Zo veel pijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door xprincessx, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben sinds gisteren weer uit het ziekenhuis ben 5 juni bevallen met een spoed keizersnede. In het ziekenhuis hielpen ze met de borstvoeding maar vaak deed het al pijn en kreeg steeds verschillende adviezen. Ook tepelhoedje gebruikt en gekolfd een tijdje maar dit vonden ze niet meer nodig omdat de productie zo goed ging en ze waren bang voor overproductie anders. Maar ik zit echt met kromme tenen tijdens de borstvoeding. Me rechter tepel begon al wat kloofjes te krijgen maar vannacht de hele tepel open en veel bloeden. Nu de linker borst geprobeerd maar die begint ook al zo pijn te doen. Ik zit steeds in tranen van de pijn. Vannacht dus maar 2x bijvoeding gegeven. Is het normaal dat het zo pijn doet ? En is het om te overwegen om naar kunstvoeding over te gaan? Ik zou me wel wat schuldig voelen dan.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Sorry dat ik het nu pas lees...
    Nee: het is niet gewoon dat het zoveel pijn doet en zulke klachten geeft. Als de tepels echt beschadigen is er iets aan de hand. Ik zou zeggen als je nu nog voedt:
    - iets van hydrogel kompressen in huis halen en gebruiken (bijvoorbeeld van ardo of mothermates. Kijk even rond online en bel je apotheek of ze iets op voorraad hebben. Anders snel bestellen!
    - terug aan het hoedje
    - evt. nakolven met de hand (zolang het maar geen pijn doet) om je productie veilig te stellen
    - BEL een lactatiekundige. Zij kan met je beoordelen waar het mis is gegaan en samen maken jullie en plan om de boel weer op de rit te krijgen. Vaak ben je met een week een heel eind verder! Echt, het is het waard!

Veel succes!!!

Deel Deze Pagina