Mijn zoontje is nu 2 maanden en is de afgelopen 2 maanden heel hard gegroeid (geboortegewicht 3098gr en met 2 maanden 5330gr). Hij krijgt nu Pepti vanwege verdenking van koemelkallergie. Nu merk ik dat hij veel sneller honger heeft. Overdag laat hij er vaak maar 3 uur tussen in plaats van 4 uur. Maar 's nachts laat hij er nog niet langer dan 7 uur tussen. Daardoor kom ik regelmatig uit op 6 flessen in plaats van 5 flessen. Hij krijgt flessen van 150+5. Hij krijgt in de fles ook 1 schepje nutriton omdat hij anders te snel drinkt. Kan ik wat meer nutriton door de fles gaan doen zodat het wat meer verzadigd en hij langer tussen de voedingen laat? En zou hij voor de nacht een fles van 180+6 mogen of krijgt hij dan teveel binnen?
Hallo, Voor de verzadiging is het goed om het drinktempo in de gaten te houden. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Wanneer het drinken sneller gaat kan je kindje ook eerder komen voor de volgende voeding. Een kleinere speen kan helpen en wanneer je al de kleinste speen hebt kun je het inderdaad indikken met johannesbroodpitmeel. Evt. meer dan 1 schepje kan, zorgt ervoor dat je kindje rustiger gaat drinken (zorgt niet direct voor meer verzadiging). Qua hoeveelheid flesvoeding is 30 schepjes maximaal per 24 uur, evt. wat extra water kan wel. Groetjes Angelique
Bedankt voor je antwoord. Ik doe nu 3 schepjes johannesbroodpitmeel door de fles en nu doet hij 15-20 minuten over de fles in plaats van 7-10 minuten. De laatste fles kan ik dan dus wel 180+6 doen, dan kom ik uit op 26 schepjes per dag.