Voedingspatroon baby 5,5 maand

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Miranda88, Aug 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miranda88

Miranda88 Actief lid

Mar 23, 2013
    322
    0
    16
    Female
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Mijn dochtertje is nu 5,5 maand. Ze krijgt 4 flesjes per dag van 180 en de laatste fles is een papje.
    Ook krijgt ze tussendoor de fruithapje en savonds de groente. Maar nu merkt ik dat als ze de fruit goed gegeten en de middagfles van 16:00 dat ze de groente niet echt wilt. Als ze de fles niet heeft gehad om 16 uur eet ze wel lekker de groente.
    Ik zag op internet een voedingspatroon vanaf 6 maanden kan ik dit al proberen. En dan met name 1 fles minderen en gewoon 3 flesvoedingen geven dus smorgens 8 uur smiddags 2 uur en dan savonds voor het slapen rond half 8 de pap? en dan evt. wat meer tussendoortjes zoals een broodkorstje of een langevinger?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Hoi Miranda,

Dankjewel voor je bericht. We adviseren pas vanaf 6 maanden de stap te maken van 4, naar 3 flessen van 180cc per dag. Onder de leeftijd van 6 maanden is de borst- of flesvoeding nog de belangrijkste bron van voedingsstoffen voor een kindje. Groente- en fruithapjes zijn dan nog puur bedoeld voor erbij, om te wennen aan de smaak en structuur.
    Als je dochter 6 maanden is, mag je wel de stap naar 3 flessen gaan maken. In plaats van de voeding van 16:00 geef je dan een klein tussendoortje, en wat water, slappe thee of diksap.

Groetjes Leonie

Share This Page