar de beste keuze gemaakt, dwars tegen je eigen gevoel in! Hoe moeilijk, maar tegelijkertijd knap is dat?!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik snap dat het moeilijk is, maar je doet wat het beste is voor je kind. DAT siert een echte moeder. Niet het aantal maanden borstvoeding dat is gegeven.

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Als mama van een prematuur van 33 weken, die maar 3 weekjes hoefde te kolven en gezegend is met een niet-allergisch kind... petje af, echt waar! Ik weet dat het sowieso al heavy is om je kind te vroeg op de wereld te moeten zetten. Dat de neo een zware tijd is, en de afstand tussen mama en kind nadelig voor de borstvoeding. Als je dan tóch kiest om ervoor te gaan, en meer dan 4 maanden het onderste uit de kan haalt daarvoor, dan is dat alleen maar knap. Ik begrijp dat het je desalniettemin wat doet als je stopt, dus sterkte hiermee.

5. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Dankjewel meiden!

Heb het er nog steeds moeilijk mee omdat ik nog steeds 2 keer per dag moet kolven en het dan weer "zichtbaar" is.
    Ik begin al te huilen als Sophia een windje laat en daarvan moet huilen, dan slaat meteen de paniek toe en ga ik het liefst kolven omdat ik bang ben dat ze de neocate dan toch ook niet kan verdragen. Maar dat is iets wat 2/3 keer per dag gebeurd. Ben super blij dat ik het zelfs bijna niet in de gaten heb als ze aan het poepen is! Waar ze eerst kei hard kreunde en steunde( lag zij onder in de box en ik boven de was uit de droger te pakken en dan hoorde ik gewoon dat ze aan het piepen was) hoor ik het nu al bijna niet als zij in de box licht en ik in de keuken ben. En het is wel heerlijk om zoveel extra tijd te hebben, heerlijk! Ik heb gewoon rijd om veeeeeeeel met haar te spelen en te knuffelen en het huishouden

6. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Mijn eerste is ook met 33 weken geboren en ik heb het maar 2 maanden volgehouden.petje af voor jou, top gedaan, niet schuldig voelen maar trots zijn op jezelf meer rust. Meer genieten hoop ik.

7. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

De voordelen van borstvoeding zijn nauwelijks wetenschappelijk bewezen, uit onderzoeken is niet gebleken dat kinderen die flesvoeding hebben gekregen minder gezond zijn. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken gelukkig. Heel veel succes!

8. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou daar wil ik dan wel erg graag een bron van zien!

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    #9 Zoe123, 23 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2015
    Euh....dat klopt.
    Er zijn niet zozeer voordelen aan borstvoeding, maar nadelen aan flesvoeding.
    En die nadelen zijn natuurlijk al lang en breed wetenschappelijk aangetoond.
    Dus ik weet niet onder welke steen jij leeft?????? maar er is daar ook verder geen discussie over. De gehele medische wetenschap staat gewoon achter deze conclusie,die ook niet zo vreemd is. Mensenmelk, gemaakt voor een mensenkind, past nu eenmaal beter bij een mensenkind dan koeienmelk. Maakt dat je een slechte moeder als je niet kiest voor borstvoeding? Nee hoor, soms is borstvoeding nu eenmaal niet de beste keuze. Maar please, geen geneuzel over "nauwelijks bewezen wetenschappelijk onderzoek..."
    Borstvoeding leidt tot hoger IQ en hoger inkomen | metronieuws.nl
    Toevallig net weer zo'n leuk wetenschappelijk onderzoekje..

Daarnaast is het ook volkomen onnodig om deze uitspraak te doen.
    TS heeft 4 maanden gekolfd, super zwaar en een geweldige investering.
    Waarom? Omdat zij haar kindje gewoon moedermelk wou geven, Gewoon, omdat zij WEL de voordelen (of liever gezegd, de nadelen van kunstvoeding) zag. Zeker voor een prematuur is moedermelk zo ontzettend belangrijk!
    Lees goed wat ze daar allemaal voor heeft gedaan. En waarom? Gewoon, omdat ze mamamelk aan haar kleintje wou geven. Door te stellen dat het eigenlijk niet uit maakt, zeg je eigenlijk dat haar enorme inzet dus...voor niets was of zo?
    Nu is ze op een punt gekomen dat ze een andere keuze maakt, haar kindje doet het goed op de neocate. Heel fijn! En natuurlijk gaat ze daar ook groot op worden. En TS, die kan het kolvende leven achter zich laten, ook best fijn na een intensieve periode.
    Maar die supergoede start, die heeft ze toch maar meegegeven.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    #10 Zoe123, 23 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2015
    Meid, petje af!
    Ik kan me voor stellen dat het enorm zoeken is geblazen, en hopelijk gaat het vanaf nu gewoon steeds beter :)
    4 maanden kolven....je hebt je kindje echt een super start gegeven, dat neemt ze maar mooi mee!

11. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    As usual zeg jij weer wat ik ook al dacht, maar dan goed geformuleerd... helemaal eens!

12. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Absoluut eens. En een totáál misplaatste opmerking van Kittehs. Wellicht niet slecht bedoeld, maar komt hier heel fout over. En bovendien inderdaad gewoon onzin.

Deel Deze Pagina