hallo, ik had even een vraagje over het fv drink patroon van mijn kleine uk. hij is nu 8 maanden en sinds 6 maanden zijn we met vast voedsel begonnen. dat gaat super! maar nu drinkt hij zijn flesjes niet meer leeg. we zijn net over gegaan op 3 flessen van 180+6 maar die drinkt hij niet leeg. 's ochtends is het slechtst, meestal gaat er maar 100 in. als ik de fles nog een keer aanbied drinkt hij vaak nog wel wat, maar dat spuugt hij er gewoon weer uit. om 11 uur gaat er soms wel de hele fles is, maar meestal laat hij er iets van over. de avondfles van 19.00 uur gaat ook vaak niet op, soms ook maar 100ml. voor de rest krijgt hij een boterham (gaat muv deel van de korstjes helemaal op) een stukje fruit of fruitpotje en avondeten (soms potje meestal met de pot mee). bij de maaltijden krijgt hij ook water of beetje thee. hij is super levendig, erg actief en slaapt heerlijk. genoeg poep en plasluiers verdeeld over de dag. het spugen is nog niet helemaal over, vooral als hij heel actief wordt spuugt hij nog wel eens wat, maar het wordt langzaam aan steeds minder wat je ook met deze leeftijd mag verwachten. nu is mijn vraag of hij op deze manier genoeg voeding binnen krijgt of dat we 's middags toch weer een klein flesje moeten geven. alvast bedankt. groet justme
Hoi, Tussen de 8-10 maanden is het advies om ongeveer 600 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Dit is een richtlijn. Het belangrijkste is dat je zoontje tevreden is en goed groeit. Minimaal 500 ml zou wel fijn zijn, qua vocht en voeding. Lukt dit? Misschien dat je het flesje van 11.00 uur wat later kunt geven, tussen de middag bij een broodje? En dan in de loop van de ochtend wat fruit aanbieden. Groetjes Angelique
wat vocht betreft komen we er wel aan, met fv krijgt hij denk ik wel 500 binnen. het flesje van 11 uur verlaten is zeker een optie, daar werken we wel naar toe. 's ochtends fruit is wat lastig aangezien hij nog lekker lang slaapt in de ochtend, fruit doen we 's middags. we zullen er wel op letten dat hij in de ochtend nog wat extra water of thee krijgt. hij is super tevreden en groeit goed! dat is inderdaad het belangrijkste. bedankt voor het advies.
Hoi, Dat is fijn. Fruit in de middag is uiteraard ook goed! Fijn dat hij zo tevreden is en goed groeit! Groetjes Angelique