De titel zegt het eigenlijk al. mijn mannetje zit nu net op de grens van 120+4 naar de 150+5 fles, maar ook bij de 120 fles is het momenteel huilen geblazen zo'n kwartiertje na de fles. ik heb het idee dat hij hier en daar een spuug terug slikt maar dit is niet altijd zo. ik kan hem een half uurtje recht op houden, de fles in meerdere delen geven met meerdere boertjes ertussen, maar het blijft zo zijn dat 1 op de 2 flessen hij zodra ik hem neerleg hij gaat huilen en uiteindelijk weer een hele sloot eruit gooit. wanneer wordt dit nu een probleem is 1 keer spugen normaal, of is dit al een punt waarop ik JPM toe moet gaan voegen? zowieso heeft JPM veel invloed op de hardheid van zijn poep?
Bij mijn dochter hielp jbpm heel goed tegen spugen. Ze ging wel vaker poepen in het begin maar heeft nu 1 a 2 poepluiers per dag.
@baibey, maar werd het er harder van? of juist zachter? of was er geen verschil... want de voeding die we nu gebruiken hebben we juist genomen om af te zijn van de harde keutels.
Wanneer spugen een probleem wordt? Hier toen m'n dochtertje er zelf last van kreeg. Bij het terug komen van de voeding en het wegslikken ging ze zo tekeer!! Gillen, schreeuwen, kermen van de pijn. Hees huiltje... alle kleren roken zuur, beddegoed etc (kon het met de was niet bij houden). Op een gegeven moment ging ze projectiel braken (met zo'n mega straal). Maar bij deze punten ben ik naar de huisarts gegaan en bij de ka beland. Mijn dochter bleek reflux te hebben. Nu is ze 4 maandjes en gaat het super goed. Gebruik jbpm en geen medicatie meer! Jeeeeejjj Wel een moeilijke poeper, maar dat had ze van geboorte af aan al, ook toen ik nog borstvoeding gaf! Succes met je keuze!
Wanneer spugen een probleem word? Zodra je kindje er last van heeft dmv huilen, onrustig of slecht groeien. Veel kindjes reageren op nutriton; krampen, verstopping of juist diarree. Mocht je jbpm willen proberen kun je wellicht beter pure jbpm gebruiken. Deze bevat alleen jbpm en niets anders (verkrijgbaar in reform winkel). Nutriton bevat maar 30% jbpm en de overige 70% is toevoegingen. Echter soms is ook de vraag of het verstandig is. Vaak wordt het spugen erdoor verminderd, maar ligt zwaarder op de maag en het komt vaak alsnog in de slokdarm. Hoe dikker, hoe meer pijn. Als je de leefregels toepast, maar dit helpt niet voldoende kun je beter langs je ha voor evt doorverwijzing ka. (Of medicatie van ha) Ik zou zeker niet de flessen ophogen!
@averlhach... ik gebruik nu de omneo ivm de harde poep, dit gemengt met de standaard 1. nu zie ik van nutrilon ook een losse verpakking jbpm is dit hetzelfde als wat je bij de reform winkel kan halen, of is dat nog geconcentreerder? @sanntje bedankt voor je berichtje, het is dus inderdaad een beetje zo'n ding van, ik vind het een probleem worden, dus dan gaan we er gewoon eens mee langs het cb
Nutriton bevat maar 30% jbpm en de rest toevoegingen. Bij een reform winkel koop je pure jbpm, dus 100%. Je hebt hier ook maar weinig van nodig. De toevoegingen in nutriton geven doorgaans klachten (bijv verstopping). Cb is niet voor medische problemen! Voor medische problemen hoor je naar je ha te gaan, ha heeft een veel uitgebreidere opleiding dan wie dan ook bij het cb. Cb mag ook geen medicatie voorschrijven.
Het werd zachter, bijna spuitpoep. In het begin had ze ook wel krampjes ervan maar je moet nieuwe voeding altijd 2 weken aankijken en het spugen was vele malen erger dan de krampjes dus ik heb doorgezet. Na 10-12 dagen ging het perfect.
Mijn kleine triniminie kreeg al nutriton door de voeding maar omdat ze al niet snel dronk kon ik er niet veel door doen omdat ze anders een uur over de fles deed, ze had een (kleine) 2 weken spuitpoep en krampjes maar daarna was het over. Omdat ze nog steeds veel bleef spugen en ook last had van het omhoog komen van voeding heb ik vorige week op advies van het cb een 3standen speen gekocht zodat ik meet nutriton door de voeding kon doen. Alleen dronk ze toen in 5 min de fles leeg!! Helaas kreeg ik weer nutteloos advies van het cb, moest maar weer gewoon geven wat ik gaf met de oude speen "en dan blijft ze dus last houden van het omhoog komen van melk!!" euh ow ja dan moet je maar ipv 5, 6/7 voedingen gaan geven... En daar gaat mijn meisje echt niet mee akkoord minder in de fles! Ik heb nu speen nr 3 (avent nature) en doe bij de 180+6 3 schepjes nutriton en bij de 150+5 fles 2 schepjes. Dan doet ze ongeveer 15min over de fles en ze spuugt nog maar een klein beetje af en toe. Wel had ze weer last van kramp maar dat is nu al minder, nog wel heel veel dunne poep maar kijk het nog een weekje aan. Zal net als de vorige keer wel zo'n 2weken duren. Ik merk gewoon dat ze nu al prettiger in haar vel zit, heb ook het hoofdeind van haar bedje wat omhoog gedaan!!
Hier ook eentje die je moeilijk kan neerleggen! Ze begint dan constant terug te geven en het terug in te slikken met het gevolg dat ze er super vervelend van word. Het ruikt ook ontzettend zuur! Wij hebben ook nutriton gekregen. Het is nu al wel beter, maar ik heb de indruk dat ze er toch nog geregeld last van heeft. Wij gaan dit nog even aanzien en anders nog eens langs de ha. Nutriton kan helpen voor je mannetje, maar is natuurlijk niet zeker! Onze meid had hier in het begin wel last mee om zich eraan aan te passen. Ze had in het begin last van krampen en moeilijke ontlasting, nu 2 weken verder is het beter! Minder krampen en ze heeft nu 1 à 2 poepluiers per dag. Dus in het begin is het zwaar aanpassen voor de kleintjes, maar het betert wel! Succes met je keuzes, want het is niet makkelijk om het beste te vinden voor je kleintje! Soms moet je véél dingen uitproberen .