Tot wanneer deden jullie dagelijks alles flessen en spenen uitkoken? Ik heb zelf niet echt een idee tot wanneer eigenlijk het beste is. Nu hebik zo'n magnetron sterilisator en is het dus zo gepiept...maar ben hier toch eigenlijk wel benieuwd naar.
bij mijn dochter hebben tot haar 1ste verjaardag de flesjes en speentjes uitgekookt, ale hebben een sterilisator van avent.
tot 6 maanden hebben we de flesjes en speentjes elke avond uitgekookt. nu doen we het alleen goed afwassen. kindje moet ook wat weerstand opbouwen
Bij mn oudste tot 6 maanden elke dag. Bij mijn jongste nooit elke dag gedaan. Tot 3 maanden 1x per week en daarna niet meer. Het is niet meer nodig werd mij gezegd.
Vroeg me dat laatst ook af. Onze man is nu ruim 3 maanden en ik kook zijn flesjes en speentjes nog steeds elke avond uit. Zit er over na te denken om te minderen omdat ik ook vind dat hij weerstand moet opbouwen.
Ik heb het gedaan zolang ze de flessen gebruikten. Ik had een stoomsterilisator in de keuken staan en het was echt een moeite van niks. Gewoon flessen en kolfspullen goed wassen en dan in het apparaat en op het knopje drukken...
Ik kom net van cb bureau. Heb het met hun ook over idt onderwerp gehad. Ze zeiden meteen dat dit niet meer nodig is, en dat ik dus kan gaan afbouwen met uitkoken.Hij moet nu idd zelf zijn imuun systeem gaan opbouwen.
Wat een kul weer van het CB. Niet hoeven uitkoken heeft niets, maar dan werkelijk ook niets te maken met het opbouwen van het immuunsysteem van je kind!
euhm.... nooit? Ik heb het nooit gedaan. Het Cb zei bij mij dat dat niet meer nodig was. En alles wat ik niet hoeft te doen..... Stel dat ik het idee had dat het wel nodig was, dan had ik het uiteraard wel gedaan. Stel dat je stopt met uitkoken, en je kindje wordt toevallig verkouden, of er is iets anders met hem (ontlasting, weet ik veel) niet gelijk denken dat dat komt omdat je gestopt bent met uitkoken he, dat kan heel toevallig zijn.
Hier doe ik het ongeveer 1x per week. Kraamzorg heeft des tijds al gezegd dat het niet hoefde. Het is voldoende om ze 1x per dag af te wassen of in de vw te zetten. Zolang je maar hetzelfde afwas/vw middel gebruikt!!!
Hier ook niet eigelijk. Alleen bij een nieuw flesje de 1ste keer uitkoken en daarna gewoon afwassen met wat water en sop. Het hoeft tegenwoordig niet meer. Hij heeft ook nog nooit ergens last van gehad (spruw ed)
Het 'hoeft' inderdaad niet als er niets aan de hand is. Maar zodra je kind spruw heeft (en dat is helaas flink in opmars) dan moet je echt alles wat met de mond van je kind in aanraking komt dagelijks op minstens 60 graden wassen of steriliseren!
ik hou dat zowiezo in de gaten. Ik kook toch nog regelmatig (2a3 keer per week) alles uit. Tis toch zo gebeurd.
Ik heb het de eerste maanden iedere dag gedaan. Totdat hij dingen vast kon pakken en alles in zijn mond ging stoppen. Vond het erg raar om flessen te steriliseren terwijl hij gewoon op zijn nijntje-pluchen-beest sabbelt. Ik was ze nu dus alleen maar af.
ben dr eigenlijk na een paar weken, misschien een maand al mee gestopt, gooi het gewoon in de vaatwasser.