overgang naar eigen kamer, moeilijk?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bunchy, Oct 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,682
    515
    113
    Wat zijn jullie ervaringen met de overgang naar eigen kamertje.
    Onze zoon van 7 weken ligt nog in zijn ledikantje bij ons op de kamer.. ´s middags slaapt hij er wel alleen.
    Ik wil hem nog graag een tijdje bij ons op de kamer laten slapen omdat het zo koud is ´s nachts en ik graag hem de borst geef in bed. Op zijn kamertje voeden in de stoel is zo koud en om hem nou van zijn kamer naar onze kamer te sjouwen vind ik ene beetje een gedoe nu hij nog niet doorslaapt.
    Maar ik ben alleen bang dat hoe langer we wachten hoe lastiger het zal worden en dat hij bijvoorbeeld niet op zijn eigen kamertje wil-kan slapen...
    wat zijn jullie ervaringen??

2. Coconut

Coconut Actief lid

Jul 31, 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je jouw eigen gevoel moet volgen. Ieder kindje is anders, en je weet het toch niet van te voren.

Mijn dochtertje ging met 7 maanden naar haar eigen kamer. Ik zag er ook tegen op, maar ze sliep zelfs beter dan bij ons.

Doe wat je zelf denkt/voelt dat het beste is.

3. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi

Ik laat mn zoontje nu overdag dutjes doen in zn eigen kamertje...
    soms in zn ledikantje, of in de kinderwagenbak..
    want in de nacht slaapt hij ook in onze kamer in de kinderwagenbak...

4. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik heb er helemaal geen slechte ervaring mee.
    Ons zoontje heeft 's nachts bij ons op de kamer geslapen tot hij 7 maanden was.
    Hij heeft vanaf de 1e nacht op zijn kamertje goed geslapen.
    Ik had er volgens mij meer moeite mee dan hij.

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,263
    4,495
    113
    Ik denk dat als je op een punt komt dat je elkaar wakker houdt omdat je bij elkaar op de kamer ligt het tijd is om naar de eigen kamer te verhuizen.

Hier hebben de kids altijd op hun eigen kamer gelegen, daar hebben we een oude zitstoel staan waarin ik 's nachts altijd de fles gaf.
    Ik heb er nooit last van gehad dat ze het dan te koud hadden maar nu heb ik ook augustus kindjes, dus was het tijdens de nachtvoedingen wat warmer dan dat het nu is.

6. ons zoontje heeft tot 12 weken bij ons 's nachts op de kamer geslapen. overdag sliep hij al wel op zijn eigen kamer. we zijn eigenlijk overgegaan naar zijn eigen kamer omdat hij in de wieg steeds op zijn zij lag met zijn beentjes door de spijlen (ook met slaapzak) (tis een oude wieg waar ik zelf ook in heb gelegen maar nu zonder de zij bekleding dus ik denk dat de spijltjes te ver uit elkaar staan. en nu in op zijn kamer ligt hij in zijn ledikantje en gaat het hartstikke goed hij slaap nu zelfs niet meer op zijn zij maar op zijn rug. ik moet wel zeggen dat wij er moeite mee hadden maar hij valt nu net zo makkelijk in slaap als op onze kamer dus voor hem maakt het niets uit.

7. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Onze dochter van 6 maanden slaapt vanaf 20 oktober op haar eigen kamer, De overgang is even zwaar maar nu gaa thet prima, Behalve dan de "normale" dingen :)

Maar denk dat het voor iedereen anders is...

Succes!!

8. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    onze dochter slaapt in de zomer op haar eige kamer en ind e winter bij ons, ze vind beide goed omdat ze al vaak op dr eige kamer heeft geslapen misschien is dit ook een idee voor jou? Dattie toch beetje aan zijn eige kamer kan wennen, tis wel een gerommel met bedje elke keer natuurlijk. mja

9. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Allebei mijn kinderen hebben tot 5 maanden bij ons op de slaapkamer in een wiegje geslapen, de overgang naar het eigen kamertje is beide keren zonder problemen verlopen.

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook zonder problemen toen ze met 6 maanden op haar eigen kamertje moest gaan slapen.
    Tussendoor hadden we haar ook al in haar eigen bedje gehad, trouwens. Maar met 3 maanden weer bij ons en met 6 maanden weer naar haar eigen kamertje.

11. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    mijn meisje is na 4 mnd van onze kamer naar haar eigen kamer verhuist en ik had het er moeilijker mee dan zij zelf, de ging gewoon slapen alsof ze nooit ergens anders had geslapen ik ik deed de 1 e nachten bijna geen oog dicht!! Elke keer kijken en bij elk geluidje ( via de babyfoon en ze sliep maar 5 mtr verder :D ) was ik wakker

12. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    Ons zoontje heeft vanaf het begin al in zijn eigen kamertje geslapen..het is maar 2 meter van onze kamer verwijderd en met de borstvoeding had ik gewoon een lekker dekentje bij de stoel liggen.
    Hij weet dus niet beter, en slaapt 's nachts ook door.
    Overdag is het een ander verhaal, dan slaapt hij helemaal niet goed in zijn eigen bedje..
    Veel succes met de overstap!
    Ik denk dat het aan je kindje ligt of het makkelijk gaat of niet..

13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Met 8weken is ons zoontje naar zijn eigen kamertje verhuist. Hij moest echt een paar dagen wennen, hij vond zijn kamertje helemaal niets. We hebben het toen leuk voor hem gemaakt, af en toe in zijn kamertje spelen met ons erbij. Alles samen bekijken in zijn kamertje, nachtlampje aan, laatste borstvoeding in zijn slaapkamertje geven, een t shirt van mij bij hem in bed....En net toen ik het bijna wou opgeven en hem weer bij ons in de kamer wilde toen tot een later tijdstip, sliep hij lekker in zijn kamertje.

En nu altijd als hij slaap heeft, wil hij alleen zijn bedje. Vaak leg ik hem er net in en hoppa meneertje is in dromenland.

Share This Page