Sinds 3 nachten slaapt onze dochter van (bijna) 2 in een peuterbed. Ze had er helemaal zin in en verheugde zich enorm. Het inslapen verliep zonder problemen. Nacht 1: 1 x wakker geworden omdat ze haar speentje kwijt was in het grote bed. Vervolgens vroeg wakker ( ca half 7) doordat ze bovenop de dekens lag ( en het koud had??) Ze kan de dekens nog niet zelf over haar heen leggen. Nog kunnen rekken tot 7 uur. Nacht 2: half 6 wakker en roepen, maar sliep meteen weer in nadat ze was ingestopt en ik haar muziekdoosje had aan gedaan, speen in de mond... Half 7 wakker met een nat bed ( luier doorgelekt), daarna geslapen tot 8 uur. Nacht 3: Half 7 roepen en uit bed geklommen en stond te roepen op de gang. Terug naar bed gebracht ivm zoon die anders wakker wordt: ingestopt, speen, muziekdoosje, maar nee, voor haar was de dag écht begonnen terwijl ze echt nog niet uitgeslapen was. Ze zit dan constant in haar oogjes te wrijven en ze lag er gisteren veel te laat in na een vermoeiende, intensieve dag met alleen een klein tukje in de auto. Dat uit bed komen doet ze trouwens ook naar haar middagdutje, maar ze slaapt verder wel net zo lang als anders. In haar ledikantje sliep ze de laatste tijd door tot 7/7:30. Ook wel periodes gekend dat ze 6:15/6:30 uur wakker werd, heb daar toen ook een topic over geopend. Ook sliep ze in een slaapzak. Mijn idee was dat ze daardoor langer sliep. Zonder slaapzak associeert haar volgens mij met wakker zijn en spelen?? ( geprobeerd destijds met de hitte) s nachts wakker worden had ze nog NOOIT gehad...(afkloppen!!) -Moet ik haar nu dan maar een slaapzak aangeven? ( en dan deken eraf? en risico dat ze wrs met slaapzak en al eruit komt?) - Moet ik de deurklink omhoog laten zetten? ( Met als gevolg dat ze wrs gaat roepen op haar kamertje?) - Slaaptrainer aanschaffen ( is ze daar niet te jong voor?) - Consequent terugleggen, ongezellig houden en schreeuwen negeren (met risico dat onze oudste ook een paar ochtenden veel te vroeg wakker is?) - terug in ledikant? Is het nog te vroeg? - Is het een kwestie van wennen en moet ik even doorzetten?
Ik zou een slaapzak aan doen, aangezien ze nog niet zelf terug onder de dekens kan. Hebben wij in het begin ook gedaan...
En dan gewoon de dekens er af laten? Vanaf welke leeftijd kon jouw kind het wel? Onze zoon lag met 1 jaar en 10 maanden in ene peuterbed, in de winter was dan, en nooit problemen gehad?
In het begin zonder dekens. Toen ze er eenmaal aan gewend waren, ben ik er een dekbedje bij gaan leggen. Maar ook nog gewoon met slaapzak. Op een gegeven moment ga je merken dat ze zichzelf niet meer bloot woelen. En vanaf dat moment heb ik de slaapzak uitgelaten. Maar ik moet zeggen dat mijn jongens bijna 3 waren toen ze van hun ledikant naar een groot bed gingen (geen peuterbed).
Wij zijn ook begonnen met een slaapzak, ze had gewoon haar combisleeper nog aan maar wel een leeg dekbedhoes zodat ze kon wennen aan ergens onder slapen. Verder liggen hier 3 spenen in bed ('s morgens 0 haha). En hier was Elise in het begin ook vroeg wakker, nu weer gewoon om half 8. Ze ging over toen ze 20 maand was
Heb haar nu met het middagdutje toch uiteindelijk in een slaapzak gelegd. Nadat ze er tot 2x toe uit was gekropen en schreeuwend boven aan de trap stond. Met slaapzak aan was het meteen stil. Wel een goede tip van een leeg dekbedhoes om te wennen, ze zal toch moeten wennen aan het ergens onder liggen. Het lijkt wel alsof ze het zonder slaapzak niet snapt ofzo??? Ze is misschien ook wat jong, maar qua grootte was ze het ledikant flink aan het ontgroeien. Klom er ook steeds in en uit, levensgevaarlijk! Het liefst lag ze in het peuterbed van onze zoon! Nu is dat dus die van haar en hebben ze beiden nieuwe kamers gekregen. Ledikant heeft nu weer een nieuwe bestemming. Evt heb ik nog wel een campingbedje, maar ja liever niet. Het slapen an sich gaat prima en ze is er zo blij mee! Alleen dat vroege wakker worden en er dan uit komen....
Ja, ze ligt gewoon wat losser nu. Ik zou haar terug doen in de slaapzak en dan over dwars een laken of lege dekbedhoes ove haar heen spannen.
Zo heb ik het nu met dr middagdutje ook gedaan. Ze heeft echt lang voor haar doen geslapen ( lekker bijgetankt waarschijnlijk ), ruim 2 uur. Ze kwam er daarna wel uit met slaapzak en al. Maar ga het voor de nacht ook proberen. hopelijk helpt het voor het door- en uitslapen!
Denk toch dat het de slaapzak is geweest! Ze heeft vannacht als een roosje geslapen en uitgeslapen als anders!!