Kan iemand mij vertellen wat ze gaan doen op het consultatiebureau wanneer het kindje 2 is? Ik moet er morgen heen en heb geen flauw idee wat ze nu weer gaan bekijken, aangezien dat niet eens in het boekje staat aangegeven Sowieso ben ik al geen fan van de cb bezoekjes, dus ik ben graag enigszins voorbereid op wat ze nu weer gaan bespreken/bekijken
Volgens mij informeren ze naar de spraakontwikkeling en onderzoekt de arts je kind snel. Ik heb hier van te voren een vragenlijst gekregen die ik moest invullen. Hierin werden vragen gesteld over spraak, spelen, eten en slapen.
Die vragenlijst heb ik 1 keer ingevuld, daarna nooit meer. Er werd nooit om gevraagd. Maar ze doen denk ik de standaard zaken die ze altijd op t consultatiebureau doen. Wegen/meten/algehele ontwikkeling en blokjes bouwen. Zoiets?
Bedankt! Niks bijzonders dus. Hij moest met 1 jaar en 7 maanden ook al blokjes bouwen en dat ging al prima. Na 2 keer was het bijdehandje er zat van en duwde de blokjes naar de verpleegkundige met de boodschap: jij doen
Hier moest hij ook plaatjes aan wijzen uit een boekje van nijntje. Huis, trui en banaan ofzo. Hij moest rennen om te kijken of hij op de juiste manier liep. Niet heel erg bijzonder elk geval
Ik heb na het 14 maanden consult gemeld dat ik voor het 18 maanden consult niet langskom, en ik ze verder weet te vinden als ik ze nodig mocht hebben. Misschien ga ik nog wel een keertje wegen/meten hoewel ik ook wel zie dat hij groeit, maatje 80 past inmiddels eigenlijk echt niet meer!
Hier niets bijzonders. Blokjes bouwen. En er werd aan mij gevraagd hoe zijn spraak was dus of hij al zinnetjes van 2 woorden zei en of hij plaatjes in n boek aan kon wijzen. Dit werd niet getest ofzo. De ingevulde vragenlijst zit nog in t boekje, niets mee gedaan.
Wij kregen per post een vragenlijst. De vragen bestonden o.a. uit gedrag, eetgedrag, tandarts bezoek en wat overige ontwikkelingsvragen. Tijdens het bezoek: wegen en meten. Gesprek met verpleegkundige hoe het ging. Hartje luisteren, motoriek testen, spraak e.d. Hier was het niet anders dan de overige bezoeken.
Wij zijn gisteren geweest. Vragenlijst gekregen. Verder werd ze even geobserveerd terwijl ze speelde, vervolgens moest ze met blokjes een torentje bouwen van minimaal drie blokjes, vormpjes in een vormenstoofje doen (cirkel moeten ze enkel kunnen), wat lichaamsdelen aanwijzen bij een pop, gooien met een bal... En toen werd er nog even geluisterd naar hart en longen, gekeken met een lampje naar de ogen, en dat was 't. Dochter vond het heel leuk, dus prima
Ik ben gisteren toevallig geweest. Ze moest blokjes bouwen, een toren zeg maar. En van die vormpjes in het goede gaatje doen. Verder werd er gevraagd hoe het met de spraak ging. Verder veel gezeur. Over een jaar kunnen we terug komen.
Hier kreeg ie blokjes voor z'n neus waarmee hij ging bouwen en ook maar gelijk de kleuren ging benoemen, daarna nog wat plaatjes benoemen zoals huis, boom, aap, banaan...vond de arts genoeg maar meneer nam het hele boekje door En verder nog wat vragen en een klein lichamelijk onderzoek...het leukste blijf ik het meten en wegen vinden.
Hier ook net geweest, geen vragenlijst gezien trouwens. Met een lampje de ogen checken, de oortjes controleren en naar t hartje luisteren. inderdaad ook het vormendoosje gezien maar dochter is hier geen fan van en heeft dr amper geduld voor, uiteindelijk toch gelukt. Blokjes bouwen hoefde niet perse omdat ik aangaf dat ze het wel kan maar ze wil t eigenlijk alleen samen doen. Boekje van nijntje waarin ze dingen moest aanwijzen en toen moest ze dingen benoemen.. maarja met een peuter die amper praat word dat wat moeilijk Dus wij mogen over 4 maanden terug komen om te kijken of ze dan al meer praat en ook zinnen gaat vormen. Ze was dr niet super bezorgd over maar t is toch goed om in de gaten te houden.