De laatste weken is mijn dochtertje van 9 maanden om de paar weken ziek.. ik denk door de creche. Paar keer verkouden, 2 weken geleden griep met hoge koorts en nu dan last van haar buik, althans ik denk zoiets omdat ik zelf gisteren ook last had (overgeven). Tegelijkertijd heeft ze een blaasontsteking en krijgt sinds gisteren antibiotica. Ze blijft ook wat 'vol' en verkouden klinken. Ik maak me echt zorgen. Ze was na de griep juist weer op de goede weg en zag er weer wat beter uit, kwam wat aan. En nu eet ze al sinds het weekend weinig. Woensdagavond 1x gespuugd.. daarna gelukkig niet meer. Brood at ze sowieso niet zo goed. Warm eten weigert ze. Vandaag leek het ietsje beter.. aantal hapjes pap op vanmorgen. Vanavond voor het eerst weer een paar hapjes van haar potje Olvarit op.. maar normaal eet ze alles op. Wel eet ze een potje peer. Dat geven we nu dan maar 2x daags. Haar flessen drinkt ze matig. Ene keer haast leeg, andere keer weigeren of de helft. We geven nu rond middernacht weer een extra fles, ook ivm de antibiotica. Wat kan ik doen om haar snel weer wat op te laten knappen?? Ik vind het zo ontzettend zielig om te zien. Ik durf ook niet te veel aan te dringen, want ik wil ook niet dat ze nog eens gaat spugen..
Ach, wat sneu, zo'n klein meisje en dan steeds zo ziek! Je kan, denk ik, helaas niet zo veel doen om haar snel op te laten knappen. Als ze een virus heeft moet het lichaam het zelf oplossen. Weinig eten komt vaak voor bij zieke kindjes (en volwassenen eigenlijk ook). Dat is eventjes niet zo erg, als ze maar geniet vocht binnenkrijgt. Ik zou wel het vaste voedsel blijven aanbieden, eventueel extra fruit, en evt wat meer van wat ze nu wel wil eten en dan maar wat minder van wat ze weigert. Naast haar fles, zou ik dan ook extra vocht aanbieden: water, thee, diksap. Maakt niet uit, zolang ze maar genoeg vocht krijgt. (Ook ivm met haar blaasontsteking) En aangezien ze ook een blaasontsteking heeft, zou ik toch even melden bij de huisarts dat ze weer ziek is. Altijd handig dat ze op de hoogte zijn voor het geval het erger wordt of te lang duurt. Ik hoop dat ze gauw weer beter is, sterkte!
Sneu voor die kleintjes he. Ons zoontje van 9 maanden is ook al voor de derde keer in 3 wekende de sjaak. Ik weet niet of het juist dat was wat zo geholpen heeft, maar hij knapte ernorm op na de nysikind van vsm. De pilletjes moet je laten smelten in de mond. Gezien de antibiotica zou ik even starten met probiotica om de goede bacteriën weer in het lichaam te krijgen.