Niet kunnen slapen door het hoesten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door RoAn1981, 30 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze jongste dochter, van 2,5, is qua gezondheid wat zwak. Ze heeft vaak oorontstekingen waarvoor we al bij de KNO-arts en kinderarts lopen. Ze heeft nu sinds oktober weer buisjes en haar neusamandelen zijn ook geknipt. De frequentie waarmee de oorontstekingen komen, lijkt naar beneden te gaan dus dat is positief, maar ze pikt wel elk virusje op. Nu is ze alweer een nacht of 2 zich de longen uit het lijf aan het hoesten en is ze snipverkouden. Ik weet niet zo goed hoe ik haar comfortabel door deze periode heen kan loodsen..

    Bedje staat al schuin, ik smeer Luuf onder de voetjes met sokjes eroverheen, geef haar 's avonds geen zuivel producten meer en heb een doorgesneden ui onder haar bedje. Haar kamertje is goed geventileerd en ze ligt in een winterslaapzak in pyjama, zonder dekentje oid. Wat kan ik nog meer doen? De nachten breken haar en ons zo op..Ze slaapt sowieso bijna nooit door maar de hele nacht wakker is wel heel heftig..
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Vitamine c geven?

    Verder is het vrees ik uitzitten en hopen dat de weerstand straks afdoende is om er wat beter tegen bestand te zijn.

    Hier al 2 winters constant ziek meisje gehad, nu ook al weken verkouden en loopoor (buisjes en neusamandel afgelopen mei gedaan) en nu voor 2e keer oordruppels maar ze is er nu niet meer doodziek van, lees ze eet en speelt nog ondanks al het snot. Winter is gewoon geen goed seizoen met alle virussen etc.
     
  3. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.776
    2.676
    113
    Noord-Holland
    waarom alleen 's avonds? ik zou eens proberen haar hele dagen geen zuivelproducten te geven (en als alternatief bv havermelk te gebruiken) en daarnaast veel warm voedsel bv (zelfgetrokken) kippensoep bij de lunch.
     
    Niny en Leni88 vinden dit leuk.
  4. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Oooh herkenbaar hier is het ook al een week drama, gaat nu voor het eerst iets beter. Heb ook alles geprobeerd tot nu toe helpt alleen zorgen dat haar neus goed open is voordat ze gaat slapen. Maar het hoesten voorkom je daar natuurlijk niet mee. Ben al weer bang voor het volgende virus dat ze ergens gaat oppikken.
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.762
    113
    Onze zoon van 5 lag een paar weken geleden ook enorm te hoesten en op een gegeven moment tot spugen toe.

    Uiteindelijk naast alle ui en en luuf, broomehexine van de Kruidvat. Wat een verlichting! Niet over maar minder heftig en korter hoesten.
    Normaal dropsiroop maar dat hielp nu niet
    (Mag al vanaf 2 jaar)
     
  6. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.142
    1.940
    113
    Je mag vanaf 2 jaar xylometazoline 0,5 neusspray geven. Dit zou je voor de nacht kunnen geven, dan heeft ze tijdens het slapen in ieder geval via de neus wat meer lucht. Voor de nacht een zetpilletje geven, zoutoplossing neusdruppels geven en daarna stomen onder de warme douche, en overdag als het kan lekker naar buiten, in de buggy een lange wandeling maken. Beterschap!
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.416
    4.842
    113
    Vrouw
    Ik heb wel is gehoord dat luuf juist het hoesten prikkelt?! Misschien dat dan ook is proberen niet te doen en indd neusspray geven! Hopelijk knapt ze snel op
     
    Niny vindt dit leuk.
  8. MarisB89

    MarisB89 Actief lid

    27 jul 2016
    338
    117
    43
    Hier tijdens het ziek zijn alle hoestdranken geprobeerd maar een lepeltje honing hielp het beste.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Bij kinderen met luchtwegklachten moest je t in elk geval niet gebruiken (staat op de zijkant). Dochter hier pakt vrij veel virussen van verkoudheid op dr longen dus die bestempelen we maar als "gevoelig".

    Neusspoelingen met fysologisch zout, werkt als een tierelier maar leuk is echt anders. Minder slijm in t neusgebied, dan ook minder hoestprikkel.

    Productieve hoest (ophoesten van slijm) zou ik niet remmen met hoestsiroop/tabletjes. Bed omhoog, iets koelere kamer, goed luchten wanneer je kan.

    Sambucol siroop/ a.vogel tabletjes echinea forte (neem die zonder vitamine c!!!) helpt hier goed om weer op te krabbelen. Daarna blijven geven om door de hatsjoeee periode te komen (al vergeten wij m dan ook weer te vaak).

    Mama lag ook gevloerd, die had de volwassen sambucol nog liggen en de echinea forte hot drink. Die kon gelukkig na 1 rustiger dagje weer gewoon verder.

    De a.vogel kauwtabletten met vitamine c zijn knetterhard, glad en groot. Ik probeerde m gelukkig eerst zelf en vond t nu niet zo verantwoord om die aan mn 3 jarige wildebrasje te geven. Breekt ze dr tanden dr niet op dan schiet ie wel onder dr kiezen vandaan, brrrr. Die zonder vitamine c zijn veel kleiner en brozer.
     
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier met flinke verkoudheid:
    Neus spray. Matras schuin. Luuf op de borst. Luuf onder voeten. Honing en bij echt niet lekker een paracetamol. En elke avond lekker warm douchen om t slijm los te maken.
     
  11. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Bisolvon kis en neusspray en evt hoofdeind van het bedje iets omhoog. Helaas hier ook scheer en inslag
     
  12. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Koop een luchtbevochtiger. Dat is wat elke verkoudheid echt mega goed werkt hier. Nachtje slapen met de luchtbevochtiger aan en het hoesten is heel veel minder. Wij hebben er 1 van 30 euro oid via Bol.com
     
  13. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ja klopt inderdaad, zelfde met ui.
     

Deel Deze Pagina