Hoi meiden vanaf waneer hebben jullie je kleintje meegenomen in de auto? En wat hadden jullie toen? lange of korte rit? Seth is wel uit het ziekenhuis meegegaan in een maxicosi, maar dit was 5minuten. Zowieso gaat hij nu nog niet naar buiten omdat hij nog niet op geboorte gewicht is. Maaar ik vroeg me af vanaf dit kan of vanaf wanneer jullie gevoel zei dat dit goed was.Vanaf wanneer ging jullie kleintje mee?
Toen Irem een week oud was zijn we boodschappen gaan doen met haar in de MC, niet zo ver, maar ze sliep gewoon door alles heen hoor. Zodra ze op gewicht zijn kun je ze gewoon meenemen, of dat nu in de wagen of in de maxi cosi is, dat maakt niet uit, zolang ze maar niet langer dan 2 uur in de MC liggen. Ze zijn nog zo klein dat ze er hoogstwaarschijnlijk toch niets van meekrijgen en overal doorheen slapen. Nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!
hier ook na een weekje ongeveer. Toen hadden we nog wat babydingetjes nodig en zijn we naar een grotere prénatal gereden 20 km hier vandaan. Ging prima.
Toen ik zelf weer mobiel was (na een week ongeveer) gingen we weer overal naartoe met de auto. Variërend van twee kilometer tot zestig.
Na 1 weekje gingen we wandelen met de kinderwagen. Ik kon eerder niet echt lopen zeg maar. Op de zondag dat ze 2 weken oud was gingen we gezellig naar een restaurantje om wat te eten/drinken. Dit was zo'n 30km rijden denk ik. Ik heb het nooit zo begrepen dat je niet weg zou mogen zolang ze niet op geboortegewicht is.....
Ik zou ook na de eerste week of zo, als je kindje het goed doet alles gewoon weer gaan doen. Wist ook niet dat het pas zou mogen als ze weer op gewicht waren. Zou wat zijn geweest ook, aangezien mijn jongste pas met bijna 4 weken weer op haar geboortegewicht was . Voor die tijd toch vaak naar het CB "gemoeten" om te kijken of ze nu onderhand al eens ging groeien! Ik zou zeggen: kijk naar je kindje! Doet ie het goed, is ie bijgekomen van de bevalling, gewoon je dingen weer op gaan pakken.
zo rond de 10 dagen zijn we met lydia bij mn oma "op kraamvisite" geweest omdat oma niet meer naar ons kan komen. was halfuurtje rijden ongeveer. Met daniel zijn we na 2weken in de auto gestapt en zijn we naar frankrijk gereden, omdat daar het schip lag (zat bij mn ouders tijdelijk). Rit van goed 6u, met sneeuw en al. Eerst overlegt met de vk, die snapte goed dat we naar ons eigen huisje wilde en gaf toestemming omdat daniel over geboortegewicht was, mijn litteken van ks er goed uit zag. We moesten wel beloven dat we daarna 4dagen niet in de auto zouden stappen met hem en regelmatig stoppen onderweg
Hier na 1 dag uit het ziekenhuis in de auto. Na een week boodschappen gedaan. Na 10 dagen een half uurtje gereden voor mijn diplomauitreiking Waar ze overal doorheen sliep.