dochter 4 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onze lieve (en soms niet zo lieve) dochter wordt over niet al te lange tijd 4 jaar! Een echt grote meid en ze vindt echt alles leuk. Dit is al een hele verademing vergeleken met onze zoon die regulier speelgoed nooit leuk vindt. Maar omdat ze alles leuk vindt, zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik wil dus aan jullie vragen: wat vindt jullie vierjarige dochter het allerleukste om mee te spelen?

Schoolspullen heeft ze al (ze gaat al naar school) en ze krijgt van oma een step (autoped)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Haar teken/knutselspullen zijn favoriet,en waar ze ook helemaal gek van is,een "hut" bouwen. Dus met een laken of bijv onder haar hoogslaper.
    De barbies en knuffels er bij, thee servies, ze maakt het helemaal gezellig :)

En buiten op haar fiets..
    100 rondjes over het pleintje voor de deur!

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Make up.. Prinsessen nagellak (van herome; water-afwasbaar), make up pop etc (ook voor de haren).
    Verkleedjurken, vleugeltjes etc
    Knutselen en kleuren, strijkkralen, armbandjes maken
    Buitenspeelgoed. Zoals rolschaatsen/skeelers, springtouw, speedball (rond enkel draaien) enz.

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier knutselsspullen. Vooral glitterlijm e.d. Verder verkleedkleding is nu helemaal in. En dan vooral prinsessenjurken.
    Ons meisje krijgt van ons een fiets ( op marktplaats een hele mooie gevonden )
    van mijn schoonmoeder een K3 microfoon (niet mijn keuze ) en verder heb ik playmobiel op haar lijstje staan. Zelf wil ze vooral een echt vliegende elfenbarbie.
    Ze speelt het meest met haar pop, maar dat is altijd zo geweest. Ja en dus knutselen. Klei / verf / knippen/ plakken / kleuren

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Hier is het al jaren my little pony... al vanaf 4 jaar dus.

En knutselspullen zijn ook al niet aan te slepen vanaf 4 jaar.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hier overduidelijk haar pop (met toebehoren), keuken en de absolute nummer 1: knutselspullen.

7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Knutselspullen en playmobil.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Knutselspullen, alles met prinsessen, nagellak, ballerinaslofjes (om mee te balletten), puzzels

9. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Hier is knutselen favoriet, memory, puzzelen en boeken lezen.

O ja en duplo van prinses speelt ze ook graag mee en poppen.

10. moi26

moi26 Lid

25 apr 2007
    58
    0
    6
    Hier wordt dochter half april ook 4 jaar. Van ons krijgt ze een grotere fiets. Verder wil ze zelf heel graag een troetelbeer.. :( geen idee waarom, want ze heeft tig andere knuffels. Verder idd buitenspeelgoed als een springtouw. En dingen om mee te 'tutten'. Bijvoorbeeld kindernagellak enzo. Ook is ze gek op knutselen.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dank jullie wel... mmm... blijft moeilijk. Ik ben niet zo van de barbies (kan ook wel als ze wat ouder is) en al helemaal niet van make-up en make-up poppen.
    Knutselspullen zijn zeker populair en daar zal bij komen.

Een fiets, puzzels, spelletjes zijn hier al in overvloed in huis door oudere broer. En nog meer prinsessejurken? Ze kan nu al concurreren met Koningin Maximá! :)

Playmobil en playdoh staan hoog op het lijstje? Welke zijn leuk?

Heeft iemand een mooi poppenhuis en welke is dit dan?

12. adi

adi Niet meer actief

Playmobil, verkleedspullen, knutselspullen, eigen bakset (incl kookboek voor kinderen, schort, kokmuts, en taartbakspullen), barbies en barbiehuis.

Een van mijn dochter is hey gelukkigst met haar foto/filmcamera. Wij hebben haar een gewone gegeven, geen kindercamera.

13. adi

adi Niet meer actief

Playmobil is afhankelijk van haar interesse: hier heeft dochter 1 een princessenkasteel en feeënprieel.
    Dochter 2 heeft de camping en zwembad.

14. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Met 4 kreeg ze van ons de kidizoom fototoestel, was en is nog steeds een succes hier...
    Verder van play doh heeft ze de ijsmaker machine en Barbie waarvan ze de jurk kan kleien, vooral de laatste is favoriet.

15. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Een cd-speler (roze uiteraard) met cd's en voorleesboeken,
    Microfoon (niet die van k3 kopen),
    Strijkkralen,
    Kassa/winkel(spulletjes),
    Bakkerssetje (muts, schort, deegroller, muffin(versier)spul,
    Voor buiten: watertafel, trampoline, skippybal,
    Kaartjes voor concert, bios of kindertheatervoorstelling,
    Mooi jurkje (en dan niet een voor de verkleedkist),
    Voorleesboek,
    Lego (persoonlijke voorkeur tov playmobile)
    Klei is ook zeer populair hier (het keukentje wordt hier t meest mee gespeeld)

Oh en als je t echt niet meer weet (met stip op 1 hier):
    Een tablet! :-0

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier zijn knutselen en kleuren favoriet. En spelletjes als Monopoly Junior. Haar step en verkleedkleren vindt ze ook erg leuk en boekjes (voorlees en 'zelf lees'). Tip Toi, Playmobil en Lego Friends zijn wisselend een succes. En de K3 microfoon vinden ze hier juist geweldig. :D

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

over my dead body! :D

Dank je wel voor je suggesties!

Ik denk dat ze van ons een trampoline zal krijgen (kan grote broer ook mooi op) en opa en oma zullen Playmobile wel leuk vinden om te geven (zij willen altijd persé een groot kado geven..)

Er is zo ongelofelijk veel voor een meisje wat zoveel leuk vindt! :D

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind die spullen van K3 zo ongelofelijk prijzig voor wat het naar mijn idee biedt... een jurkje is al snel tussen de 20 en 40 euro.. ik vind dat veel geld voor iets wat niet eens mooi is. Ook die microfoon vind ik behoorlijk duur...

Of is de kwaliteit wel goed?

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    De trampoline vindt ze hier ook erg leuk, maar wel vooral met andere kinderen, dus als er vriendjes of vriendinnetjes zijn...

En qua poppenhuis en Playmobil: een Playmobil poppenhuis? ;) Die hebben wij en het is een groot succes bij allebei de meiden. :) De ark vinden ze hier ook geweldig, met al die dieren.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar hij doet het prima. Wel zijn de batterijen vrij snel op...maar ik denk dat dat aan de intensiviteit ligt waarmee hij gebruikt wordt. ;) Ik heb hem bij een lidmaatschap bij de Tros besteld, scheelde een hoop geld (maar ben je wel een jaar lid van de Tros ;)).

Jurkje is niet mijn smaak (hoewel die knalroze met witte bollen niet echt heel lelijk is), maar dat hoeft toch ook niet? Als zij (= dochters) hem maar mooi vinden. ;) :)

Deel Deze Pagina