Overgang BV naar flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Petra1980, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hai, hai,

Ik heb een vraagje. Ik ga over een aantal weken weer aan het werk dus ben nu de BV aan het afbouwen. Tot nu heb ik één voeding vervangen voor KV en dan Nutrilon Omneo. Nou heeft mijn dochtertje de laatste twee dagen heel veel last met haar ontlasting. Ze perst wel, maar er komt niets uit. Volgens het CB komt het door de overgang naar KV, hebben meerdere mensen hier ervaring mee en zo ja hoe lang duren deze klachten?

Ik ben heel benieuwd, want ik voel mij nu schuldig over de overgang van BV naar KV.

Veel liefs Petra

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Was hier ook zo, Lune poepte niet van de omneo. Maar bij overgang moeten veel kindjes wennen. Misschien nog even aankijken? Of beetje extra water door de fles doen, 10cc.

3. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hai Maja,

Heb jij het afbouwschema toen ook iets vertraagd. Ik wilde eigenlijk nu de tweede voeding gaan vervangen voor KV. Maar twijfel nu of ik niet beter even kan wachten. Moet hierbij vermelden dat ze ondertussen alwel weer een poepluier heeft gehad, gelukkig. Hoe blij kan je zijn met een poepluier :)

Veel liefs Petra

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Heeft mijn meisje geen last van gehad.
    Waarom stap je meteen over op omneo als ik vragen mag? Heb al veel gelezen dat kleintjes daar moeilijk op poepen.

5. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    @Guppie81: Ben direct op de Omneo overgestapt, omdat mijn dochtertje veel last heeft van krampjes.

Welke voeding gebruik jij dan als ik vragen mag?

6. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    hier gebruik ik ook omneo naast bv, maar gelukkig geen moeite met ontlasting.
    je moet wel even afwachten he want het kan een paar weekjes duren voordat het soepel loopt
    bij mij duurde het ongeveer 2 weken daarna was het weer normaal
    moest ook afwachten op het advies van het cb wou ook weer meteen overstappen op iets anders
    ben blij dat ik even heb gewacht.
    achh die kleine darmpjes moeten nog wennen ;)

7. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    en ja zoals maja82 al zei je kan 10 cc water er extra bijdoen maar probeer eerst even aan te kijken min. een week of 2

8. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    @Imaan,

ben jij toen wel al verder gegaan met afbouwen, want ik ben daar nu over aan het twijfelen. Ik heb nl nog vier en een halve week totdat ik weer moet werken dus ik kan nog even wachten met het afbouwen van de volgende voeding.

Ik heb nl tot nu toe 1 voeding vervangen en wilde eigenlijk beginnen met de tweede voordat zeg maar de problemen met de ontlasting begonnen.

Alvast bedankt voor je antwoord.

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier duurde het ongeveer 2 weken voor de ontlasting weer normaal eruit kwam.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    misschien idd toch wat langzamer afbouwen. Darmpjes hebben tijd nodig om te wennen.

Deel Deze Pagina