Fles weigeren

Discussie in 'Voeding' gestart door Jajo, 23 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hey meiden,

Mijn zoontje drinkt al sinds dat hij 10 weken is af en toe een paar dagen slecht, om dat vervolgens wel weer in te halen. Maar nu is het echt een drama! Hij is nu bijna 6 maanden en hij lijkt zijn voeding gewoon niet meer te lusten. Ik zie dat hij honger heeft, maar en vaak wilt hij de fles wel aannemen, maar zodra hij de melk binnen krijgt duwt hij de fles uit zijn mond. Heeft iemand hier ervaring mee of hebben jullie tips?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Wat vervelend! Heb je al ander houding, afleiding, andere temperatuur, andere fles/ speen geprobeerd? Of heb je recent de speen vervangen en vind hij de nieuwe niet lekker soepel?
    Tandjes die doorkomen en misschien pijn met drinken veroorzaken?
    Ander merk melk misschien nog een idee...
    Krijgt hij al bijvoeding dan kun je met pap misschien wat doen.

Even een greep uit de hoed zo. Misschien zit er iets tussen?

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hoeveel flesjes geef je nog? Rond die leeftijd weigerde dl de borst en alle flesjes. Ik ging bijna elke uur aanbieden, uit paniek :)
    Uiteindelijk een weekend in ziekenhuis gezeten, waar ze vertelden dat dit vaak voor komt rond die leeftijd. En de conclusie was dat ze toe was aan een volgende stap: drinken uit een bekertje, pap uit een bakje met een lepeltje, fruithapjes etc.
    Ze mocht nog max. 5 flesjes per dag, op vaste tijden. Weigerde ze, dan weer even een paar uur niks. Tijdens de fles zat ze ook recht op schoot, met haar rug tegen mijn buik dus, zodat ze alles goed kon zien, en ze hield zelf fles vast. Uiteindelijk ging ze weer goed drinken/eten, maar nooit meer zo veel als daarvoor.

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.

Ging altijd een tijdje goed en vervolgens weer 2 weken slecht.
    Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeding en vanaf dat moment werden de flessen helemaal drama. Ze vond de groente en fruit fantastisch en melk was totaal niet meer interessant. Ik dacht dat gaat vanzelf wel over. Helaas. Al vanaf 7 maanden drinkt ze nog maar 2 flessen per dag. In bed, in het donker, anders drinkt ze helemaal niks. 'S morgens en 's avonds voordat ze naar bed gaat. Overdag kan ik op mijn kop gaan staan maar zodra ze die fles ziet wordt ze al boos en duwt ze dat ding weg. Ze drinkt het gewoon pertinent niet, ook niet uit bekers en andere flessen. Kom ik met water drinkt ze zo de fles leeg.

En ze eet ook geen pap, want dat spuugt ze uit. (Met smaakje, zonder smaakje, met diksap, met fruit, ander merk pap, bordje, fles, heb alles al geprobeerd) Dus nu krijgt ze bij de boterham bij de lunch nog een schaaltje yoghurt.
    Ik heb het na 7 maanden gewoon losgelaten. Ze heeft nooit zonder slag of sloot gedronken en blijkbaar houdt ze gewoon echt niet van melk.
    Ze begint nu ook regelmatig moeilijk te doen over de avondfles.....

Aan de andere kant, ze groeit goed, eet verder fantastisch en krijgt genoeg vocht binnen van thee en water. Zo lang dat zo is, heeft het totaal geen zin om me er nog druk om te maken. Ze gaat er geen druppel meer van drinken.

Dat melk tot 1 jaar de hoofdvoeding is, is mijn dochter het volkomen mee oneens ;)

5. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Geen tip, wel een schrale troost; het is hier precies hetzelfde.
    De nachtvoeding gaat er perfect in, standaard 180 (200/210) en soms een grotere fles.
    Tussendoor is het drama, met af en toe een grote fles die helemaal leeg gaat.
    We zijn maar begonnen met hapjes zodat hij straks echt meer overkan op vast voedsel.
    Mijn oudste had het ook nooit zo op melk, die was blij toen hij boterhammen mocht. Maak me er niet echt zorgen om, maar de fruit/groente hapjes zijn nu nog oefenhapjes natuurlijk, vult amper

Deel Deze Pagina