schema en veel flesvoeding 8 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door June1980, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. June1980

June1980 Actief lid

10 mrt 2009
    122
    0
    0
    Hallo,

Ik kom er niet meer uit met mijn meisje van 8 maanden... om 6 uur krijgt ze haar eerste fles 180 met 6 schepjes. Rond half 9 een boterham, maar daar eet ze heel weinig van een paar stukjes maar... en rond 9 uur dan nog een flesje van 150 met 5 schepjes. Rond 12 uur geef ik haar een fruithap daar eet ze meestal 1 stuk fruit met liga door heen, die eet ze wel helemaal op! En dan nog een flesje van 100 ml er na.... maar dan zit ik dus met het probleem dat ze om half 4 al warm eet, en daar eet ze maar 40 gram van dus nog een fles 150 met 5 schepjes en om half 7 de laatste fles 180 met 6 schepjes! Ik heb al geprobeerd om half 4 een rijstewafel of soepstengel te geven maar daar eet ze bijna niets van en gaat dan huilen voor haar groenten/fles... met een beetje geluk zit ik dus onder de 800 ml per dag aan flesvoeding, ze krijgt dus nog veel flesvoeding maar ja het cb zei de ene eet al een heel bord eten aan 6 maanden en de andere pas aan 11 dus ik moest mij geen zorgen maken. Komt wel goed zei ze. Maar misschien heeft u een idee hoe ik mijn schema een beetje kan aanpassen dat ze misschien haar laatste fles om 7 uur half 8 krijgt??? En krijgt ze echt niet te veel flesvoeding??? Ze krijgt dus nu opvolgmelk hypoallergeen 2

Groetjes,

Gisèle

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Gisele,

Een kindje van 8 maanden kan nog wel 800 ml opvolgmelk drinken hoor, dat zal inderdaad per situatie verschillen. Misschien kun je proberen om omstreeks 12 uur brood te geven in plaats van fruit met liga. Het fruit met de liga kun je dan misschien verplaatsen naar half 4?

Groeten eveline

3. June1980

June1980 Actief lid

10 mrt 2009
    122
    0
    0
    Beste Eveline,

Dank je wel voor de snelle reactie, ik ben opgelucht door je antwoord! Ik ga het eens proberen om de fruithap te verplaatsen! :)

Groetjes,

Gisèle

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!

Deel Deze Pagina