hoe kom ik erachter of mijn kind een allergie heeft?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door danielle2911, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hai,

Mijn zoontje van bijna 7 weken is al vanaf dag 1heel onrustig en heeft veel last van kramp en voeding dat terug omhoog komt. Na een week borstvoeding ben ik overgestapt op voeding tegen darmkrampjes en moeizame ontlasting van Nutrilon. Dit maakte echter weinig verschil... sinds deze week is zijn ontlasting iets beter, maar dieonrust en kramp blijft. We hebben intussen alles al geprobeerd. Infacol, abc dophilus een dr brown flesje en alle tips helpen niet. Massage, op onderarm leggen, enz. Vooral s' avonds komt er voeding omhoog en moet hij versverschrikkelijk huilen.Daarvoor hebben we inmiddels maagzuurremmende medicijnen. De onrust is eigenlijk de hele dag door. Hij slaapt wel redelijk goed. Nou wil ik niet te snel weer overstappen op andere voeding, maar hoe kom ik erachter of hij misschien een koemelkallergie heeft? Over 2 weken moeten we terug naar de huisarts ivm evt verborgen reflux (al heeft hij daar ook niet alle symptomen van). Als het dan met de medicijnen nog niet beter gaat, hoop ik dat ze verder gaan kijken. Ik heb de test van Nutricia al gedaan en daar komt ook uit dat hij misschien een allergie heeft. Wat is jullie advies?

Sorry voor het lange verhaal.
    Groetjes
    Danielle

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Dankjewel voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina