Overgang autostoel, leeftijd of gewicht?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Loki09, 1 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Laatste gedeelte ben ik sowieso helemaal met je eens. Te vaak en te snel wordt er vaak overgestapt op een andere autostoel omdat de ouders er vaak zo stellig van overtuigd zijn dat het niet meer past terwijl dit wel het geval is en dan kun je lullen als brugman maar dan nemen ze het advies vaak toch niet aan ook al hamer je nog zo goed op de veiligheid. Maar ja tegenwoordig moet toch alles snel, sneller snelst. Met 3 maanden in de wandelwagen, met 4 maanden in de kinderstoel, met 7 maanden op de fiets enz enz

(nu krijg ik vast bijna iedereen over me heen ;))

Maar alle factoren zijn belangrijk: lengte, gewicht en leeftijd.

2. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Dochter is hier ruim 17 maanden. Weegt ruim 10 kilogram en is ruim 80 cm. Maar ze past nog in de MC (zelfs met dikke winterjas), dus ik houd haar daar voorlopig ook nog maar in. Ze begint het wel steeds minder leuk te vinden (waarschijnlijk omdat ze meer wil rondkijken), maar ja. Zolang ze er niet een te groot drama van maakt, wissel ik de stoeltjes nog maar niet.

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone is nu 17 maanden en net over de 8 kilo, dus we moeten ook nog even wachten. Ze kan nog net in de MC qua lengte. Nog even en die beugel kan niet meer over haar hoofd. Maar ze vind het nog prima dus ik denk dat ze nog niet over gaat. Mama is het gesjouw met dat ding alleen allang zat :(

4. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    In de auto laten staan, net als de groep 1, 2 en 3 stoeltjes:)

5. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang mogelijk achteruit vervoeren, MC mag immers tot 13kg, je hoeft niet over met 9kg. Er zijn trouwens ook groep 1 stoeltjes die ook nog achteruit vervoeren, google maar eens op "rearfaced" autostoeltjes, of "achterwaarts gerichte autostoeltjes".

En de MC gewoon in de auto laten staan, doen wij ook, ding is veel te zwaar om mee te sjouwen.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #26 Damay77, 12 jan 2012
    Laatst bewerkt: 12 jan 2012
    ja. waarom slepen met dat ding? gewoon in de auto laten staan en kind eruit.
    cosi blijft hier bijna altijd in de auto staan. alleen als ze slaapt dan haal ik hem er nog wel eens uit. maar meestal haal ik alleen kindlief eruit.

7. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hier ook een flinke en lange dame, maar ze past voorlopig nog wel in de MC. Haar hoofd zit nog netjes er tussen in.
    Ik haal hem er ook niet altijd uit, en die keren dat ik haar er in til, is het wel zwaar ja, maarja als het veiliger is om haar zo te vervoeren, ga ik het toch wel volhouden!

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    onze dochter was niet lang en had een laag gewicht. Maar in de maxi cosi zitten heeft ze nooit goed gekund ivm. darmklachten. Verder werd ze ontzettend wagenziek doordat de maxi cosi andersom staat en ze tegen de rijrichting in mee ging. Ze kon goed zitten en volgens de fysio was haar nek sterk genoeg om ze in een stoel te zetten. Ze was 10 maanden en toen hebben we haar over gedaan in een autostoel. Ellende van wagenziekte ineens geheel over. Voor haar een opluchting.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee hoor, ben het helemaal met je eens. Vrienden van mij hebben hun dochter die nog niet zelf kan zitten ook in de kinderstoel en in het winkelwagentje zitten enzo. Idioten!

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Onze dochter ging tot een maand geleden nog af en toe in de maxi cosi, ze past nog steeds maar gaat nu alleen nog maar in de autostoel groep 1. Ze is al een tijdje 9 kilo (nu 9,5) en ook haar lengte past nog, maar ze heeft er een hele erge hekel aan én ik vind het te zwaar, laat haar liever lopen en dan in de auto tillen ipv met haar en de maxi cosi lopen. Maar ze heeft er toch zeker tot ruim na een jaar in gezeten. Het is wel echt veiliger

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Tot een jaar gaat mijn zoon niet halen, hij weegt ruim 9 kilo en is 74 cm. Hopelijk haalt ie de 9 maanden..

12. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn dochter zit in een maxicosi tot 13 kilo.. Maar haar benen steken uit! Zitten kan ze met ondersteuning.. soms ook los, maar ze is te beweegelijk, en dan kiepert ze om..

Hoe los ik dat op dan? Ze is (zelf gewogen en gemeten) nu 8 kilo en 72 cm...

13. Karoke

Karoke Niet meer actief

Benen die er uitsteken maakt helemaal niets uit hoor. Zolang het hoofdje er niet tot halverwege de oren uitsteekt, is ze niet te groot. :)

14. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Oh ik dacht dat benen uitsteken ook niet mocht, omdat die tegen de achterbank dan aanzitten, en dat met een ongeluk ofzo dat die beentjes dan een opsodemieter krijgen.
    Heb ik me ooit eens laten vertellen door een medewerkster van de Prenatal ..

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Dan heeft die mevrouw van de Prenatal je flauwekul voor geschoteld. Benen komen er al snel overheen en dat is helemaal niet erg. Een natuurlijke houding van een kindje zijn opgetrokken beentjes, de kikkerhouding.

16. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Ja dat geloof ik nu ook ja... Tja, eerste kindje he... Je gelooft het zo snel.. :p
    Julia zit opzich wel vaak met zo goed als gestrekte beentjes..

17. Rono

Rono Niet meer actief

Dit vind ik een kromme beredenering. Mijn dochter was met 2 jaar net 9 kilo dus had ik haar met 2 jaar nog in de maxi cosi moeten hebben zitten?

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nou tot 2 jaar in de maxi cosi vind ik ook errug lang, dat lukt ons niet denkik, ik hoop dat mijn zoontje in ieder geval de 9 maanden haalt want hij is nu al 8200 gram en 69cm lang. We hebben met kerst alvast een mooie autostoel gekregen van mijn moeder maar zo te lezen moet ik lang mogelijk uitstellen .

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    In het begin gaat het heel hard met groeien maar dat gaat steeds minder snel hoor. Ik zou het zowieso proberen te redden tot 9 maanden. Je kindje is ook pas 69cm dus in de lengte past het voorlopig nog wel.

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wat vind jij er krom aan? Feit is dat de maxi cosi het meest veilig is en dat mijn kind er nog steeds in zit met zijn bijna 17 mnd. En waarom niet als ze er nog in passen. Mijn zoontje is maar zo`n 74 cm en 8,5 kg en vindt het prima in de maxi cosi. Sterker nog ik vind hem te klein (kort) voor de vervolgstoel daar verzuipt hij nog in. En zolang hij de 9 kg niet haalt, niet uit de maxi cosi steekt blijft hij zitten waar hij zit. En als hij de 2 jaar daarmeee haalt, maakt voor mij geen verschil hij loopt nu ook al zelf naar de auto.

Deel Deze Pagina