Beste lactatiedeskundige, Mijn productie loopt enorm terug en omdat ik afgekolfde bv uit een flesje gaf (borst is niet gelukt), werd het me erg zwaar. Ik heb geprobeerd meer te produceren door vaker te kolven, maar heb nu echt besloten dat het me te zwaar word. Ik heb nu nog een voorraadje in de vriezer dus zodra die op is ga ik over op flesvoeding. Ik kolf nu al 1 keer minder in de middag en dan krijgt zr dus die ingevroren bv. Mijn dochter is nu 4 weken en weegt ongeveer 4100 gram. Ze krijgt 7 flesjes van 100cc. Nu heb ik de volgende vraag: ik hb gelezen hoe ik moet afbouwen, maar lees op de verpakking van de kunstvoeding dat ze nu ongeveer op 6 flessen van 120cc zou uitkomen als ze volledig op kv zou zijn. Nu vraag ik me af of ik eerst moet overgaan naar 100cc x 7 kunstvoeding en dan daarna proberen naar 6 flessen te gaan, of moet ik dat gelijk doen? En hoe kan ik t best overgaan naar 6? 4 uur tussen de voedingen laten ipv 3? En dan de laatste vraag: klopt het dat kv iets dikker is dan bv? Mijn borstvoeding was namelijk vrij waterig. Sorry voor de vele vragen, heel erg bedankt alvast!
Hoi. Er zit inderdaad een maximum aan kunstvoeding. Je kindje mag met dit gewicht: - 7x 90ml water + 3 schepjes poeder = 100 ml melk of - 6x 120ml water + 4 schepjes poeder = 132 ml melk. Haal hier 20 ml melk uit. Bij het afbouwen mag je moedermelk onbeperkt ernaast geven. De tijden is maar net wat je kindje aangeeft. Dit moet je even uitproberen. Bij 6 voedingen is inderdaad om de 4 uur. Groetjes Saskia * Kunstvoeding kan inderdaad dikker zijn. Het is ook zwaarder verteerbaar, waardoor het langer op de maag blijft liggen en kindje vaak meer tijd tussen devoedingen gaan laten zitten.