Overgang naar flesvoeding bij verborgen reflux en krampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elisa1991, 27 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisa1991

    Elisa1991 Nieuw lid

    25 mrt 2024
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hey Hey!
    Hopelijk kunnen jullie mij helpen:

    mijn zoontje is momenteel 8 weken oud en heeft last van verborgen reflux. Momenteel is het niet zo heel ernstig (mijn eerste had het zo hard dat hij heel de dag weende en antibiotica moest nemen)
    Dit is te wijten aan mijn overproductie van melk. Gelukkig heeft mijn productie zich intussen aangepast,

    ook heeft hij serieuze last van krampjes.
    Ik let dagelijks op dat ik niet teveel koemelkproducten eet, maar een allergie lijkt het me niet.

    nu vroeg ik me af welke flesvoeding jullie zouden aanraden. Starten met ‘gewone’ formule en van daaruit zien, of eerder AR(anti-reflux) of eentje voor koemelkallergie.
    Mijn vroedvrouw wil meteen voor de koemelkallergie gaan maar dat lijkt me zo drastisch… wat als hij dan binnen enkele maanden niets meer kan verteren met koemelk of dergelijke. Ze groeien er namelijk ook uit?
    Bedankt voor jullie advies!!
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.320
    3.550
    113
    Ik neem aan dat je dus wilt overstappen naar flesvoeding of is er een andere reden?
    Klinkt alsof je zelf al een eind op weg bent nu de overproductie is gestabiliseerd en je voorzichtig bent met koemelk.
    Het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu wil. Want als je overgaat op de fles zijn er andere adviezen die ook helpend kunnen zijn bij reflux. Als je zelf het idee hebt dat het geen koemelkallergie is dan zou ik met gewone standaard flesvoeding beginnen en van daaruit aanpassen indien nodig. Maar houd er wel rekening mee dat de darmen minimaal 2 weken nodig hebben om te wennen na elke wijziging.
    Hier was de onrust en reflux iets waar ze ook overheen moest groeien. Gelukkig had geen van alle kinderen er hier heel erg last van na het toepassen van de leefregels. Maar zeker de jongste heeft veel gespuugd.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.486
    5.578
    113
    Vrouw
    Ik snap even en aantal dingen niet helemaal…
    Je oudste zoon had verborgen reflux en kreeg daarom antibiotica?

    Ik lees dat je zoon reflux heeft. Dit heeft te maken met overproductie maar die is nu onder controle.
    Ook wel begrijpelijk, zo met 8 weken zie je vaak dat de productie wat kalmeert en baby ook beter kan omgaan met een sterke melkstroom.
    Hij heeft last van krampjes. Zo rond de 8 weken zou je de ergste piek wel gehad moeten hebben.

    Wat is dan precies de reden dat je op kunstvoeding wil overstappen?
    Hou er rekening mee dat bij reflux borstvoeding echt prettiger is voor het lijfje van je baby. Er zijn meerdere redenen waarom, google maar eens.
    En ook wat betreft de krampjes…een overstap naar koemelk kan best heftig zijn voor de darmpjes van je kindje, zeker als er dus al last is van krampjes.

    Als je klaar bent met zelf voeden en de fles wil gaan geven is dat natuurlijk prima, maar als het probleem reflux en krampjes zijn dan zou ik zeker niet stoppen
    Ga je toch de fles geven, let dan echt heel goed op dat je kleine flesjes geeft, en dat je baby echt minimaal 15 minuten over de fles doet. Anders heb je kans dat de ellende weer overnieuw begint.
     

Deel Deze Pagina