hallo, onze kleine meid ik bijna 10 wk oud. ze drinkt momenteel wat minder. ik ga iedere week met haar wegen omdat ze niet zo heel hard groeit. ze volgt de -1 lijn. nu is ze 5 gram afgevallen. lizzie dronk altijd 2borsten. nu drinkt ze de 1e borst varierend van 4 tot 7 min. dan laat ze los en pakt de tepel ook niet weer op nieuw. dus dan even een boertje laten. en dan probeer ik haar weer aan dezelfde borst te leggen omdat die nog niet leeg is! dan probeer ik de andere borst maar aan te bieden en dan begint ze te huilen. als ik dan der speen geef is ze stil. maar naar mijn gevoel heeft ze dan niet genoeg binnen. al drinkt ze wel stevig door. maar kolf dan voor de zekerheid nog even en geef dat na in een fles. en soms wil ze ook echt niet meer. maar soms drinkt ze zo nog 80 cc na. hoe kan dit? ik wil gewoon zo graag door blijven gaan met bv. ze heeft geen spruw en ik heb geen last van me tepels/borsten. nu moet ik van cb elke keer nakolfen en na geven. maar ben zo bang dat ze dan teveel aan de fles went en straks mijn tepel helemaal niet meer wil. en soms voelen mijn borsten ook zo leeg aan. ze voelen niet meer zo aan als dat ik gewend ben. wat moet ik nu? gr teddybeer
Ja lastig hoor, je baby krijgt de kans om het eruit te drinken maar ze hoeft het gewoon niet. En met de fles kan je toch net een beetje meer dwingen. En dat is bij haar dus nodig gezien haar groei. Mijn ervaing is dat baby's die de borst gewend zijn,niet snel de voorkeur geven aan de fles; eerder andersom. Daar hoef je niet zo bang voor te zijn. Ze zou er gebaat bij zijn als je weer een grotere productie hebt omdat de melk haar dan wat meer tegemoet stroomt als het ware. Misschien toch even een regelweekendje inplannen. Dagen waarop je haar aanlegt en je daarnaast zo vaak-als-maar-kan de kolf erop zet. Het resultaat komt dan pas daarna: dan moet je weer voelen aan je borsten dat de pproductie is toegenomen. Misschien dat ze het dan weer makkelijker vindt aan de borst. Intussen zul je gewoon goed de vinger aan de pols moeten houden door middel van gewichtscontrole. succes Linda
thnx, ik ga even kijken of dat gaat helpen. want ik wil zo graag borstvoeding blijven geven. maar ben gewoon te bang dat ze te veel aan de fles gaat wennen. en mijn tepel niet meer wil. ze moet gewoon goed groeien. ze was vorige week 95 gram aangekomen en deze week 5 gram afgevallen. dus 90 gram aangekomen in 2 weken tijd. ik ga ook idere week met haar wegen om dit goed in de gaten te houden gr