Hallo, Volgens ons cb is het vanaf nummer 3 alleen maar commercieel en niet meer nodig, zij adviseren om gewoon koemelk te gaan geven. Wat hebben jullie gedaan? Nummer 3 of op gewone melk over.. Zit er erg over te twijfelen..
Wij hebben tot 11 maand nr2 gegeven. Daarna rustig over op koemelk. En vanaf 12 maand alleen nog maar koemelk.. Nr3 schijnt meer gezoet te zijn, waardoor de overgang naar koemelk nog moeilijker is.. Bij de oudste heb ik nog even nr 3 geprobeerd toen hij een periode flink ziek was (rond de 15 maand, na 3 maand gewone melk). Maar hij lustte het niet eens..
Vanaf 1 jaar gewone koemelk en geen flessen meer maar (rietjes)bekers (bij het ontbijt en/of lunch), verder kaas en yoghurt.
commerciële onzin idd! ze hebben nu zelfs al nummer 6. Moet werkelijk waar niet gekker worden... Hier gewoon nummer 2 tot 1 jaar gegeven en toen langzaam koemelk geïntroduceerd.
Waarom zou nr 3 commercieel zijn? Wat maakt het uit of je 2 of 3 geeft tot ze een jaar zijn? Het is niet duurder dus ze verdienen er niet extra aan.
Wij zijn vanaf een jaar gewoon over gegaan op koemelk. Bij ons vond het cb het niet meer nodig (en wij ook niet trouwens) dat deed ze in 1x helemaal goed
Wij zijn bij mijn dochter met 10 maand overgegaan op volle koemelk, nr. 3 was volgens de KA echt niet nodig als ze verder alles eten en een gevarieerd eetpatroon hebben. Mijn zoontje lustte de nr. 2 gewoonweg niet (bijna alle merken tevergeefs geprobeerd). Aangezien hij op aangeven van de KA al met 6,5 maand compleet op vaste voeding zat (vanwege reflux) en verder geen allergieën had, heeft hij al vanaf die tijd gewone volle melk. Wel hebben wij bij hem nog tot hij 8 maand was vloeibare mutlivitamine (Optimax vanaf 6 maand) erbij gegeven. Dat was volgens onze KA voldoende.
waarom zou je 3 geven terwijl je 2 tot een jaar kan geven? Het is in die zin commercieel omdat de fabrikanten hopen dat je de 3 dan langer door gaat geven. Extra verdiensten dus voor hun
Wij zijn ook pas overgestapt op nr.3. Vanaf een jaar gaan we over op koemelk, eerder niet. En dan waarschijnlijk ook nog een fles 's avonds, dat zien we dan wel. Begrijp het commerciele ook niet helemaal, je geeft toch niet langer een fles omdat je nr. 3 koopt.
Vanaf 10 maanden volle melk. Vond het altijd onzin al die opvolgnummers. Nu niet nodig met de bv, maar als ik eens pap maak dan nu al van koemelk.
Maar het is zoeter, dus een deel van de kinderen heeft dan moeite met de overstap naar gewone melk.. Zullen er niet veel zijn, maar toch..
Commerciële onzin omdat het niet meer nodig is vanaf 10 maanden, gewone melk een stuk goedkoper is. Ooit reclame gezien op tv voor nummer 1 & 2 ? Nee want dat is nodig.
Zie je weer dat het cb ook niet echt een lijn trekt. Cb adviseerde mij om door te gaan met nummer 3. Slechte eter, eet ook geen vlees en cb hoopte zo dat hij wel genoeg voedingstoffen binnenkrijgt. We zijn nu gewone melk en yoghurt aan het proberen, maar gaat niet zo soepel. Kan dat dan komen omdat nr 3 dus zoet smaakt en hij niet meer anders wil? Ik zal het cb ook weer eens vragen, hoor inderdaad meer dat nr 3 onzin is en wij maar braaf die poeier oplossen in de fles...
Nouja in het geval van jou kan ik me voorstellen dat extra vitamine en dingen nodig zijn omdat je kindje een slechte eter is. In die poedermelk zitten natuurlijk een heleboel dingen die niet in gewone koemelk zitten. Hier twee kinderen die alles lusten (dat hebben ze niet van mij hahah) en we eten 5x in de week groente (bah ik haat groente ) en elke dag diverse fruit en natuurlijk brood, kaas en yoghurt en ook halfvolle melk. Dus hier komt er van alles en nog wat genoeg binnen. Wij zijn bij beide overgestapt op koemelk rond 1jaar. Hebben het pak poedermelk opgemaakt en niet meer gegeven. Dochter krijgt nog elke dag een flesje warme melk en soms wil zoon ook nog een fles warme melk. Als dochter 'snachts wakker wordt en niet meer slapen wil krijgt ze ook een flesje warme melk. Ze hebben nooit moeilijk gedaan over dat het anders smaakte ofsow.