overgang bv op fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Linda88, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben na goed nagedacht te hebben gestopt met de bv. Dit omdat ik kloven had, mijn dochter heeft spruw en ik heb het ook aan mijn tepels. Ik was al een week aan het kolven maar mijn melkproductie liep terug en had te weinig melk voor onze meid. Ik raakte daar gestresst en erg gefrustreerd van. Ik heb de bv niet afgebouwd. Ik weet dat dit niet zo slim is maar mijn dochter huilde de hele dag omdat ik zo gestresst was. Nu kolf ik alleen nog als ik harde plekken heb en masseer dit weg. De melk geef ik niet meer aan mn dochter omdat het besmet is. Is er iemand die ook zo gestopt is? De ha gaf als advies om een te kleine bh aan te doen. Maar ik hoor alleen maar van mensen dat die manier een borstontsteking veroorzaakt?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Ik heb wel meer mensen gehoord die van de ene op de andere dag gestopt zijn zonder al te veel problemen.
    Ik ben nu momenteel aan het afbouwen, heb er een paar weken voor uitgetrokken maar merk dat het bij mij tot nu toe ook weinig tot geen problemen oplevert, behalve een continu verstoort ritme van mijn dochter, dus wat dat betreft was in 1x stoppen misschien wel zo handig, maar het heeft ook nadelen dus dat doen we maar niet. Ik probeer het wel zo vlot mogelijk te doen omdat ik nu voor mijn gevoel wat half bezig ben.

Als je een te kleine bh aan doet heb je kans dat het afknelt waardoor melkkanaaltjes afgekneld kunnen raken die verstoppen dan en dat kan een borstontsteking veroorzaken. Een strakke bh is wel fijn bij stuwing, dus misschien een goede sportbh?

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Miss heb je er wat aan. Ik ga nu ( as we speak) mijn dochter eerste fles geven..( staat af te koelen)...ik sla vandaag mijn eerste voeding over..... dit gedurende tot vrijdag...daarna weer overleg met lactatiekundige...
    Dit houd in dat mijn borsten moeten wennen aan minder productie..ik ga t meemaken..
    succes !

4. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    #4 Stier11, 6 aug 2012
    Laatst bewerkt: 6 aug 2012
    Hoi hoi, ik moest noodgedwongen stoppen, zie mijn topic in het borstvoedingsforum.
    Ik heb was binnen anderhalveweek van mijn melk af, op de volgende manier: alleen kolven als ik gespannen borsten had met harde plekken. Gewoon eventjes kolven om de druk eraf te halen. En voor ik naar bed ging kolfde ik helemaal leeg. Zo kom je er het snelst vanaf, maar het is niet zonder risico!
    Bij mij is het gelukkig goed gegaan.

Oh ja, ik had mijn normale voedingsbh aan. Verder niets bijzonders.
    De reden voor deze manier van afbouwen was omdat ik vier hernia's kreeg, met vreselijke zenuwpijn. Ik ben afgevoerd naar het ziekenhuis en Ik kon maar op 1 manier, liggend op mijn zij afkolven, echt een ramp! Maar het deed zo het minst pijn, en je moet wat...

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet slim om je gekolfde melk niet aan je dochter te geven. Je behandelt jullie beiden toch al voor spruw, en jouw melk bevat veel te veel dingen die belangrijk zijn voor je kind die niet in kunstvoeding zitten.

Zo te zien ben je slecht begeleid, kolven is geen goede aanpak bij spruw. Gewoon blijven aanleggen en allebei medicatie gebruiken dan hoef je helemaal niet te stoppen.

Je kunt trouwens boel weer gewoon opbouwen als je gewoon stopt met die kunstvoeding.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63

... Laat maar.

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Linda, weet je zeker dat je geen bv meer wilt geven? Voor de spruw moeten jullie sws behandeld worden. Ongeacht wat je geeft.
    Er zit zoveel meer in bv dan in kv.
    Ik hoop dat je nooit spijt krijgt van je keuze.
    Is dit je eerste kindje?

8. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn tepels waren helemaal kapot van de kloven. Maar nu ben ik ruim een week verder en mijn tepels zijn weer geheeld en mijn borsten blijven soepel. Ik heb er geen spijt van. Het is ontzettend jammer dat het niet zo ging zoals ik gehoopt had, maar ik heb veel meer rust, mijn dochter is rustiger en ik geniet meer!:)

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Dat is het allerbelangrijkste ;)

10. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt hoor!
    Deze periode maak je maar 1 x mee in je leven!

Ik moest noodgedwongen stoppen (ziekenhuisopname, en nu zware medicatie) en heb er veel last van, psychisch.... Het klinkt zo stom, maar het is wel zo.

Ik heb trouwens altijd met tepelhoedjes gevoed, want ik heb bijna geen tepels. Ik heb nooit kloven gehad! Misschien is dat nog een optie voor je, het werkt super!

Maar welke beslissing je ook maakt, zorg dat je er zélf 100% achter staat:)

Deel Deze Pagina