's nachts wakker, beentjes trappelen (13 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 12 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi alle mama's!

Mijn dochter is nu 13 maanden oud. Slapen is nooit echt haar favoriete bezigheid geweest maar het wordt ook niet echt veel beter met de tijd.
    Ze wordt minimaal 2 tot 3 keer wakker snachts. Soms gaat ze met een aai over de bol weer slapen, maar vaak ook niet. Ze trappelt dan vaak met haar beentjes (zeg maar soort van spring bewegingen). Heel raar, ze doet het dan om de zoveel tijd en het lijkt of het haar uit haar slaap haalt.
    Wat zou dit zijn? Wat bij als eerst opkomt is misschien groeipijn? Kan dat? Ze is ook erg groot voor haar leeftijd, dus misschien kan het daaraan liggen?
    Herkent iemand dit?

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.665
    113
    Klinkt mij niet bekend maar als ze al zo groot is zou groeipijn best kunnen.

Als je het niet vertrouwd zou ik een keer extra naar het cb gaan of de huisarts.

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Ik heb menig arts gehoord dat groeipijn tussen de oren zit. Heb t zelf ook gehad en mn broer nog erger en dat deed toch verrekte zeer! Man heeft t niet gehad, of niet gemerkt (die liep nagenoeg continue met oorontsteking). T enige wat bij mij en mn broer hielp was een willekeurige creme pakken (lanette oid is al prima) en blijven wrijven, warm houden. Bij mij zat t heel erg onder mn knie bij t puntje van mn knieschijf, mn broer had t heel erg over zn hele scheenbeen. Was wel met een jaar of 4 dat t heel erg speelde.

4. MilouR

MilouR Bekend lid

17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Ooohh, dat doen onze mini ook sinds kort en is ook 13 maanden. Hier vermoed ik dat het komt door doorkomende kiezen.

Hugo wordt sinds kort rond 23:00-1:30-6:00 uur wakker op deze manier. Maar hij slaapt moeilijk verder en lijkt echt enorm veel pijn te hebben. Ik kan mijn vinger er nog niet echt op leggen waardoor het komt, al zie ik wel enorme bobbels onder zijn tandvlees.

Met groeipijn ben ik niet bekend bij baby's, wel zelf gehad toen ik ouder was. Met de snelle groei en groeispurten van baby's, zou je haast denken dat het wel een mogelijkheid is. Zelf heb ik daar nog nooit bij stilgestaan :).

Heel zielig, maar ook heel irritant voor ons als ouders :oops:. Sterkte met het uitvinden wat het precies is en wat jij als mama kunt doen! Zetpil geven voor het slapengaan wilde hier afgelopen week helpen.

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hallo 13 maanden sprong!

M. Word tussen 2300 - 0100 wakker, om rond 0200 weer eens te slapen. Tot 0430. Dan weer wakker tot 0530 ( jeeh hij slaapt nu dus ik ga ook weer )

Tis een fase.. tis een fase..

Groeipijn doet zeker zeer! Mijn zusje heeft daar heel veel last van gehad!

Deel Deze Pagina