Omdat we nog moesten provoceren in het zh hebben we de flesvoeding nog niet genoeg afgebouwd. Het ziet er naar uit dat ze niet heel erg gereageerd heeft. We denken dat er vorige week koemelk bij heeft gezeten. Toen heeft ze een dag later flink gespuugd verder eigenlijk niks. Maar nu zitten we te dubben welke fles er moet vervallen; die van 12.00u of die van 18.30u. Logisch klinkt melk bij de boterham maar voor het slapen ook weer. Vanavond maar een flesje thee gegeven ipv flesvoeding omdat ze ivm het provoceren al over de 400 cc zat. We moeten nog even afwachten hoe ze het morgen doet na de 2e testdag. Volgende week donderdag hebben we pas een belafspraak met de kinderarts dan horen we welke dag er koemelk bij zat. Merken jullie verschil met doorslapen als jullie kindje geen flesvoeding heeft gehad? Eigenlijk dronk ze de thee nl net zo goed als haar flesje die ze anders nog kreeg.... We zullen het natuurlijk zien vannacht en hoe laat ze wakker gaat worden morgenochtend maar ik ben benieuwd welke keuze jullie maakten en waarom.
Wij gaven in eerste instantie 's morgens bij de boterham 150cc melk en 's avonds voor het slapen gaan nog eens 150cc melk. 's Middags dronk ze meestal water bij de boterham.... Vanaf 15-16 maanden krijgt ze geen melk meer voor het slapen en is het verschoven naar de lunch....
Ik geef bij 20 mnd nog fles voor t slapen. Dochter heeft ook KMA gehad ( We zijn aan het opbouwen nu met zuivel ) maar ze drinkt geen melk of pepti uit een beker en meestal alleen als er pap door zit dus 's avonds.
Hier viel het me al mee dat ze de thee die ze anders uit een open beker of rietjesbeker krijgt zo goed dronk! Anders hadden we alsnog maar een flesje gemaakt maar het ging echt super. Normaal zijn het uit een rietjesbeker maar een paar slokjes nooit veel.
Kunnen jullie kindjes wel al grotere hoeveelheden drinken uit een open, tuit of rietjesbeker? Als ik een fles laat vallen dan zal ze meteen 75-100cc vocht tekort komen en ik wil de fles eigenlijk alleen voor de flesvoeding maar dan blijft het bij slokjes. Op de thee sliep ze trouwens net zo goed vannacht en om haar tijd wakker.
hoi, hier drinkt ze al even geen flessen meer. vocht msstal uit brikjes met rietje of beker met rietje. en melk ook zo. het vocht is zo al een maan d of 4 a 5, de melk is nu zo een dikke maand al. brikje van 125 cl ( die van studio 100) drinkt ze u leeg op 2 min gr
Geen echte ervaring met kma en provoceren. Maar de voeding savonds weglaten heeft hier nooit invloed gehad op het doorslapen.
Vanavond dronk ze maar 75 thee. Vanmorgen 150 van de 200, vanmiddag op kdv fles van 120+4 leeg. Ga morgen 120+4 met de boterham als ontbijt, 90+3 tussen de middag en 90+3 als laatste. Grote flessen heeft ze nooit goed gedronken en 100 klaargemaakt is ook wel voldoende naast brood. En dan kan ze tussendoor meer water en thee drinken. Als jullie nog toetjes geven krijgen ze dan ook minder dan 300 flesvoeding? Hier willen sojatoetjes niet echt soms een paar lepeltjes en geitenyoghurt moet ik weer eens proberen. Verder dus geen zuivel tot nu toe. Mocht ze een toetje gaan eten dan kan de laatste fles er alsnog af?
hoi, ik tel dat eig zo niet. ik geef nu melk uit grote bussen dus ik giet gewoon wat in die beker en ze drinkt zelf zoveel als ze wilt. dus ik bezie dat zo niet van zoveel smorgens en zoveel smiddags. smorgens geef ik haar een boterham, soms eet ze beetje soms niks dan geef ik haar melk en dan een yoghurt . hoeveel melk kiest ze dus zelf. smiddags warm eten met drankje ( eet ze in KDV ) tussendoor of een koek of een stuk fruit( is mee spelen want ze lust ze ni echt fruit) 17 uur zelfde eig als smorgens of soms mee warm van tafel 18u30 a 20 uur , het uur geeft ze zelf aan, beker melk ook zoveel als zij zelf wilt. ik gok dat ze qua vloeistof van melk nu schommelt rond de 200 a 400 per dag ofzo. gr
Ik geef al sinds 11 maanden geen melk meer voor de nacht. Bij de broodmaaltijden melk en voor de nacht wat thee, zodat ze toch met een warm buikje de nacht in gaat. Met het warme weer is het soms ook gewoon water.
3x 90+3 werkt goed hier, ontbijt, luch en voor het slapen. En dan bij de eerste fles iets meer water want ze heeft na zo'n nacht erg veel dorst...!