Zal vast al wel ergens een topic over zijn, maar kan het zo snel niet vinden. Voor zoonlief gebruiken we al maanden tot grote tevredenheid de Dr. Brown fles. Ik wil eens proberen om bij de laatste fles een beetje rijstebloem te doen (langzaam opbouwen natuurlijk). Wordt de melk hier heel veel dikker van? Oftewel, moet er een grotere speen op de fles? Heb al een papspeen in huis, maar dat gat is wel erg groot. Dat lijkt me niet zo heel erg verstandig Hij drinkt nu uit speen 2, maar misschien moet ik dan speen 3 of 4 (bestaat die?) gebruiken? Wou beginnen met 1 lepel rijstebloem erdoorheen en als dat goed gaat 2 lepels. Hij heeft helaas vrij snel last van zijn darmen dus ik ben wel voorzichtig ermee. Het lijkt mij, als de pap echt dik wordt, dat het op dat geel-bruine "ventieltje" blijft hangen? Maar als ik die eruit haal, en gewoon de speen erop draai zonder ventiel en staafje, gaat de fles toch lekken? Of valt dat bij dikke pap wel mee?
Bij 1 lepeltje wordt de melk denk ik nog niet echt dikker! Maar wij zijn voor de laatste fles met rijstbloem wel de difrax fles gaan gebruiken. Na een paar scheppen werd de melk tch wel echt dik (gbruiken ook jbpm) en bleef het inderdaad in het ventiel hangen waardoor er niets meer bij de speen kwam. Nu krijgt ze fijne granen met speen nr 4. Gewone melk (nog wel met jbpm) krijgt ze met nummer 3. Papspeen is nu zelfs nog veel te groot! Snap niet dat ze die zo groot hebben gemaakt. Dus ik denk dat je voorlopig nog wel even vooruit kan met dr dr browns fles en ik denk speen nr 3, maar als het straks echt dikker wordt dan misschien toch andere fles? Dit is in ieder geval mijn ervaring! Succes
ik dik hier de laatste fles in met meer jbpm dan overdag en gebruik hiervoor de nr 3 speen. er bestaat idd. ook een nr 4 speen.
Wij hebben hier speen 1,2,3 en de papspeen (Y). Die papspeen is echt waardeloos. Dat gat is zo groot, ieder kind zou zich daarmee verslikken. Ik heb hem dus ook nog nooit gebruikt. Wij gebruiken voor de pap speen 3. Voor een gewone fles 180/6 gebruik ik speen 1 of 2. Ligt er een beetje aan hoe snel hij drinkt. Wat wel lastig is, is dat wanneer de pap dikker wordt, deze idd blijft 'hangen'. Lucas gaat altijd erg huilen wanneer hij het er niet meer uitgezogen krijgt. Als ik de fles dan rechtop houdt, loopt er veel terug, ook uit de blauwe ventiel. Doe je het ventiel er niet in, dan gaat de fles idd lekken! Speen 3 met pap gaat hier ook te snel, maar uit speen 1 of 2 krijgt hij zijn pap nog niet gedronken. Wij zijn ook een beetje aan het zoeken dus...